Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epoxy vloeren, Epoxy gietvloeren, PU vloeren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Epoxy vloeren, Epoxy gietvloeren, PU vloeren

Hey juppekes

Is er iemand die mij een woordje uitleg kan geven door eigen ervaring met een van deze vloeren?

Volgend jaar zouden wij wat verbouwingen doen in ons huis en zouden eventueel zoiets laten plaatsen.

Het zou gaan over ongeveer iets meer dan 100m²

We hebben er al iets over gelezen en het lijkt zeer sterk en slijtvast.

Het word nu ook meer en meer aanbevolen voor particuliere woning.

Het is ook verkrijgbaar in alle RAL-kleuren en nog veel meer.

Alvast bedankt
    Bootjes

Re: Epoxy vloeren, Epoxy gietvloeren, PU vloeren

Zijn dat zo van die gietvloeren met van die korrelstructuur?
    Naar het schijnt, als daar vuil tussen kruipt, zijn de vlekken moeilijk te verwijderen.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      Naar het schijnt, als daar vuil tussen kruipt, zijn de vlekken moeilijk te verwijderen.
      Nee dat is het niet

Hetgeen ik over praat is volledig toe en vlak.

Ook bestand tegen olie en dergelijke vloeistoffen

Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Wat jij bedoeld is steentapijt die je zowel met open als gesloten structuur kan laten plaatsen, een open structuur oogt mooier maar is inderdaad een probleem als er vuil tussen komt.

Ik heb zowel met epoxy als PU gewerkt in het plaatsen en afwerken van parketvloeren.
        Of dit idem is voor volledige vloeren durf ik niet te beantwoorden maar naar wat ik weet zou epoxy slijtvaster zijn dan PU

Groetjes Dextro
        Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy
        https://500px.com/marnix_photography

Comment

Hoi,

De volledig vlakke epoxy vloeren worden zeer veel gebruikt in de scheepsbouw... is vlak ... prima te onderhouden en in ruim wat kleuren te verkrijgen en zeer slijtvast.
          Het aanbrengen zou ik aan de vakman overlaten.
          Het is ook mogelijk om een korrel mee te gieten ... deze korrel wordt eerst aangebracht en daarna gaat het hars erover.Voor zover ik weet krijg je enkel een blinkende afwerking ... en daar zie je snel vuil op
          Hou er wel rekening mee dat dit nogal prijzig is .
          Ik kan wel eens navragen wie deze vloeren bij ons in de scheepsbouw aanbrengt.
          Mocht je vragen hebben ... mail me maar

logs at amati.be

Groetjes
          Patrick

Comment

Vrienden van ons hebben dat laten doen.

Slijtvast, ja maar... als je bv een koelkast niet al te voorzichtig verplaatst, lees schuift, dan zie je strepen op die vloer.

Maar denk dat ze over 't algemeen wel tevreden zijn met hun vloer.
            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Hey juppekes

Nee dat is het niet

Hetgeen ik over praat is volledig toe en vlak.

Ook bestand tegen olie en dergelijke vloeistoffen

http://users.telenet.be/digiron/epox...fo%20epoxy.htm
              op jouw linkje vind je genoeg informatie en kan je ook aanvraag doen voor offerte. Tis daar een vakman die zijn werk toont. Hier zijn het allemaal doe het zelvers en betweters (de een al wat beter dan de andere ...)

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                op jouw linkje vind je genoeg informatie en kan je ook aanvraag doen voor offerte. Tis daar een vakman die zijn werk toont. Hier zijn het allemaal doe het zelvers en betweters (de een al wat beter dan de andere ...)
                Een vakman zal altijd zijn product verdedigen

Dus wilde ik eens van gebruikers van dit product horen hoe de vork aan de steel zit
                Bootjes

Comment

op www.annaertepoxy.be staat nog meer informatie. Dat is het bedrijf van mijn neefje. Ze werken ook voor partikulieren maar er zit een stevig prijskaartje aan vast.
                  Ik dacht gemiddeld 50€ per vierkante meter.

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    op www.annaertepoxy.be staat nog meer informatie. Dat is het bedrijf van mijn neefje. Ze werken ook voor partikulieren maar er zit een stevig prijskaartje aan vast.
                    Ik dacht gemiddeld 50€ per vierkante meter.

Deze site heb ik ook al bekeken

Als €50 de prijs is geplaatst vind ik dat nog niet te veel.

Een degelijke vloertegel kost ook veel geld + nog de lijm + nog het voegmiddel +nog de werkuren

Dan zit je ook wel bijna aan deze prijs
                    Bootjes

Comment

Epoxy of kunstharsvloeren zijn inderdaad zeer hard, slijtvast en chemisch bestendig. Qua kleur zijn er geen grenzen. Qua gladheid of oppervlakteruwheid heb je ook verschillende mogelijkheden.
                      Zorg er wel voor dat je een systeem hebt waar de kleur helemaal "doorloopt", zodat er bij een kleine schade geen kleurverschil optreedt. Dwz dat de kleur in het materiaal zit en geen aparte laag is.
                      Je zal wel tijdens en na de werken de ruimte(s) zeer goed moeten ventileren. Kunstharsdampen zijn niet zo aangenaam en redelijk ongezond.

Deze firma heeft voor ons al regelmatig vloeren in magazijnen en fabrieken gegoten.

Hebben toevallig dezelfde naam als mezelf, maar is geen familie. Ik zal morgen in ons leveranciersbestand nog eens kijken wie er dit nog allemaal kan.

Je kan ook eens bij Google "epoxyvloeren" ingeven. Geeft een mooie lijst bedrijven die dit kunnen.
                      Last edited by GSPeP; 3 juni 2009, 19:32.
                      Peter
                      2011 BMW R1200GSA + Canon EOS EOS 5DIII / EOS 1DIV
                      gspep.smugmug.com & steendorp.info

Comment

Ik ga af op mijn ervaringen:
                        Blijf van epoxyvloeren.

Onze klanten gebruiken veel epoxy en aanverwante vloeren en steeds weer is er het probleem met scheuren, barsten etc en dat resultaat zie ik uit eerste hand.

Je kan je beton bewapenen met dubbele netten 150*150*8 of door metaalvezels maar toch scheurt deze in realiteit nog steeds. Een ander heel groot probleem bij dit soort vloeren is de hardheid van de epoxy. Als er water komt tussen beton en epoxy dan komt de expoxy los van het beton, komt in blazen te staan en zal scheuren en afbrokkelen.

Steeds weer hoor ik onze klanten klagen en zeggen dat een tegel nog steeds het beste is maar deze is dan weer niet hygienisch genoeg (door de voegen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                          Ik ga af op mijn ervaringen:
                          Blijf van epoxyvloeren.

Onze klanten gebruiken veel epoxy en aanverwante vloeren en steeds weer is er het probleem met scheuren, barsten etc en dat resultaat zie ik uit eerste hand.

Je kan je beton bewapenen met dubbele netten 150*150*8 of door metaalvezels maar toch scheurt deze in realiteit nog steeds. Een ander heel groot probleem bij dit soort vloeren is de hardheid van de epoxy. Als er water komt tussen beton en epoxy dan komt de expoxy los van het beton, komt in blazen te staan en zal scheuren en afbrokkelen.

Steeds weer hoor ik onze klanten klagen en zeggen dat een tegel nog steeds het beste is maar deze is dan weer niet hygienisch genoeg (door de voegen).
                          Scheuren en barsten kan je idd krijgen indien je op beton of chape werkt.
                          Indien je de epoxyvloer kan aanbrengen bovenop een bestaande vloer heb je er geen last van.

Maar ik blijf mij steeds afvragen hoe slijtvast het echt wel is.
                          Ik heb reeds bij verschillende "plaatsers" geweest en steeds het zelfde liedje.
                          "Jaja meneer, dat is heel slijtvast. Geen zorgen maken".
                          Telkens vraag ik een referentielijst om eens te kunnen checken bij mensen waar hij al eventjes ligt, maar ik heb nog steeds geen lijst gekregen.
                          Zijn ze bang om het resultaat te tonen ???

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Rat Bekijk bericht

Maar ik blijf mij steeds afvragen hoe slijtvast het echt wel is.

om eens te kunnen checken bij mensen waar hij al eventjes ligt

Dat was ook mij oproep hier, om het eens van bezitters en gebruikers van zoiets te horen hoe goed dit wel is
                            Bootjes

Comment

Ik ben als werkvoorbereider werkzaam in de industriebouw en heb meer vertrouwen in een PU-vloer als een epoxy.

- PU kan bij schade gemakkelijker hersteld worden, bij epoxy is dit veel meer zichtbaar
                              - PU kan op een nog wat vochtige ondergrond geplaatst worden, epoxy niet, dus wachten op uitdrogen van chappe/beton, dus PU kan de werkduur verkorten
                              - PU is veel elastischer op gebied van krimpscheuren in de chappe/beton dan epoxy

Ik zou zeggen: win advies in bij een gerenomeerd installateur !
                              Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards

Comment

Working...
                              X