Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe reinig je je nachtbeugel ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe reinig je je nachtbeugel ?

Ik draag al jaren 's nachts een soort beugel van doorzichtig plastiek om m'n tanden te beschermen tegen het tandenknarsen. Ondanks dat hij overdag in een glas water ligt en gepoetst wordt met tandpasta en de tandenborstel wordt hij na een tijdje zo verschrikkelijk vuil. Hij wordt heel geel zoals je tanden worden als je al jaren veel rookt. Hoe krijg je zo een ding terug proper, weet er iemand een efficiente oplossing ?

Strupie

Re: Hoe reinig je je nachtbeugel ?

Misschien helpt zo 'n tabletje wat je bij een vals gebit in een glas water kan doen?
    Anders eens vragen bij een apotheker of aan je orthodont?
    Fuji FinePix S100fs

Comment

al raad aan de tandarts gevraagd?
      er bestaat toch speciaal reinigingsmiddel voor kunstgebitten, dat al geprobeerd?
      edit: Ruz je was me te snel af terwijl ik nog aan het typen was.

Comment

Cif

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fromdad Bekijk bericht
          Cif
          Hahaha juist ja, of javel?

Probeer maar Steradent of dergelijke.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Cellit BANG!
            Nee ernstig nu, ik denk dat veel kunststoffen met de tijd geel worden.
            Daar valt niks tegen te beginnen tenzij je er een laagje afhaalt.
            Uw mondstuk zal wel niet zo vuil zijn zeker.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Steradent en dergelijke heb ik al vaak gebruikt, het helpt maar een klein beetje.
              De beugel wordt er nauwelijks zuiverder van en na een paar dagen is het effect helemaal weg...
              Straffere reinigingsmiddelen lijken me niet aangewezen, denk niet dat dat gezond is

Strupie

Comment

soda al geprobeerd? Goed naspoelen, kan dan geen kwaad voor de gezondheid.

Comment

Als je die nachtbeugel overdag bewaart in een glas water: dat glas in een donkere kast zetten en zeker niet in zonlicht (U.V.!!).
                  UV-licht kan kunststoffen vergelen.

Groetjes
                  Skitch
                  "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

afkoken?
                    Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Kun je zo'n ding niet ultrasoon (laten?) reinigen ?

Comment

Ik denk dat de kunststof door de veroudering in de massa verkleurd is, en dan helpen oppervlaktebehandelingen niet. Zoals Skitch zegt: UV vermijden.
                        nieuwe kopen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Ik denk dat de kunststof door de veroudering in de massa verkleurd is, en dan helpen oppervlaktebehandelingen niet. Zoals Skitch zegt: UV vermijden.
                          nieuwe kopen?
                          Ik heb sinds een paar weken inderdaad een nieuwe, ik wil vermijden dat hij net zo geel wordt als de vorige. Bewaren in het donker ga ik eens proberen...

Comment

Working...
                          X