Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoekfunctie niet toereikend ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoekfunctie niet toereikend ?

Regelmatig krijg je het hier te horen : gebruik de zoekfunctie
    Mijn ervaring ermee is dat die niet toereikend is, straffer zefs : je vind gemakkelijker een topic hier op BD terug via Google dan met BD's eigen tooltje

Ligt dit nu aan mezelf (en met mij een resem andere gebruikers) of niet ?
    Last edited by mexicano; 4 juni 2009, 10:00. Reden: tikfoutje
    Canikon 40D - D200, D300

Re: Zoekfunctie niet toereikend ?

De zoekfunctie valt aardig mee hoor, er zit enkel een kleine vertraging op...

BD
    Pro:
    - filteren op subforum, gebruiker , discussiestarter of berichten van gebruiker ...
    Contra:
    - zoekalgorythme is niet zo uitgewerkt als dat van google
    - max 1 opdracht per user per 10 seconden

Google
    Pro:
    - betere synoniemen woordenlijst
    - "best bets"
    - niet beperkt tot 1 zoekopdracht per 10 seconden
    Contra:
    -indexatie snelheid
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

De zoekfunctie werkt o.a. niet goed omdat bijna niemand nog correct kan schrijven. Wil ik zoeken op 'synoniemenwoordenlijst' (sorry, Rik ) dan wordt er niks gevonden omdat er een spatie teveel staat. Idem met 'indexatie snelheid' (nogmaals excuus), 'tele lens', 'macro statief', 'polarisatie filter', 'onderwater behuizing' etc., om maar een paar recente voorbeelden aan te halen. Daarnaast is het gewoonte om bijvoorbeeld een Canon 20D bij voorkeur te beschrijven als 'D20' of '20 d'.

Ik heb me laten vertellen dat de oorspronkelijke naam van BD eigenlijk Belgium Dyslectics was...

Comment

Is niet echt een argument wat de zoektechniek betreft, mensen schrijven op internet overal fouten, en toch blijft Google in staat van de meest relevante informatie er toch niet uit te halen...

Gaan verwachten dat iedereen opeens perfect nederlands of engels gaat schrijven is denk ik maar utopisch (zeker met de hoeveelheid engelse termen).

Ik heb echt weinig medelijden met mensen die zich doodergeren aan kleine schrijffouten

Mvg,
        Rik
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
          Is niet echt een argument wat de zoektechniek betreft, mensen schrijven op internet overal fouten, en toch blijft Google in staat van de meest relevante informatie er toch niet uit te halen...

Gaan verwachten dat iedereen opeens perfect nederlands of engels gaat schrijven is denk ik maar utopisch (zeker met de hoeveelheid engelse termen).

Ik heb echt weinig medelijden met mensen die zich doodergeren aan kleine schrijffouten

Mvg,
          Rik
          Ik erger me zelfs dood aan grote schrijffouten.
          We gaan er zelfs op achteruit wat het Nederlands betreft
          en dan bedoel ik de vooral de jeugd.
          Dit was gisteren nog een onderwerp van een politiek debat op de televisie.
          (thema was het onderwijs enz.)
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Mvg,
            Rik
            Wat is volgens jou een kleine schrijffout?

Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

RikH vat het eigenlijk al samen. Maar de 2 mogelijkheden zijn vanuit de menu's rechtstreeks bereikbaar. Zie screenshot.
              Attached Files

Comment

Als dat aan mij gericht is: met mij hoef je helemaal geen medelijden te hebben, hoor. Ik denk dat er zat mensen zijn die je medelijden beter kunnen gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Ik erger me zelfs dood aan grote schrijffouten.
                  We gaan er zelfs op achteruit wat het Nederlands betreft
                  en dan bedoel ik de vooral de jeugd.
                  Dit was gisteren nog een onderwerp van een politiek debat op de televisie.
                  (thema was het onderwijs enz.)
                  Als je anders naar deze zin zou moeten zoeken.
                  Iedereen typt al eens fout Theo, iedereen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Sorry hoor maar die zoekfunctie trekt op niks, en ik typ mijn camera types correct in het zoekvak.
                    Krijg steevast "geen resultaten" dit terwijl ik mijn eigen topic opzocht!
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Sorry hoor maar die zoekfunctie trekt op niks, en ik typ mijn camera types correct in het zoekvak.
                      Krijg steevast "geen resultaten" dit terwijl ik mijn eigen topic opzocht!
                      Hier idem. Ik heb het reeds tot vervelens toe geprobeerd op alle mogelijke en onmogelijke manieren, en ook ik krijg steevast die "geen resultaten".
                      Daarom gebruik ik de zoekfunctie nooit meer. Vraag ik iets dat hier reeds ergens aan bod geweest is, en dat dat zogezegd met de zoekfunctie zou kunnen gevonden worden, dan zij het maar zo.

Comment

lenzen werkt wel.
                        tikte net 17-40mmL in en werkte meteen.
                        30D werkt dan weer niet...?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hallo,

"30D" werkt inderdaad niet omdat een aantal korte items zoveel resultaten zouden opleveren dat het doorzoeken van de database zoveel "energie" vraagt en zo het forum kan vertragen.
                          Er is dus een aantal items uitgesloten van zoekopdrachten.
                          Als je ze in een context gebruikt, bv. "Canon 30D", dan krijg je wel resultaten.

Even een "oudje bovengehaald" ... Saat nuttige info in ...
                          http://forum.belgiumdigital.com/f19/...rl-204581.html

Jaja
                          Last edited by jaja; 9 januari 2014, 14:36.
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Snel met Google het forum doorzoeken? Maak een bladwijzer aan die hier naar verwijst:

Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                              Hallo,

"30D" werkt inderdaad niet omdat een aantal korte items zoveel resultaten zouden opleveren dat het doorzoeken van de database zoveel "energie" vraagt en zo het forum kan vertragen.
                              Er is dus een aantal items uitgesloten van zoekopdrachten.
                              Als je ze in een context gebruikt, bv. "Canon 30D", dan krijg je wel resultaten.

Even een "oudje bovengehaald" ... Saat nuttige info in ...
                              http://forum.belgiumdigital.com/f19/...rl-204581.html

Jaja
                              Juist nog maar eens geprobeerd :

17-55 : geen resultaten
                              17-55 2.8 : geen resultaten
                              Canon 17-55 2.8 : geen resultaten

Groetjes

Comment

Working...
                              X