Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

belgie het land met 2 maten en gewichten :mad:

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: de rijken weeer een voordeel

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
    Leest gij geen gazet????
    Je moet er wel rekening mee houden dat al het Belgische nieuws niet in de Nederlandse kranten komt hé. Zo interessant zijn wij Belgen ook niet voor hen, of lees jij alles in een Belgische krant wat in Nederland beslist wordt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      Tot 100 tellen kan soms helpen
      91 92 93 94 95 96 97 98 99 100

Je hebt gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        91 92 93 94 95 96 97 98 99 100

Je hebt gelijk.

Ik lees graag "Trouw", soms NRC....
        En zelfs in de Morgen staat vandaag nieuws over "kameraad" Wilders op bezoek bij de Denen
        (Nederlands nieuws in Belgische kranten, het kan dus toch)

* Was ik verbaasd dat ik dit topic nog zag staan
        terwijl ik dacht dat men het intussen had weg gedaan".

"Neen, ik was verbaasd toen ik hier nog zag staan
        die ik 's avonds halen moest in Isfahan"

ps. 't Is nogal warm hier binnen, zal dat wel zijn
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Scherpie heeft een punt hoor.
          Het gaat hier over een heel normale zaak, een principe in de wetgeving die "schuldvergelijking" wordt genoemd. Als jij 100€ moet aan jouw buurman, en jouw buurman moet er 50 aan jou, dan volstaat het dat jij er 50 aan jouw buurman geeft.
          Waar de wetgever dan weer minder principieel is, is dat hij de belastingen van dit principe uitgesloten heeft in een uitzondering... Dus als jij voor de staat hebt gewerkt en de faktuur is nog niet betaald, dan mag jij dat bedrag niet aftrekken van de belastingen die jij moet betalen.
          Rijk of arm heeft hier wel niks mee te maken.

Comment

Dat als ge een boete moet betalen dat ook doet vind ik billijk maar als ge het gerecht kent dan weet je ook dat een procedure lang kan duren en dan is het maar de vraag hoe ze dat gaan oplossen als je in beroep gaat tegen een openstaande boete .Er zij gemeenten die parkeergelden innen onder de gemeentebelastingswetgeving .
            En hoe zit het dan met de strafuitvoeringtermijn want dat is volgens mij ook onontkoppelbaar.
            Ps. mag ik dan ook hetgene ik tegoed heb van vadertje staat direct verrekenen .
            Als je weet dat je een openstaande factuur eerst moet betalen en geen recht hebt om dit te verrekenen met een openstaande crediet nota denk ik dat er nog werk aan de winkel is .

Comment

IK trek ongeveer 2000 euro terug van de belastingen hoeveel overtredingen mag ik dan maken?
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                IK trek ongeveer 2000 euro terug van de belastingen hoeveel overtredingen mag ik dan maken?
                gwoon.......1 goeie.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Gewoon dronken een bloempot van de gemeente omver rijden en er vandoor gaan ... wedden dat ze de boete niet eens "kunnen" afhouden van je belastingen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Re: belgie het land met 2 maten en gewichten

'k zie het probleem niet... iedereen moet gewoon zijn boetes betalen toch?

Wat ik pas erg vindt zijn alle mensen die hun boetes veel te laat of nooit betalen, daar draai ik als belastingbetaler dan voor op!! er van uit gaande dat Scherpie dus veel openstaande boetes heeft staan, maakt dat van hem de 'slechte', en niemand anders.
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

rikh ,die redenering van je vindt ik kort door de bocht ,
                      Snap de redenering nit dat jij als belastingbetaler ervoor opdraait er word tegenwoordig kwistig boetes uitgedeelt en daar ben je als belastingbetaler Twee maal de dupe van .lees maar eens hoe het verkeersboete fonds wordt verdeelt ,en bedenk dan dat er verschillende korpsen voeruigen hebben waar niemand iets aan heeft ,maar ja het gekregen geld moest opgemaakt worden .
                      Ik ben niet tegen straffeloosheid ,verre van maar jezelf in het gedupeerde hoekje duwwen vind ik een stap te ver .

Comment

bbbbbbbbbbbbbbbb
                        Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:37. Reden: ggggggggggg

Comment

Zorgen dat ge geen boetes krijgt. Dan krijgt ge al uw centen waar ge recht op hebt terug.

Niet akkoord met het belastingsysteem, verhuizen naar waar het beter is Maar hou er rekening mee dat van die belastingcentjes er heel veel gedaan wordt. Dingen die in andere landen niet zo vanzelf sprekend zijn.

Comment

Ik hoor niemand klagen dat de boeten veel te laag zijn in België.
                            De eerlijke brave mens moet daar voor opdraaien.
                            Dus de boeten verdubbelen en niet aftrekbaar maken en de brave burger teruggave van belastinggelden.

Comment

'k snap het verhaal toch niet hoor... hoeveel je terugkrijgt van de belastingen heeft trouwens minder te maken met hoeveel je verdient, dan met hoeveel teveel je laat afhouden van je inkomen tijdens het jaar (en dus later terugkrijgt), of hoeveel zaken je kan inbrengen (isoleren van je huis, zonnepanelen, pensioensparen,...) die voor een vermindering zorgen.

't zijn dus zeker niet altijd mensen met veel geld op hun rekening die geld terugkrijgen.

Scherpie: als je idd geen enkele boete hebt openstaan, dan gebeurt er toch helemaal niets?

Doe liever aan preventie, dan afgeven op de gevolgen van een overtreding. De meest voorkomende boetes zijn er voor alcohol in het verkeer, en overdreven snelheid, twee zaken die je toch héél makkelijk zelf in de hand kan houden niet?

Wie nog strafrechterlijke boetes heeft openstaan, krijgt vanaf 1 januari 2010 minder belastingen terug. FOD Financiën heeft samen met Unisys het informaticasysteem STIMER op poten gezet om het juiste bedrag te kunnen afhouden van de terugbetaling.

Op termijn moet STIMER alle relevante financiële informatie over burgers en bedrijven kennen: de boetes, belastingsgelden, btw, douane, accijnzen en niet-fiscale rechten. Alle informatie over openstaande schulden en tegoeden moet er verzameld worden. Het systeem is sinds 2006 in ontwikkeling en kadert in de Coperfin-hervorming.

Hoofdaannemer van het STIMER-project is Unisys, dat daar 25 miljoen euro voor krijgt, over een looptijd van zes jaren. Er werken in totaal, bij Unisys en de FOD Financiën, een honderdtal mensen voor STIMER.

Eerste fase: Leuven
                              SITMER start klein. In het begin worden enkel de strafrechterlijke boetes gecontroleerd. Later volgen dan onder andere de inbeslagnemingen en verbeurdverklaringen, roerende voorheffing en alimentatievorderingen. Tegen 2012 zou STIMER al deze schulden en tegoeden moeten kunnen beheren.

In een eerste fase zal enkel het ontvangkantoor voor penale boetes in Leuven met STIMER werken. Het zal in het begin enkel kleine bedragen vorderen, om te zien of het systeem werkt. Later volgen ook de grotere bedragen. Vanaf oktober nemen acht kantoren STIMER in gebruik. Vanaf 1 januari zou een eerste versie van het systeem volledig in productie moeten draaien.

Jean-Pierre Arnoldi, voorzitter van het directiecomité van de directie van de FOD Financiën verwacht met de eerste implementatie van STIMER al 12,5 procent van alle openstaande onbetaalde strafrechterlijke boetes te kunnen inhouden. Hoeveel van de openstaande schulden de overheid zal kunnen recupereren vanaf 2012, als het hele systeem in werking is, is niet geweten.

Het systeem heeft geen eisen meegekregen qua terugverdieneffect. STIMER hoeft dus geen ROI te hebben. Het is wel een strategisch belangrijk project omdat het werk maakt van de integratie tussen verschillende afdelingen in de FOD Financiën.

bron: http://www.itprofessional.be/news.cfm?id=103732
                              Ik zie het probleem niet als m'n achterstallige strafrechterlijke boetes, inbeslagnemingen en verbeurdverklaringen, roerende voorheffing en alimentatievorderingen op deze manier gaat innen.
                              Last edited by RikH; 16 juni 2009, 09:28.
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

En iedereen moet eens goed leren lezen ...
                                Iedereen moet zijn boetes op dezelfde manier betalen, dat ge nu terugtrekt van de belastingen of niet.
                                Het enige is dat wie zijn boete niet betaalt en ook nog geld moet terugkrijgen, dit bedrag zal afgehouden worden van hetgeen de staat u moet.
                                Voor iedereen dat dus een boete krijgt en die ook normaal betaalt is er geen enkel verschil.
                                Logisch toch dat als ze u iets moeten maar jij hebt ook schulden dat ze dit gaan achterhouden? Als zij u niets moeten, dan kunnen ze ook niets afhouden!
                                Heeft niets te maken met twee maten en gewichten maar met kunnen of niet kunnen.
                                Het is als loonbeslag ... dat kunnen ze toch ook alleen maar als ge een inkomen hebt?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X