Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stroom verlies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: stroom verlies

Heb je een wasmachine en sporters in huis ? Met zijn zessen kan dat ook aardig oplopen en naarmate kinderen opgroeien nog meer.

Niet te veel elektrische bijverwarmingsvuurtjes gebruikt tijdens de lange koude winter die we gehad hebben ?

En hoeveel heb je vooraf betaald ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Een oude TV met een beeldbuis vervangen door een grote flatscreen zal de teller heel wat sneller doen draaien.
      Ik zou er eerder eens naar kijken hoeveel uur per dag de kinderen naar tv kijken (desnoods zonder je het weet).
      Als een 42" plasma 20€ meer verbruikt op een jaar dan een 32" crt zal het al veel zijn.
      Bij digitale televisie heb je een decoder die de hele dag stroom verbruikt, als je dan ondertussen ook nog draadloze modems en dergelijke hebt geinstalleerd, dan zal dat de jaarlijkse afrekening toch de rekening merkbaar hoger maken.
      Maar toch geen 900€.
      Als een Digicorder 40€ per jaar verbruikt zal het ook veel zijn ... we zitten nog maar aan een verschil van 60€ en de TS heeft het over 900€.

Het zal er wel allemaal voor iets tussen zitten maar er zijn vele zaken die we vergeten ... gezin van 6, dus vermoedelijk 4 kinderen.
      Er zijn dus veel zaken die daar plots in viervoud of zesvoud kunnen aan staan.
      Bijvoorbeeld elk zijn GSM met bijhorende lader, een paar spelconsoles, een paar wekkers, een paar elektrische tandenborstels, een paar radio's, ...
      Het zijn maar gissingen maar de TS zal beter dan wie ook wel weten wat er allemaal veranderd is.
      Last edited by VerSeg; 25 mei 2009, 01:53.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

hier met 5 , waaronder 2 pubers is het toch ook bijna 7000KwH/jaar, waarvan net de helft op nachtstroom/WE-tarief (was,droog en vaatwas). Vervangen 1 oude frigo en enkele spaarlampen ipv. spots was direct meer dan 10% minder op het totaal(!). Verspillers zijn inderdaad oplaadblokjes op tienerkamers die nooit uit de stekker gaan (deze verbruiken ook zonder apparaat erop!). Laptop, desktop en spelconsoles die na schooluren en tijdens het WE bijna continu aanstaan en lampen die blijven branden... opmerkingen hierover zijn blijkbaar evenzeer energieverspilling...
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

heb je misschien zonnepanelen, die schijnen ook veel stroom te gebruiken!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
            Laptop, desktop en spelconsoles die na schooluren en tijdens het WE bijna continu aanstaan en lampen die blijven branden... opmerkingen hierover zijn blijkbaar evenzeer energieverspilling...
            LOL Lucas
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Kon het niet beter zeggen, dit is precies waar de warmte naartoe gaat.
              Míjn vader heeft dit jaar de elektrische boilers eens uitgekuist. Uit een boiler van 250l aangesloten op het openbaar waternetwerk moest er 2 emmers kalk uitgehaald worden.
              Toch vat ik iets niet. Warmte is de meest onedele energievorm en wordt hier zeker niet omgezet naar een andere vorm, ik zou iag niet weten welke. Verder gaat energie nooit verloren, als de warmte dus verdwijnt moet ze verdwijnen naar de buitenkant van de boiler. Als de isolatie van de boiler nog intact is, waarom onsnapt er dan meer warmte ?

PaulM

Comment

Inderdaad, in een electrische boiler speelt kalk geen grote rol. Electriciteit wordt omgezet in warmte, en als die niet ontsnapt (door een slechte isolatie), dan kan dit geen impact hebben op je electriciteitsverbruik. Een hoger warmwaterverbruik natuurlijk wel!!!

Bij een boiler op gas is dit anders. Als je dan veel kalk hebt moet de verwarmingsketel op een hogere temperatuur werken, en gaat de warmte verloren in de schouw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Inderdaad, in een electrische boiler speelt kalk geen grote rol. Electriciteit wordt omgezet in warmte, en als die niet ontsnapt (door een slechte isolatie), dan kan dit geen impact hebben op je electriciteitsverbruik. Een hoger warmwaterverbruik natuurlijk wel!!!

Bij een boiler op gas is dit anders. Als je dan veel kalk hebt moet de verwarmingsketel op een hogere temperatuur werken, en gaat de warmte verloren in de schouw.
                  Dacht ik eigenlijk ook al

Volgens mij is kalkafzetting in de eerste plaats nefast voor de levensduur van het verwarmingselement dat dan niet snel genoeg kan "afkoelen" en dus voortdurend oververhit staat.
                  Zeker in combinatie met een event. ook verkalkte thermostaat.

PaulM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Dacht ik eigenlijk ook al

Volgens mij is kalkafzetting in de eerste plaats nefast voor de levensduur van het verwarmingselement dat dan niet snel genoeg kan "afkoelen" en dus voortdurend oververhit staat.
                    Zeker in combinatie met een event. ook verkalkte thermostaat. PaulM
                    Dat krijg je ervan als twee topics niet samengevoegd worden.

Voor het vervolg: klik hier!
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

beste lezers
                      ik heb een stroom meter aan gekocht voor klh op te meten
                      van toestel tot toestel
                      ik heb ondekt als een droogkast een verbruik 0.8 klh per uur en een droogkast moet
                      3 uur in steken voor een wasmachine drogen zo dus 3 x 0.80 klh is 2.4 klh per op 3 uur
                      een wasmachine verbruik 1.25 klh op 3 uur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierre160 Bekijk bericht
                        beste lezers
                        van toestel tot toestel
                        ik heb ondekt als een droogkast een verbruik 0.8 klh per uur en een droogkast moet
                        3 uur in steken voor een wasmachine drogen zo dus 3 x 0.80 klh is 2.4 klh per op 3 uur
                        Onzen droogkast draait gemiddeld toch maar 100 minuten hoor om de was droog te krijgen.
                        't is zonnig eh, de was zoveel mogelijk buiten ophangen
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierre160 Bekijk bericht
                          beste lezers
                          van toestel tot toestel
                          Pierre, ik vrees dat uw droogkast een heel stuk meer verbruikt dan 800Watt (0,8 kW) .. ik denk eerder dat het vermogen minimaal rond de 1200/1500 zou kunnen liggen .. denk ik
                          Je kan nu echter het verbruik van je individuele toestellen nagaan door er je meter tussen te schakelen en bvb 24uur te meten .. op het "identiteitsplaatje" van elk toestel staat altijd het opgenomen vermogen dus je kan gemakkelijk controleren wie er uit de bocht gaat ivm verbruik .. ik heb dat ook ooit gedaan toen mijn rekening plots gewoon verdubbelde ! (er zat een "geschat verbruik" opname tussen en dat wist ik toen niet)

Om het verbruik te berekenen moet men inderdaad het vermogen van het toestel (in Watt of kiloWatt) berekenen per uur .. zodus een 100Watt lamp continu elaten branden gedurende 10uur levert equivalent een verbruik van 1000 watt/uur = 1 kWh (=20cts?)
                          FWIW

Comment

Working...
                          X