Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie neemt zijn toestel mee naar de stembus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wie neemt zijn toestel mee naar de stembus

En die voorzitter van het kieslokaal was dan nog boos ook.
    Die vroeg me waarom ik met potlood rode bollekes op dat scherm getekend had.
    " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Ik heb mijn fototoestel niet meegenomen, het regende hard en er was niks speciaals te zien.

Comment

Ik ben vanmorgen iets over 07u00 vertrokken, en van iets over 15u00 weer thuis.
        Jaja, ik had het aan mijn broek, ik mocht gaan zitten.

Na gisteren een hele dag weg geweest te zijn met de DBrussel 2, vandaag een hele dag aan de stemhokjes gezeten.

Plezante bende, dat wel, maar de dag duurt wel heel erg lang hoor.
        Ik had beter mijn toestel meegenomen, dan had ik nog iets te doen gehad tussen de 'druktes' door. Zeker na 13u00 was het maar een doodse boel, blij dat ik er vanaf ben

Hoewel, ook een paar keer goed gelachen.
        Zoals de jonge dame die bij teruggave van haar eID vroeg of die ook in de stemcomputer moest

Of de oudere heer, die gaat stemmen en bij het buitengaan de stemkaart in zijn jas stopt en buiten loopt, zonder zijn eID. Het geroep van de voorzitter bereikte deze man met hoorapparaat niet, dus mocht de voorzitter er achteraan lopen.

90% van de mensen snapten de tekening op de 'urne' (waar de stemkaart in moet na het stemmen) niet. En ik heb de hele dag mogen zeggen, kaart omdraaien, met de pijl naar mij aub. Ja goed zo en nu nog de pijl naar beneden, dan is het goed.

Soms zei ik gewoon 'kaart omdraaien aub!' Maar dan draaien ze gewoon boven en onder, en zag ik de pijl nog niet

Oh ja, hier in het Limburgse Lommel hebben we gestemd met de computer hoor, dat mocht dus nog.

Greetz,
        Peeke
        ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Ik had het ook zitten, hier in Leuven. Blijkbaar wie 30 geworden is (of nog moet worden) mocht vanmorgen vroeg zijn nest uit...
          Heb het altijd al wel eens willen doen. Heb ooit eens bij sociale verkiezingen stemteller mogen zijn en vond dat wel een leuke ervaring.
          Maar ben toch blij dat ik ervan af was.

Trouwens, mogen er wel foto's genomen worden in een kiesbureau?
          Sony α7ii
          5OOpx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
            Ik ben vanmorgen iets over 07u00 vertrokken, en van iets over 15u00 weer thuis.
            Jaja, ik had het aan mijn broek, ik mocht gaan zitten.

Na gisteren een hele dag weg geweest te zijn met de DBrussel 2, vandaag een hele dag aan de stemhokjes gezeten.

Plezante bende, dat wel, maar de dag duurt wel heel erg lang hoor.
            Ik had beter mijn toestel meegenomen, dan had ik nog iets te doen gehad tussen de 'druktes' door. Zeker na 13u00 was het maar een doodse boel, blij dat ik er vanaf ben

Hoewel, ook een paar keer goed gelachen.
            Zoals de jonge dame die bij teruggave van haar eID vroeg of die ook in de stemcomputer moest

Of de oudere heer, die gaat stemmen en bij het buitengaan de stemkaart in zijn jas stopt en buiten loopt, zonder zijn eID. Het geroep van de voorzitter bereikte deze man met hoorapparaat niet, dus mocht de voorzitter er achteraan lopen.

90% van de mensen snapten de tekening op de 'urne' (waar de stemkaart in moet na het stemmen) niet. En ik heb de hele dag mogen zeggen, kaart omdraaien, met de pijl naar mij aub. Ja goed zo en nu nog de pijl naar beneden, dan is het goed.

Soms zei ik gewoon 'kaart omdraaien aub!' Maar dan draaien ze gewoon boven en onder, en zag ik de pijl nog niet

Oh ja, hier in het Limburgse Lommel hebben we gestemd met de computer hoor, dat mocht dus nog.

Greetz,
            Peeke
            met de pijl naar mij aub..?????.

Was hier toch anders.... met de pijl naar mij toe.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              met de pijl naar mij aub..?????.

Was hier toch anders.... met de pijl naar mij toe.
              De urne stond niet reglementair waardoor alle stemmen van dat kiesbureau ongeldig zijn. Laten we de verkiezingen maar opnieuw doen.

Sony α7ii
              5OOpx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                De urne stond niet reglementair waardoor alle stemmen van dat kiesbureau ongeldig zijn. Laten we de verkiezingen maar opnieuw doen.

"de dee doe daa"; niks van.
                't Is goed geweest.
                Ik heb nu al last van verkiezingsuitslag
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                  Ik had het ook zitten, hier in Leuven. Blijkbaar wie 30 geworden is (of nog moet worden) mocht vanmorgen vroeg zijn nest uit...
                  Da's overal zo ... er moet voorrang gegeven worden aan de 30-jarigen om zo weinig mogelijk mensen meerdere keren op te roepen. Enkel voorzitters en dergelijke worden meestal uit een andere leeftijdscategorie gekozen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik dacht al wel zoiets... Een paar vrienden van mij in naburige gemeenten hadden het ook zitten.
                    Sony α7ii
                    5OOpx

Comment

Working...
                    X