Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand goede tip om mollen te verbannen in tuin?

mollen zijn "tuinvast" mocht je ze vangen en verhuizen naar een bos een stuk verder is de kans heel heel groot dat ze uit heimwee terug naar jou gezellige tuin komen.
    Dus, klem lijkt een betere oplossing...
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
      Wegwijzers plaatsen naar de buren zodanig dat jij ervanaf bent
      Dju dat is waar mollen zijn stekeblind, dan maar een plastik fles op een ijzeren staaf omgekeerd opzetten.
      Door de wind en het getik van de flessenhals tegen de staaf,
      die trillingen daar worden ze een beetje bang van en gaan elders wat tunnels graven

Wegwijzers in braille dan he
      So much to do, so little time !
      http://franky289.fotopic.net/

Comment

Carbid schijnt ook goed te werken tegen mollen.... 'k Zou zeggen, google eens op carbid & mollen.
        www.indetailfotografie.nl

Comment

Stokjes in de grond met plastiekflessen op of het werkt weet ik niet
          Verder de klem en het beste hem opwachten met de spade.
          De laatste heb ik na drie maanden proberen kunnen wegwerken met de spade.
          Let op met die mollen als je deze zou kunnen vangen :ze bijten als de beste en dan kan je samen met de mol bij de dokter.
          Heb toen ook alle manieren uitgetest om hem te verjagen maar na drie kruiwagens grond en drie maanden was het voor mij genoeg geweest.
          Ken er een die het met de tweeloop heeft gedaan

Veel vangplezier

Comment

Plant eens een Euphorbia lathyrus, een giftige wolfsmelk tegen mollen..... schijnt dat het helpt ... wil je meer weten ? google "wolfsmelk tegen mollen"
            FWIW

Comment

Probleem,!!

Ik heb reeds enkele keren mollen op bezoek gehad! , en heb ze telkens binnen de 2 dagen kunnen vangen aan de hand van mollen klemmen (hoe spijtig ook, maar heel mijne nieuwe aangelegde tuin naar de kl***ten!).
              Nu heb ik echter een Houdinnie Mol in de tuin!! Reeds enkel weken tot zelfs 10 klemmen gezet en krijg hem niet te pakken! Het lijkt hier wel een beetje de Gaza strook!
              Enige nuttige tips van kenners??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBK Bekijk bericht
                Probleem,!!

Ik heb reeds enkele keren mollen op bezoek gehad! , en heb ze telkens binnen de 2 dagen kunnen vangen aan de hand van mollen klemmen (hoe spijtig ook, maar heel mijne nieuwe aangelegde tuin naar de kl***ten!).
                Nu heb ik echter een Houdinnie Mol in de tuin!! Reeds enkel weken tot zelfs 10 klemmen gezet en krijg hem niet te pakken! Het lijkt hier wel een beetje de Gaza strook!
                Enige nuttige tips van kenners??
                Idd. mollenvallen plaatsen.
                Er is niets anders wat veel helpt.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik heb een tijd met carbure gewerkt. Maar ik denk ook dat enkel de mollenval goed werkt. Je moet ze ook een beetje kunnen zetten ttz zo scherp mogelijk en het gat goed bedekken dat er geen licht in de pijp komt. Apparaatjes met ultra son en dergelijke hebben volgens mij geen enkele betekenis.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                    Ik heb een tijd met carbure gewerkt. Maar ik denk ook dat enkel de mollenval goed werkt. Je moet ze ook een beetje kunnen zetten ttz zo scherp mogelijk en het gat goed bedekken dat er geen licht in de pijp komt. Apparaatjes met ultra son en dergelijke hebben volgens mij geen enkele betekenis.
                    Klopt.
                    Vorige week nog gezien in "Volt" op tv één.

Als kind vroeger thuis, stopte ik een waterslang (tuinslang) in zo'n gat...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Gewoon 's morgens en in de namiddag kijken als de mol aan 't graven is. Dan met een jachtgeweer in die molshoop knallen. Raak je hem niet is hij toch dood door de luchtdruk. Zéér efficiënt!
                      Mil
                      D90 - D70 - F80 + glas

Comment

of als je tijd hebt me de riek bij de hopen wachten tot hij begint te graven.
                        en dan raak proberen te steken
                        11-300mm
                        jeff heylen

Comment

Staat misschien iets bij.
                          http://www.tuinkrant.com/artikel/zie...on-wat-te-doen

Comment

Ik heb van die betonplaten in de grond steken, en coniferen. De buren hebben een beukenhaag, een boordje van maar de helft diep plus flessen op een stok. Zij hebben constant mollen, ik nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                              Gewoon 's morgens en in de namiddag kijken als de mol aan 't graven is. Dan met een jachtgeweer in die molshoop knallen. Raak je hem niet is hij toch dood door de luchtdruk. Zéér efficiënt!
                              Mil
                              Of je bent er een tijdje vanaf doordat ge opgepakt bent door de politie wegens wapenbezit en gebruik.
                              Is ook een manier om een tijdje geen mollen te zien natuurlijk.

Wij hebben sinds een jaar of drie last van mollen, voordien nooit.
                              Vorige jaren kunnen verdrijven door zo'n vibrerende pin in de grond te steken maar dit jaar krijgen we ze niet weg ... precies gewend geraakt ofwel is het een dove mol.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ik sukkelde ook met het vangen van mollen met de klem, maar in den boerenbond een starters set klemmen gekocht een deftige uitleg bij.....
                                Vroeger plaatste ik de klem in de hoop en ving nooit wat dus je neemt de nieuwste hoop en zoek daar rond met een stokje op ongeveer 0.5 meter de gang ,maak daar een gat in zodat de klem juist past over de gang dan afdekken met een zwarte emmer en normaal binnen de 24 u heb je hem te pieren.

Comment

Working...
                                X