Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

    Da's wel moeilijk, hé!
    Top 3:
    - koffietje met een stukje chocolade(taart)
    - groene olijfjes, ansovisjes, chipjes, ... met een lekker fris glaasje witte wijn/cava
    - soep, maar enkel verse!

    Er zijn wel nog een paar honderd dingen waar ik van kan genieten, maar om die hier nu allemaal te gaan opnoemen...
    Mvg,
    Loes_M

    Comment


    • #62
      Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

      Nen maisboterham met speculoos gesopt in de koffie, mjammie
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #63
        Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

        ... ja ja, en dan een ander topic starten "Hoe krijg ik mijn buik weg"
        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
        And why do we fall, Bruce?

        Comment


        • #64
          Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

          steak peperroom of bearnaisse
          een stukje zwarte chocolade gevolgd door speculoos (eigenlijk liefst gelijktijdig)
          of met een krokketje door de vleessaus wrijven

          ne verse koffiekoek op uw werk nadat ge zoals nu de nacht gedaan hebt (danku catering)
          Nikon D5000, van 10 tot 105 in variabel en 35mm vast

          Comment


          • #65
            Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

            Alle soorten pasta met een goed glaasje witte wijn.
            Deserts (vooral met chocolade), ijsjes,... maar ook gewoon s' avonds in de zetel met een zakje chips en een goed boek.
            Belgische frietjes met hollandse (zoete) mayo en rauwkost.
            Lekker ontbijtje met verse croissants,koffie en fruitsap.
            Last edited by Lies MX; 27 november 2009, 08:10.
            Racing Pics
            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

            Comment


            • #66
              Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

              Ik ben wel benieuwd naar jullie Belgisch fenomeen ettekeis. Of heeft dat tot dusver nog niemand durven eten?


              Jacobus
              Zenfolio

              Comment


              • #67
                Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                Ik ben wel benieuwd naar jullie Belgisch fenomeen ettekeis. Of heeft dat tot dusver nog niemand durven eten?
                Jacobus
                Brusselse kaas ( of stinkkaas ) is niet echt aan mij besteed.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #68
                  Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Brusselse kaas is niet echt aan mij besteed...
                  Ik ben volledig kaasverslaafd, is ettekeis echt zó erg als men soms doet geloven?


                  Jacobus
                  Zenfolio

                  Comment


                  • #69
                    Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                    Ik ben volledig kaasverslaafd, is ettekeis echt zó erg als men soms doet geloven?
                    Wel, dat hangt er van af he, als je iets graag lust, vind je het lekker, lust je het niet, dan is het niet lekker. Ik mag bijvoorbeeld graag mispels, oesters en wijngaardslakken, terwijl sommige andere mensen deze dingen echt walgelijk vinden. Het is allemaal persoonlijke voorkeur, maar het is wel zo dat je dingen kan "leren" eten. Wat ik ook voorgeschoteld krijg, hoe walgelijk het er ook uitziet, ik zal nooit maar ook nooit zeggen dat ik iets niet lust zonder er van geproefd te hebben.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                      voor mij een goede steppegraske
                      voor diegene die dat niet kennen
                      dat is een biefstuk met daarover een berg heel dunne frietjes (dikke van een lucifer)

                      Comment


                      • #71
                        Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Wel, dat hangt er van af he, als je iets graag lust, vind je het lekker, lust je het niet, dan is het niet lekker. Ik mag bijvoorbeeld graag mispels, oesters en wijngaardslakken, terwijl sommige andere mensen deze dingen echt walgelijk vinden. Het is allemaal persoonlijke voorkeur, maar het is wel zo dat je dingen kan "leren" eten. Wat ik ook voorgeschoteld krijg, hoe walgelijk het er ook uitziet, ik zal nooit maar ook nooit zeggen dat ik iets niet lust zonder er van geproefd te hebben.
                        Inderdaad, wat voor sommige culturen wansmakelijk is is dan bij anderen een lekkernij. Als je in Engeland zegt paardenvlees te eten is dat gelijk aan kanibalisme.
                        In Vietnam werd me een maaltijd gereserveerd en ik vond er 1 iets bijzonder lekker. Dus NA de maaltijd vroeg ik wat het was: gebakken varkenslong. Awel, niks verkeerd mee. Verder zowat alle andere exotische dingen gegeten muv balut en hondenvlees, daarvoor pas ik graag
                        Maar ik geniet ook van eenvoudige dingen. Vers notenbrood met een beetje echte boter erop kan al voldoende zijn. Onlangs nog echt verschrikkelijk ruikende kaas gegeten en het was van smaak dus echt (werd bewaard in een mantel van as).
                        Je mag mij eender iets voorschotelen behalve als iets "draden" heeft want daar verslik ik mij heel zeker aan.
                        Onlangs nog een notenbrood gegeten met everzwijnpate van Renmans
                        Voorgekookte scampi's zijn dan weer een culinaire afknapper.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door DaiKatana Bekijk bericht
                          Ik ben volledig kaasverslaafd, is ettekeis echt zó erg als men soms doet geloven?

                          Jacobus
                          Als je Brusselse kaas hebt gegeten, dan kan je best de ruimte waar je dit at eens goed luchten en je mond de rest van de dag gesloten houden .

                          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                            Net een lamsboutje in de oven (a la SOS Piet) achter de kiezen. Een Saint-Emilion grand-cru er bij (2000) en de avond kan niet meer stuk. Eenvoudig en toch zo lekker !
                            Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                            And why do we fall, Bruce?

                            Comment


                            • #74
                              Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                              Koken volgens een beproefd recept is eigenlijk niet zo moeilijk.
                              ("beproefd".... hahahahaha)

                              Het is die nest in huis halen die je allemaal nodig hebt.
                              Ben er dus zeker van dat je 3/4 niet in huis hebt
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment


                              • #75
                                Re: Van welke simpele lekkernijen genieten jullie?

                                Jaja, sebiet hebben we hier het 'Belgiumdigital kookboek'... Prachtig...!
                                Nikon D90

                                Comment

                                Working...
                                X