Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dienstencheques

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dienstencheques

Hallo vrienden,

Ik heb een login gemaakt om dienstencheques aan te vragen voor poetshulp. Vrouwke in blijde verwachting maar ze mag helaas niet meer uit bed/zetel de eerstvolgende maanden.
    Dus beetje hulp is welkom maar ik snap niet helemaal wat, waar en hoe?
    De login lukt wel, ik kan cheques aanvragen maar volgens vrienden moet ik ons op een wachtlijst zetten totdat er poetsvrouwen zijn in onze regio die vrij zijn.
    Kan ik niet gewoon zelf een poetsvrouw zoeken? Of hoe zoeken jullie die? Als ik maar netjes kan betalen met de cheques mag er toch geen probleem zijn dacht ik..
    Of moet er via een overkoepelende organisatie gewerkt worden? zoja, welke?
    De sodexo website maakt mij ook niet alles duidelijk...
    btw, het betreft regio Leuven, Kessel-Lo

Alvast bedankt!

Bart

Re: dienstencheques

Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
    Hallo vrienden,

Ik heb een login gemaakt om dienstencheques aan te vragen voor poetshulp. Vrouwke in blijde verwachting maar ze mag helaas niet meer uit bed/zetel de eerstvolgende maanden.
    Dus beetje hulp is welkom maar ik snap niet helemaal wat, waar en hoe?
    De login lukt wel, ik kan cheques aanvragen maar volgens vrienden moet ik ons op een wachtlijst zetten totdat er poetsvrouwen zijn in onze regio die vrij zijn.
    Kan ik niet gewoon zelf een poetsvrouw zoeken? Of hoe zoeken jullie die? Als ik maar netjes kan betalen met de cheques mag er toch geen probleem zijn dacht ik..
    Of moet er via een overkoepelende organisatie gewerkt worden? zoja, welke?
    De sodexo website maakt mij ook niet alles duidelijk...
    btw, het betreft regio Leuven, Kessel-Lo

Alvast bedankt!

Bart
    Onze poetsvrouw komt via een interimkantoor en kunnen we gewoon betalen met dienstencheques.

7,50 per uur is goedkoper dan er één in't zwart betalen.

G

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

ik raad u aan kontakt op te nemen met de organisaties zoals familiehulp of solidariteit voor het gezin,
      zij werken ook met dienstencheques en zullen u met plezier aan een poetsvrouw helpen en uitleg verschaffen over hoe het allemaal werkt
      smile ! ...it confuses people ...

Comment

het beste is poetshulp te vinden via kenissen of kenissen van kennissen die tevreden zijn over de poetsdame/heer. Al is dat niet zo makkelijk volgens mij om dan iemand te vinden met vrije uren.
        Eventueel via een interimkantoor ook s proberen. Mijn poetsvrouw komt via een tussenpersoon (organizatie) die poetshulp e.d. verzorgt in de buurt van Haacht, wellicht zijn er in jouw buurt ook dergelijke organizaties.

edit: ik zou nog geen cheques bestellen vooraleer je iemand hebt.
        "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

contacteer eens een paar interimkantoren, ik denk dat je daar de meeste kans hebt om iemand te vinden.
          aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...

doe ik dat lekker niet!

Comment

Ik had een poesthulp via een interimbureau (1,5 maand moeten wachten). Vergeet niet de kleine lettertjes te lezen. Zo mag je maar een aantal maal afbellen als je iemand vast in dienst hebt. Ik had een opzegperiode van een week.

En het is inderdaad goedkoper dan "in 't zwart". 7,50 euro, maar stiekem trek je ook nog terug van de belastingen en is het maar 4 euro en een beetje.

Je kan ook zelf een poesthulp zoeken en die persoon vragen of hij/zij wil werken met dienstencheques, dan kan zij/hij worden ingeschreven via de site van de dienstencheques of zo iets. Op de site vind je in ieder geval de uitleg.

Ik gebruik nu dienstencheques voor de strijk

Comment

Bedankt voor de reacties,
              eerst een poetsvrouw vinden voor ik de cheques aanvraag lijkt om te beginnen al het beste.
              En interimkantoor ga ik eens informeren.

We zijn de eerste in de familie die gebruik gaan maken van die cheques, onze vrienden die er al gebruik van maken wonen over de taalgrens, daar komen ze in sommige buurten aan huis bellen om hun diensten aan te bieden (met dienstencheques dus).
              Het leven is ginder soms 'simpeler'.

Nogmaals bedankt!

Comment

Als je vrouw zwanger is (proficiat trouwens), kun je misschien ook eens polsen bij landelijke thuiszorg/familiehulp. Zij verlenen ook poetshulp voor zwangeren/pas bevallen vrouwen. Gezinszorg heet dat daar. Ik denk dat je wachtlijst daar minder is dan via interimbureaus. Ik weet via vriendinnen dat er in Leuven toch wel redelijke wachtlijsten zijn via de interimbureaus met dienstencheques. En dan moet je nog geluk hebben dat degene die je krijgt een goei is en komt opdagen. Heb al zoveel cowboyverhalen gehoord
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                X