Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laserprinter advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Laserprinter advies

Omdat mijn huidige 9 jaar oude Canon aan vervanging toe is, ben ik op zoek naar een andere printer.

Ik ben een kleingebruiker (max 1000p/j), print bijna alleen maar documenten, en af en toe een webpagina (die niet in kleur moet zijn). Ook gebeurt het dat een tijdlang (meer dan een maand) niet moet printen.
    Om al deze redenen lijkt het mij beter om een z/w Laserprinter aan te kopen.

Nu is mijn oog gevallen op de Samsung ML-1640. Iemand ervaring met deze printer?
    En wat met de kwaliteit van niet originele toner cartridges of bijvultoner, is dat betrouwbaar?

Andere suggesties of raad is welkom.
    Alvast dank.
    Grtz, Tigra-Boy
    ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Re: Laserprinter advies

Heb hier ook een laserprinter van Samsung, een hogere serie en dat spel print echt goed.
    Nu een groot probleem, de cartridges zijn na twee jaar leeg.
    De printer heb ik in de Makro gekocht voor rond de 200€, cartridges natuurlijk inbegrepen. Nu wil ik cartridges bestellen maar kom ik aan 580€ om deze te vervangen.
    Ik kan dus beter nog twee keer een nieuwe printer kopen met garantie dan hiervoor cartridges te kopen. Ongelooflijk wat ze daarop verdienen. En dan zeggen ze dat benzine duur is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Als je de prijs van de cartridges in acht neemt kan je beter deze kopen: OKI B2200 aan 68,30 euro (o.a. hier).

Ik heb er zo eentje en werkt behoorlijk. En je hebt er ook nog 3 jaar on site garantie bij.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Die toner is idd even duur dan het toestel
        Toestel + toner voor ca 700p = 49 €
        Toner voor 1500p = 59 €

De toner (origineel) voor de OKI-printer is amper goedkoper (55 €)
        Aankoop printer is wel 69 €, of 20 € duurder...
        en mezelf kennende kom ik een hele tijd toe met zo'n vulling...

Bijkomend voordeel Samsung ; winkel is vlakbij...

Twijfel twijfel...
        Grtz, Tigra-Boy
        ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Let op met printers die "rieken" bij het printen.
          Die luchtjes zijn niet bepaald gezond voor jou en de omgeving.
          Meestal een "euvel" van goedkope modellen.

Ik heb een HP van ong. 400 euro > HP P2015
          En die is geurloos....
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik heb een HP laser 4100TN ..Deze vind je 2dehands (ik betaalde 50euro) met netwerk module inbegrepen inclusief toner (3/4 vol) . Een opnieuw gevulde toner kost 25 euro. Als je een laser 2dehands koopt check dan de service menu en laat een print doen. Hierop zie je wanneer de printer voor de 1ste maal is gestart , hoeveel pagina's hij al heeft geprint , wanneer hij een checkup moet hebben, vind je daar allemaal in.. Ik zit nu aan een 22.000 pag

De mijne moet na 100.000 pag onderhoud hebben, tegen dan heb ik een baard van hier tot Timboeketoe en doe ik hem naar het containerpark. Hij heeft voor zijn prijs al goed zijn diensten bewezen en zeker met 2 studenten in huis. Ik kocht deze op de computerbeurs van Dipro.

Ben je niet voor 2dehands koop dan een nieuwe maar een pro laser zal je wel wat geld kosten.
            Last edited by Fabbe; 11 juni 2009, 19:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Let op met printers die "rieken" bij het printen.
              Die luchtjes zijn niet bepaald gezond voor jou en de omgeving.
              Meestal een "euvel" van goedkope modellen.
              Je zou versteld staan hoe duurdere toestellen hier meer last van hebben dan goedkoere.
              Het is inderdaad wel zo dat de ene er meer last van heeft dan de andere.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Als je de prijs van de cartridges in acht neemt kan je beter deze kopen: OKI B2200 aan 68,30 euro (o.a. hier).
                OKI ... niet echt een laserprinter maar een LED-printer.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Ik heb hier nu zo'n drie weken een samsung ML-1640 staan. Doet zijn werk zoals het hoort. Naar mijn aanvoelen, behoorlijk snel. Van rare luchtjes heb ik nog niet veel gemerkt. Over de gebruiksduur van een toner kan ik je niets zeggen, daarvoor is het toestel nog te recent. Veel succes met het kiezen.
                  Geniet van foto's maken

Comment

Aangezien ik slechts relatief weinig print , is de aankoopprijs belangrijker dan de kostprijs van het tonerverbruik. Een zeer hoge afdrukkwaliteit en veel mogelijkheden zijn evenmin noodzakelijk.
                    Een pro laserprinter van enkele 100den € is zeker niet aan de orde.

Ik heb ook enkele reviews gelezen op tweakers, en daar vinden ze de ML-1640 goed, zeker voor zijn lage prijs.

Ik ga even rondkijken of ik ergens een interessante tweedehandse laserprinter vind, en anders koop ik waarschijnlijk een nieuwe ML-1640...
                    Grtz, Tigra-Boy

Comment

Ik heb de HP P10005 - deftige laserprinter - was 70 euro ofzo.
                      I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Working...
                      X