Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingen 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Belastingen 2009

    Je zal niet de enige zijn. Lees mijn antwoord nog maar eens goed!

    Comment


    • #32
      Re: Belastingen 2009

      Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
      Ik wacht zelfs nog steeds op de berekening , want moet terugtrekken!! Zijn er nog mensen die nog niets hebben gekregen?
      heb de berekening al reeds ontvangen een dikke 2 maanden geleden, maar tot op heden nog geen eurocent van gezien... Dacht dat die drie maanden de tijd hebben om te storten bij een teruggave( corrigeer me als ik fout zit)

      Comment


      • #33
        Re: Belastingen 2009

        Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
        heb de berekening al reeds ontvangen een dikke 2 maanden geleden, maar tot op heden nog geen eurocent van gezien... Dacht dat die drie maanden de tijd hebben om te storten bij een teruggave( corrigeer me als ik fout zit)
        De terugbetalingsdatum staat normaal vermeld op je berekening (of toch ongeveer).
        Normaal is dat ongeveer 2 maanden nadat je die berekening ontvangen hebt (dus geen 3).
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #34
          Re: Belastingen 2009

          Ik zou mijne belastingbrief eens moeten opzoeken want ik heb einde mei terug getrokken maar ik geloof dat de terugbetaling gebeurt op het einde van de 2e maand.
          Dus een dikke 2 maanden geleden brief ontvangen? Kijk eens op je rekening einde juni (rond de 28e). Anders naar het ontvangkantoor bellen. Als je moet trekken duurt het lang, hé

          Het is dus niet van dag tot dag. Er zit wat speling op: 1 april of 29 april maakt niks uit: terugbetaling einde juni.

          Comment


          • #35
            Re: Belastingen 2009

            Terugbetalingen gebeuren "op het einde van de tweede maand volgend op de uitvoerbaarheidsverklaring van het kohier".
            Die datum staat wel ergens op uw aanslag.

            En nee, ik werk niet bij de belastingen, maar ik heb dat al zo dikwijls zien staan op mijn aanslag dat ik het ongeveer van buiten ken.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #36
              Re: Belastingen 2009 + update

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Een brief sturen naar het belastingskantoor met vermekding van het repertoriumnummer en de vermelding correctie.
              U legt uit dat u iets vergeten bent, voegt het nodige toe en vraagt dit te corrigeren.
              Da's de enige correcte manier.
              Heb net gemerkt dat ik ook 3 items (in mijn voordeel natuurlijk -dat staat er niet op voorhand ingevuld ) ben vergeten in te vullen op de digitale weg.......Tax-on-web. maakt voor mij een hele som uit
              Weet iemand hoe ik dat nog kan bij aanvullen, of moet dit ook via brief naar het plaatselijke belastingskantoor?........iemand raad of tips!
              Mvg en thanks

              UPDATE:
              Ben heden bij ontvangstkantoor ter stede geweest! Zeer vriendelijke dame heeft mijn ingevuld (Tax-on-Web)-dossier geblokkeerd en de aanpassing (wat ik vergeten was)erbij geschreven.
              Gevolg, is dat alle geblokkeerde dossiers naar hun kantoor komen, aangepast worden en dan pas berekend en afgewerkt. Mijn aanslagbiljet gaat dan wat later (na september)zijn, maar ben toch gerust nu.
              Mvg
              Last edited by Petronix; 15 juni 2009, 15:23.

              Comment


              • #37
                Re: Belastingen 2009

                nog een kleine tip ,indien je vroeger de brief zelf in het belastingkantoor deponeerde is dit nu NIET meer mogelijk enkel via de post en naar het adres dat op de brief staat .

                Comment


                • #38
                  Re: Belastingen 2009

                  Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
                  langs den andere kant : ik wacht nog op mijn terugbetaling !
                  ik heb ergens gelezen dat indien mijn belastingen niet voor einde juni zijn terugbetaald, ik recht heb op het volledige bedrag van belastingen !
                  Klopt dat eigenlijk ?

                  grtz
                  Opgelet hiermee: het is niet uiterlijk 1 jaar na aangiftedatum terugbetaald, maar "ingekohierd". Een paar jaar terug hebben heel wat kennissen en ikzelf ook pas half juli de afrekening gekregen, verzendingsdatum was ergens 10 juli ofzo, maar de datum van inkohiering was 26 juni. En dan nog 2 maand (allez, iets meer) wachten voor we de centen gezien hebben. Is perfect in orde...
                  BD1094BE - Canon 40D en nog één en ander.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Belastingen 2009

                    Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                    nog een kleine tip ,indien je vroeger de brief zelf in het belastingkantoor deponeerde is dit nu NIET meer mogelijk enkel via de post en naar het adres dat op de brief staat .
                    En dàt is nu net foute informatie. De brief mag nog altijd in het plaatselijk belastingkantoor worden gedeponeerd.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Belastingen 2009

                      Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                      nog een kleine tip ,indien je vroeger de brief zelf in het belastingkantoor deponeerde is dit nu NIET meer mogelijk enkel via de post en naar het adres dat op de brief staat .
                      Wie zegt dat?

                      In het ontvangstkantoor van Ledeberg hangt er zoals altijd (al jaren lang) een grote brief boven de brievenbus (HIER UW BELASTINGSBRIEF)....

                      Zie niet in waarom nu plotseling de aangifte per Post dient te worden verzonden en dan nog... welk bewijs heb je dat die per Post werd verzonden? Of je moet het al per aangetekend schrijven verzenden

                      Comment


                      • #41
                        Re: Belastingen 2009

                        Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                        Of je moet het al per aangetekend schrijven verzenden
                        en in een vensterenvelop.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #42
                          Re: Belastingen 2009

                          Oorspronkelijk geplaatst door ZABB Bekijk bericht
                          Opgelet hiermee: het is niet uiterlijk 1 jaar na aangiftedatum terugbetaald, maar "ingekohierd". Een paar jaar terug hebben heel wat kennissen en ikzelf ook pas half juli de afrekening gekregen, verzendingsdatum was ergens 10 juli ofzo, maar de datum van inkohiering was 26 juni. En dan nog 2 maand (allez, iets meer) wachten voor we de centen gezien hebben. Is perfect in orde...
                          baw we zien wel, ik verwacht niks van de staat hoor...en daarbij zou ik ook niet graag teren op geld dat me niet toebehoort...net zoals al dat zwart geld , dat weiger ik ook consequent...


                          groeten,
                          dzomers
                          Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

                          Comment


                          • #43
                            Re: Belastingen 2009

                            Normaal gezien moest iedereen vanaf dit jaar zijn brief opsturen naar (geloof ik) Gent. MAAR, dat is herroepen en men mag dit jaar nog steeds in het plaatselijk kantoor posten. Vanaf volgend jaar is het dan echt opsturen (tenzij ze dat ook weer herroepen).

                            Dit aldus volgens het VRT nieuws dat ik heb gezien enkele weken terug

                            Comment


                            • #44
                              Re: Belastingen 2009

                              Heb net een halve dag zweet en stress gehad
                              Stomme brieven vroeger was het gemakelijk met de nummerkes er al op
                              Ze zijn vergeten dat ik maar tot mijn 14 naar school ben geweest
                              Via tax en nog wat snel berekend wat ik moet dokken volgend jaar
                              Valt mee is maar 50€ meer dan dit jaar oef
                              Maar stomme brieven waarvan ge het aan uwen tikker kunt krijgen,
                              of is het stomme ministers die denken dat alle Belgen geleerd hebben voor boekhouder

                              Comment


                              • #45
                                Re: Belastingen 2009

                                Sannepoes en bleu point ,op mijn belasting brief vind ik terug dat deze opgestuur dient te worden ,tja heb dat dan ook zo doorgegeven en als daar iets aan veranderd is kan ik dat althans nergens uitmaken .
                                Ze veranderen om de haverklap iets om een .............. van te worden .
                                trouwens al iemand zijn vakantiegeld al gehad Of mogen we hem vergeten dit jaar ,althans vorig jaar op tijd aan vadertje staat betaald ,en nu komt men bij mij nog klagen ook

                                Comment

                                Working...
                                X