Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stroom verlies deel 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• stroom verlies deel 2

beste lezers
    ik had een probleem met mijn stroom verlies
    ik had een verbruik van 25,21 klw per dag (24 uur )
    nu heb ik mijn gijzer eens ontkalkt en mijn droogkast eens uit gelaten
    en nu zit ik op een verbruik van +- 8,5 klw per dag (24 uur)
    zo dus mijn gijzer was de oorzaak die vol kalk zat ( 3 emmers kalk kwamen er uit )
    en een droogkast verbruik heelveel +- 4,3 klw 0p 2,30 uur
    dus wil ik maar zeggen als u er problemen heb met te hoge klw verbruik
    kijk dan die oorzaken eens na

de vriendelijk groetjes pierre

Re: stroom verlies deel 2

Dank u pierre, voor de update en de tips.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierre160 Bekijk bericht
      beste lezers
      en een droogkast verbruik heelveel +- 4,3 klw 0p 2,30 uur
      Wat bedoel je met 'uitgelaten'. De stekker uit het stopcontact of gewoon de droogkast niet gebruikt. Hier blijft de stekker ook constant in het stopcontact en ik heb me zelf ook al afgevraagd of dat veel sluimerverbruik zou geven.

Goed dat je de fout ontdekt hebt..
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Wat bedoel je met 'uitgelaten'. De stekker uit het stopcontact of gewoon de droogkast niet gebruikt. Hier blijft de stekker ook constant in het stopcontact en ik heb me zelf ook al afgevraagd of dat veel sluimerverbruik zou geven.

Goed dat je de fout ontdekt hebt..
        Elk toestel dat in rust stroom verbruikt, dat zal ergens warmte afgeven.
        Zo kan je zelf gemakkelijk voelen aan de buitenkant van bijvoorbeeld een videorecorder of die veel stroom verbruikt in de "slaapstand".
        Mijn vorige videorecorder bleef altijd warm aanvoelen, de nieuwe geeft bijna geen warmte af (= 0,3W volgens de gebruiksaanwijzing).
        De Scarlet Box blijft altijd vrij warm, en ook de voeding (stekker met transfo) wordt warm.

Een droogkast die niet draait, die zal ook zo goed als geen stroom verbruiken. In dat geval is het meestal alleen maar een filter dat ervoor zorgt dat er geen stoorpulsen in het net kunnen komen dat voor een klein stroomverbruik zorgt (in zo'n filter zitten een paar condensatortjes en spoeltjes). In bijna alle apparaten zit tegenwoordig wel zo'n filtertje. Maar het verbruik van zo'n filter zal meestal minder dan 1W zijn, een wekkerradio of een digitaal (led display) klokje op een oven zal heel wat meer verbruiken.

De was drogen met een droogkast, daar is inderdaad veel energie voor nodig.
        Een droogkast verbruikt afhankelijk van het type of merk 2000 tot zelfs 3600W. Het toestel met het grootste vermogen zal voor een droogcyclus niet meer verbruiken, dat zal gewoon sneller werken. Voor een gewone droogkast is dat 4-5 KWh per droogcyclus, maar dat kan ook varieren naargelang de soort was die je er insteekt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Eerlijk gezegd snap ik helemaal niet waar ge naartoe gaat met uw cijfers .. ik kan moeilijk geloven dat uw verbruik (gezin van 6?) terugvalt van 25,x kWh naar iets meer dan 8 enkel door het ontkalken van uw geiser en het niet gebruiken van uw droogkast ? Ik bedoel .. ge spreekt van een dagbesparing van 17kWh ! Draaien die geiser en die droogkast op permanente basis ? neen toch ?
          Ik ben maar "een gezin van 2" meer en ik heb nog 12-15 kWh per etmaal (akkoord ik heb een hoop ouden brol die te veel stroom verbruikt!)
          Volgens mij zit ge met een verdoken gigantisch verbruik ! ... maar 17kWh is niet niks dus daar zou "iets" moeten zijn dat staat te warmen zo hard als een straalkachel !
          FWIW

Comment

aha, vandaar de opwarming van de aarde, pierre heeft dat gedaan

Comment

Ik veronderstel dat u een elektrische boiler bedoelt i.p.v. een geiser.
              Een geiser verwarmt enkel water bij doorstroming, dus als een geiser continu warmt staat er ook ergens een kraan vierkant open (kan ook rond zijn).
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

ja .. als OP een doorstroomboiler bedoelt dan hangt het er van af of hij een onderbouwmodel heeft van 10/15 liter onder de gootsteen van 3-4kW of een kolos van 20-25kW .. 't scheelt 2 slokken op de borrel

Comment

Ik dacht dat ze bij Pierre160 met 6 personen zijn. Als je dan al hun was gaan drogen met een droogkast moet je niet ver zoeken naar de oorzaak van het verbruik. Het surplus van de aangekalkte boiler zal ook (in mindere mate) wel spelen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierre160 Bekijk bericht
                    nu heb ik mijn gijzer eens ontkalkt en mijn droogkast eens uit gelaten
                    en nu zit ik op een verbruik van +- 8,5 klw per dag (24 uur)
                    Mijn streikeizer verbruikt 17 centigram per duim.
                    En ik heb de diepvriezer eens uitgelaten en nu pist hij niet meer onder de sofa.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door valentina Bekijk bericht
                      Mijn streikeizer verbruikt 17 centigram per duim.
                      als dat berekend is in verrijkt plutonium is dat een fameus oververbruik ...

En ik heb de diepvriezer eens uitgelaten en nu pist hij niet meer onder de sofa.
                      .. als ge die uitgelaten hebt is het zo goed als zeker dat hij na een uur of twee zeker onder uw sofa pist en waarschijnlijk niet enkel onder uw sofa ..

wat is verder uw constructieve bijdrage aan het onderwerp ? buiten een misplaatst taalpurisme dan ?

Comment

valentina, het is werkelijk not done om met andermans taalfouten te spotten in een forum als dit.
                        Het is hier geen taalforum en niet iedereen is het Nederlands even machtig, maak daar geen schande van!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          wat is verder uw constructieve bijdrage aan het onderwerp ? buiten een misplaatst taalpurisme dan ?
                          Taalpurisme is mierenneuken over punten en komma's. De helft van de letters van een woord verkeerd schrijven, is nog iets anders. En als dan blijkt dat men misschien sowieso het verkeerde woord gebruikt, en de vraagsteller zich van eenheden bedient waarvan we alleen maar kunnen gokken waarvoor ze nu eigenlijk staan, is het duidelijk dat hoe dan ook niemand hier een zinnige oplossing voor het probleem kan geven.

Comment

Taalpurisme is mierenneuken over punten en komma's. De helft van de letters van een woord verkeerd schrijven, is nog iets anders. En als dan blijkt dat men misschien sowieso het verkeerde woord gebruikt, en de vraagsteller zich van eenheden bedient waarvan we alleen maar kunnen gokken waarvoor ze nu eigenlijk staan, is het duidelijk dat hoe dan ook niemand hier een zinnige oplossing voor het probleem kan geven.
                            Het is toch overduidelijk : 1 klw = 1 kWh
                            @ pierre160
                            Ik stel voor om de droogkast terug een paar dagen te gebruiken op dezelfde manier als vroeger. Pas dan zal je kunnen berekenen welk voordeel je hebt gehaald uit het ontkalken van de boiler. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Comment

Taalpurisme is mierenneuken over punten en komma's. snip ...
                              oh ja ? wel wel ...

verplicht leesvoer in dit geval: RFC1855 ... misschien blijft er toch wel iets van die komma's en punten plakken .. maar veel hoop heb ik er niet op ..

Comment

Working...
                              X