Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belastingen 2009

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Belastingen 2009

    Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    Omdat de vraag van topicstarter reeds is opgelost, mag ik misschien mijn vraag hier stellen?
    ik heb de envelop dit jaar vrij snel geopend en ingevuld. Maar ik had ook nog enkele documenten te kort en heb dat niet opgemerkt.
    Resultaat, geloof het of niet, al mijn onkosten zijn ingevuld, maar mijn inkomsten niet.
    Mij van niks bewust vervolgens de brief op de post gedaan.
    Later is mijnen euro gevallen (toen ik de ontbrekende documenten aankreeg) en heb ik de belastingen gebeld om te vragen wat ik moest doen.
    "Niets" zegden ze, "je zal wel een vraag voor een rechtzetting krijgen".
    Nu betrouw ik dat antwoord "niets" niet erg.
    Zijn er nog mensen die dat hebben voor gehad, iets belangrijks vergeten invullen, en wat is er dan gebeurd?
    ja al 2 keer( ik ben blijkbaar nogal slordig)
    ik kreeg gewoon een aangetekende brief waarin stond dat ze nog een aangifte van ong. XXXXeuro misten blijkbaar was het vakantie geld en getrouwheidspremie vd bouw.

    ze weten blijkbaar beter wt je verdient dan jezelf.
    als je akkoord gaat met wat er in die rechtzetting staat gewoon tekenen en trugsturen.
    11-300mm
    jeff heylen

    Comment


    • #17
      Re: Belastingen 2009

      langs den andere kant : ik wacht nog op mijn terugbetaling !
      ik heb ergens gelezen dat indien mijn belastingen niet voor einde juni zijn terugbetaald, ik recht heb op het volledige bedrag van belastingen !
      Klopt dat eigenlijk ?

      grtz
      Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht trekken

      Comment


      • #18
        Re: Belastingen 2009

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Omdat de vraag van topicstarter reeds is opgelost, mag ik misschien mijn vraag hier stellen?
        ik heb de envelop dit jaar vrij snel geopend en ingevuld. Maar ik had ook nog enkele documenten te kort en heb dat niet opgemerkt.
        Resultaat, geloof het of niet, al mijn onkosten zijn ingevuld, maar mijn inkomsten niet.
        Mij van niks bewust vervolgens de brief op de post gedaan.
        Later is mijnen euro gevallen (toen ik de ontbrekende documenten aankreeg) en heb ik de belastingen gebeld om te vragen wat ik moest doen.
        "Niets" zegden ze, "je zal wel een vraag voor een rechtzetting krijgen".
        Nu betrouw ik dat antwoord "niets" niet erg.
        Zijn er nog mensen die dat hebben voor gehad, iets belangrijks vergeten invullen, en wat is er dan gebeurd?

        Kijk, Control-Z, laat je niks wijs maken.

        In principe zetten de belastingen zoiets recht, ze hebben de gegevens. Dat is juist.
        MAAR omdat je een onjuiste aangifte hebt ingediend KUNNEN ze een boete of [B]belastingverhoging [/B ]opleggen. KUNNEN ,dus niet zeker.
        Wil je dat vermijden, stuur een briefje naar de belastingsdienst dat je bijkomende fiches hebt ontvangen maar je aangifte al hebt ingediend. Zo toon je dat het niet met opzet is gebeurd en je te goeder trouw bent. Want wie gaat bevestigen dat je hebt gebeld?



        @ sep:dat geldt enkel voor de inkomsten waarvoor een fiche moet worden opgemaakt, zoals wedden en lonen, vakantiegeld, pensioen, enzovoort.
        Andere inkomsten (denk aan die met of zonder factuur ) kennen ze niet vanzelf.
        Blijkbaar heb je een begripvolle controleur. Twee keer zonder boete. Ik ken er die niet zoveel geluk hebben gehad

        @ zomers:
        nog zo een fabel.
        Wat geldt is dat je belastingaanslag moet zijn opgenomen in een kohier vóór 30 juni. De verzending mag gerust vééééééél later gebeuren. En dat geldt dan nog enkel als ze je inkomen niet wijzigen. De minste wijziging aan je aangifte geeft hun het recht om binnen de 3 jaar de aanslag te vestigen (in te kohieren), ook al is het de eerste aanslag (ik bedoel geen supplement, elk normaal supplement - zonder fraude - kan binnen de 3 jaar, bij fraude binnen de 7 jaar! uitzonderlijk zelfs nog veel langer )

        Comment


        • #19
          Re: Belastingen 2009

          Wie tax-on-web gebruikt kan een simulatie alten draaien om te optimalizeren. Zeker doen, je staat versteld hoe je op eenvoudige verschuif-bedragen-wijze plots misschien in aanmerking komt voor dat stukje glaswerk dat je zoekt ...
          MAAR ... de gluiperds hebben er wel niet voor gezorgd dat die optimalisatie automatisch wordt, kan overgenomen worden .
          Dus optimalizeren ... bekijken, afschrijven en die resultaten inbrengen in tax-on-web als defintitief ...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #20
            Re: Belastingen 2009

            Vraagje:
            Ik heb altijd de papieren versie gebruikt. De nodige kopietjes mee opgestuurd van papperassen.
            Moet je dan nog bijlagen opsturen met de post als je de digitale versie gebruikt ?

            Comment


            • #21
              Re: Belastingen 2009

              als je je aangifte digitaal indient, moet je verklaren dat je de bewijsstukken 7 jaar bij houdt.

              @ Control-Z, zoals Nabi reeds zei : briefje (best aangetekend) versturen dat je nog fiches hebt ontvangen die dienen opgenomen te worden

              en inderdaad, met sommige attesten, vooral mbt kinderopvang, is met rijkelijk laat dit jaar.

              Comment


              • #22
                Re: Belastingen 2009

                @ Sannepoes,
                Ge moet geen bijlagen bij de papieren aangifte voegen.
                Dat heb ik gisteren op Radio 1 iemand, ik denk van de belastingen, horen zeggen.
                Ge moet die wel 7 jaar bijhouden.
                Waarom er dan op bepaalde attesten staat dat ge die wel moet bijvoegen weet ik ook niet.
                Typisch Kafka.

                Comment


                • #23
                  Re: Belastingen 2009

                  Of foute vertaling (lees verschillende tekst Nederlands - Frans)??
                  Het zal niet de eerste keer zijn


                  In ieder geval, het is juist. Er moet niets meegestuurd, noch papieren aangifte, noch electronische aangifte. Het was een antwoord op een parlementaire vraag (ergens gelezen). De Wet eist niet dat bijlagen worden meegezonden (op enkele uitzonderingen na), maar de bij de aangifte gevoegde brieven en verduidelijkingen vragen dat wel (heb ik nog niet bekeken ), maar zijn geen wet.
                  We moeten wel alles 7 jaar bijhouden, want kan worden opgevraagd.

                  Het niet hoeven toe voegen heeft te maken met de nieuwe scantechnologie, waardoor alle lottoformulieren naar Ledeberg moeten worden gezonden, schijnt het.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Belastingen 2009

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                    Vraagje:
                    Ik heb altijd de papieren versie gebruikt. De nodige kopietjes mee opgestuurd van papperassen.
                    Moet je dan nog bijlagen opsturen met de post als je de digitale versie gebruikt ?
                    Nee, bijlagen (zoals facturen) kan je gewoon inscannen (of fotograferen voor wie geen scanner heeft) en dan in pdf-formaat toevoegen aan je belastingaangifte.
                    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Belastingen 2009

                      Papieren aangifte en TOW ten laatste op 30 juni als je het zelf doet . . . werk je echter met een erkende boekhouder/fiscalist dan heeft deze tijd tot 30/10/2009 om via TOW de aangifte in orde te brengen.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Belastingen 2009

                        Hier ook redds ingevuld via tax on web.
                        Dit jaar wel alle attesten als pdf geupload.Vorig jaar niet en dan mocht ik ze nasturen.
                        Ja als ze meer dan 5000 euro moeten terug betalen durven ze moeilijk doen he

                        mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                        Comment


                        • #27
                          Re: Belastingen 2009

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Zijn er nog mensen die dat hebben voor gehad, iets belangrijks vergeten invullen, en wat is er dan gebeurd?
                          Een brief sturen naar het belastingskantoor met vermekding van het repertoriumnummer en de vermelding correctie.
                          U legt uit dat u iets vergeten bent, voegt het nodige toe en vraagt dit te corrigeren.
                          Da's de enige correcte manier.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Belastingen 2009

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                            Vraagje:
                            Ik heb altijd de papieren versie gebruikt. De nodige kopietjes mee opgestuurd van papperassen.
                            Moet je dan nog bijlagen opsturen met de post als je de digitale versie gebruikt ?
                            Als je de handleiding en de vermelde opmerkingen zou lezen, dan zou je het correcte antwoord weten. Alles hierover is zeer duidelijk uitgelegd.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Belastingen 2009

                              Heb de tijd nog niet gehad om het door te nemen. Eigenlijk meer geen goesting. Ben nog steeds aan het wachten op mijn token om te kunnen starten.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Belastingen 2009

                                Oorspronkelijk geplaatst door zomers Bekijk bericht
                                langs den andere kant : ik wacht nog op mijn terugbetaling !
                                ik heb ergens gelezen dat indien mijn belastingen niet voor einde juni zijn terugbetaald, ik recht heb op het volledige bedrag van belastingen !
                                Klopt dat eigenlijk ?
                                grtz
                                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                                @ zomers:
                                nog zo een fabel.
                                Wat geldt is dat je belastingaanslag moet zijn opgenomen in een kohier vóór 30 juni. De verzending mag gerust vééééééél later gebeuren. En dat geldt dan nog enkel als ze je inkomen niet wijzigen. De minste wijziging aan je aangifte geeft hun het recht om binnen de 3 jaar de aanslag te vestigen (in te kohieren), ook al is het de eerste aanslag (ik bedoel geen supplement, elk normaal supplement - zonder fraude - kan binnen de 3 jaar, bij fraude binnen de 7 jaar! uitzonderlijk zelfs nog veel langer )
                                Ik wacht zelfs nog steeds op de berekening , want moet terugtrekken!! Zijn er nog mensen die nog niets hebben gekregen?

                                Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                                Comment

                                Working...
                                X