Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plaatmateriaal voor buiten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Plaatmateriaal voor buiten

Hallo,

Ik ben op zoek naar plaatmateriaal (panelen) die bestand zijn tegen buitenomstandigheden, die geverfd kunnen worden of zo en als modern tuinscherm kunnen dienst doen. Iemand een tip ?
    Ik vraag dit omdat ik een voorbeeld in een boek zag, maar er stond geen vermelding van produkt bij. Ik dacht aan die platen die ze in de betonbouw gebruiken ?

Alvast bedankt.

Re: Plaatmateriaal voor buiten

zo van die watervaste kleurige triplexplaten waaruit ze kinderspeeltuigen maken voor in speeltuinen. Ken de naam niet van het materiaal.

Comment

Zoek eens op betonplex., de bruine platen die worden gebruikt in de betonconstructie. Dit zijn in wezen multiplex platen die voorzien zijn van een soort epoxy laag. Niet goedkoop, maar indien onbeschadigd, redelijk weerbestendig.
      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Bij de houthandel vragen naar ofwel betonplex, dat zijn inderdaad van die bruine gladde platen, ofwel garantie-multiplex, dat zijn multiplexplaten voor buiten met garantie, het woord zegt hetzelf.
        Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
        https://500px.com/marnix_photography

Comment

Hey juppekes

Ik werk in een doe-het-zelf zaak, ik krijg regelmatig deze vragen gesteld

Wat meestal het probleem is, is dat de meeste mensen geen geld willen uitgeven aan zulke materialen

De meeste goedkope multiplex platen of betonplex platen die je in de handel vindt is meestal gemaakt van populieren binnenkern met een betere toplaag

De goede tijd met de meranti multiplex is gedaan, nu is dit bijna onbetaalbaar

Bij ons hebben we wel een zeer goede vervanger voor deze producten nl: MDF Exterior

MEDITE SMARTPLY is a market leading manufacturer of sustainable timber construction panels. Our award winning brands MEDITE and SMARTPLY are renowned for…

Een ideale plaat voor buiten om te schilderen

Veel mensen weten zelfs niet dat dit bestaat en verwarren dit soms met gewone of groene mdf, maar dit is het zeker niet

Om eens wat vb van prijzen te geven

Populieren multiplex 18mm: € 38

Populieren betonplex 18mm: € 55

MDF Exterior 18mm: € 70

Multiplex 10 jaar waarborg 18mm: € 100 of meer ( dit hebben we zelfs niet op voorraad)

Prijzen zijn voor een plaat van ongeveer 1.22m op 2.44m
          Bootjes

Comment

Hey juppekes

Je heb ook nog trespa, maar deze is nog een stuk duurder
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht

Bij ons hebben we wel een zeer goede vervanger voor deze producten nl: MDF Exterior
              let wel goed op, dat je na het eventueel zagen, de zaagsnede/kopsekant een goede bescherming geeft.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                let wel goed op, dat je na het eventueel zagen, de zaagsnede/kopsekant een goede bescherming geeft.
                grt,bouk.

Zo erg is dat niet hoor

We hebben hier op het werk en testje gedaan met die mdf exterior

We hebben een stukje plaat onbehandeld op het dak gelegd gedurende 18 maanden

Na deze tijd was er zo goed als niets van schade opgetreden

Enkel grijs geworden van de weersomstandigheden

Dus kan je al denken hoe lang die plaat zou meegaan als die wel zou geschilderd zijn
                Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                  Hey juppekes

Je heb ook nog trespa, maar deze is nog een stuk duurder
                  je nam me de woorden uit het toetsenbord. Trespa wordt id vaak gebruikt voor geveldecoratie. Je hoeft het zelf niet te schilderen, want je koopt het in de gewenste kleur of design.

Het materiaal wordt niet enkel gebruikt voor geveldecoratie van kantoorgebouwen, het wordt ook gebruikt in laboratoria om meubels te maken die tegen veel chemische stoffen bestand moetne zijn, en makkelijk reinigbaar moeten zijn. daarom wordt het ook gebruikt bij tandartsen, docters etc, omdat het makkelijk bacterievrij te houden is. Maar vermoedelijk kent u trespa van de kleedhokjes en kastjes in je lokaal zwembad. Deze plaat kan immers eveneens goed tegen chloor en vocht.

Comment

Iedereen bedankt voor de leerrijke commentaren

Trespa en Multiplex ken ik, die MDF exterior niet.
                    Mijn gevel is net bezet met Etercolor van Eternit, maar ook nogal duur voor de rest van de tuin

Nogmaals bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
                      Iedereen bedankt voor de leerrijke commentaren

Trespa en Multiplex ken ik, die MDF exterior niet.
                      Mijn gevel is net bezet met Etercolor van Eternit, maar ook nogal duur voor de rest van de tuin

Nogmaals bedankt !
                      eternit?? mag dat nog gebruikt worden dan, is toch en soort asbest?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

...WAS een soort asbest.
                        Eternit is gewoon een merknaam die nu asbestvrije producten maken, maar bijna iedereen linkt die naam nog aan ...

Greetz,

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DonCo. Bekijk bericht
                          ...WAS een soort asbest.
                          Eternit is gewoon een merknaam die nu asbestvrije producten maken, maar bijna iedereen linkt die naam nog aan ...

Greetz,

D.
                          just !
                          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Je kan ook eens kijken naar rockpanel van het merk Rockwool. Ik denk dat dit veel goedkoper is dan Trespa en het is evengoed.

Comment

Iedereen bedankt.

Voor de gevel was het al Eter Color van Eternit. En ik had speciaal voor de restjes asbest gevraagd tegen een soldenprijsje, maar helaas Alhoewel het toch verdacht is dat ik nu al een week met wat luchtwegproblemen sukkel

De rest zal nu ceder worden.

Thx 2 all.

Comment

Working...
                              X