Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stroom verlies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: stroom verlies

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
    Kalk warmt eerst op en houdt veel vast, waardoor de rest moeilijker warmt!
    Als de thermostaat ook vol kalk hang dan is't nog erger!
    Kon het niet beter zeggen, dit is precies waar de warmte naartoe gaat.
    Míjn vader heeft dit jaar de elektrische boilers eens uitgekuist. Uit een boiler van 250l aangesloten op het openbaar waternetwerk moest er 2 emmers kalk uitgehaald worden.

Comment

koop eens een energie metertje die je toestellen kan testen want oude toestellen kunnen in een paar jaar meer verbruiken dan een zuiniger nieuw toestel.
      check zeker eens koelkast, diepvries, verwarmingstoestellekes op stroom, droogkast, was en vaattoestel: dat zijn de slokkoppen.

wij verbruiken met 5 ong 4000 kw...... en dat wordt mooi weggewerkt met paneeltjes
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        koop eens een energie metertje die je toestellen kan testen want oude toestellen kunnen in een paar jaar meer verbruiken dan een zuiniger nieuw toestel.
        check zeker eens koelkast, diepvries, verwarmingstoestellekes op stroom, droogkast, was en vaattoestel: dat zijn de slokkoppen.

wij verbruiken met 5 ong 4000 kw...... en dat wordt mooi weggewerkt met paneeltjes
        feit maar om meteen €900 extra verbruik te hebben zal er toch wel iets meer aan de hand moeten zijn...
        Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Comment

900 euro kan idd iets meer zijn! maar trek es alles uit! ook vriezer enzo!!!
          kan een dagje zonder stroom!

als alles eruit is (best zelf ook controleren, als anderen ook iets moeten doen.
          om zeker te zijn en kijk dan es naar de meter!

als er geen enkel apparaat meer aangesloten is en hij draait nog goe door dan zou ik een vakman laten komen!

mss handig alle spots en gloeilampen vervangen door spaarlampen! zal ook al veel schelen
          tv, spelconsoles en anders stand-by stroomvreters volledig afleggen als ze nie nodig zijn.
          isoleren waar het kan (vooral als je verwarmt met elektriciteit) en 't vroeg en lang zeer koud geweest é.
          nikon stuff

Comment

ik dank u alle voor de info die u mij gegeven
            nogmaals bedank
            groetjes pierre

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crossmol Bekijk bericht
              feit maar om meteen €900 extra verbruik te hebben zal er toch wel iets meer aan de hand moeten zijn...
              En toch vrees ik dat er ergens iets verkeerd bekeken wordt.
              Hij verbruikt 19 kWh per dag zegt hij en moet 900€ extra betalen.
              Wij verbruiken 18,60kWh per dag en komen aan een totaalprijs van 1036,73€.
              Het verbruik is dus ongeveer identiek, betaalt hij dan maar 5€ per maand of zo?

Om te weten of het wat normaal is zou men moeten weten hoeveel kWh ze hem voor dat jaar aangerekend hebben en dan zien of dit ongeveer klopt met die 19kWh per dag.
              Een gemiddeld verbruik van 19kWh per dag kan zelfs niet zoveel extra kosten als je elke maand (of twee maand) de tussentijdse facturen betaalt.
              Ofwel is zijn effectief verbruik veel hoger dan die 19kWh per dag ofwel is er ergens een vergissing in het spel.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Je verbruikt zo'n 7000 KW per jaar, lijkt me met 6 personen niet zo abnormaal.
                Heb je een dubbel tarief teller ? Indien niet, misschien interessant ('s nachts en gedurende het weekend nachttarief).
                Van die 900 euro moet je nog het bedrag van je andere tussentijdse factuur aftrekken, dan heb je de opleg. (zoals Verseg ook al opmerkte).
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Heb je een dubbel tarief teller ? Indien niet, misschien interessant ('s nachts en gedurende het weekend nachttarief).
                  Dat kan inderdaad een groot verschil uitmaken.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Hey juppekes

We zijn hier ook met 6 personen en verbruiken jaarlijks ongeveer 5000 kWh verspreid over dag- en nachttarief.

Vorig jaar betaalden we daar €73 per maand 11 maanden lang en hadden we niets op te leggen bij de afrekening

Wel hebben ze het bedrag verhoogd naar €80 per maand.

Wat ik wel zie is dat we de laatste jaren steeds meer nachttarief hebben en minder dagtarief (omdat we er bewust op letten meer gebruik te maken van het goedkoop tarief)

Wel heb ik vorig jar na de afrekening mijn ganse huis voorzien van spaarlampen en ledlampen

Na een ruwe schatting zou ik toch zo'n 800 kWh minder verbruiken dit jaar

Nu nog wachten op de afrekening volgende maand
                    Bootjes

Comment

beste lezers
                      hier heb ik wat info op gehaald van mijn meter staand

09/10/2008 47.878 klw
                      11/10/2007 38.669 klw
                      09/10/2006 32.701 klw
                      31/12/2005 28.071 klw
                      03/10/2005 21.443 klw

ik weet niet of daar aan uit kunt
                      maar mijn verbruik ligt toch een heel pak hoger
                      een wat ik in bruik heb meer is dvd speler
                      2 tv
                      home cinema
                      koelkast
                      1 laptop
                      die 5 zakken kunnen het toch niet maken om meer stroom te verbruiken

Comment

Al lang niet meer op je zolder geweest? Ga daar eens kijken. Misschien hebben je kinderen daar een wietplantage ingericht ?
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

9209 kWh over het laatste jaar dat ge opgeeft ? .. zijnde 25,2 kWh per etmaal .. toch wel iets meer dan wat ge denkt te verbruiken .. reken daarbij een lichte aangroei aan verbruik (menselijke slordigheid ) en duurdere electriciteit ... en je weet waar je moet zoeken ..
                          BTW bij de jaarlijkse afrekening zit (tenminste bij electrabel?) een volledige grafiek over uw verbruiksstatistiek, je kan direct zien waar je al dan niet uit de bocht ben gegaan .. en BTW ik heb ooit ook zo een frats gehad toen destijds het verbruik "geschat" werd als de meteropnemer geen toegang kon krijgen tot de meters. Ik heb toen een aanvraag gedaan om mijn meters te ijken ...bleek dat ik op -25Watt uitkwam .. sindsdien schrijf ik ieder keer mijn maandverbruik op, weet ik direct of er wat fout loopt ..
                          FWIW

Comment

Een oude TV met een beeldbuis vervangen door een grote flatscreen zal de teller heel wat sneller doen draaien.
                            Bij digitale televisie heb je een decoder die de hele dag stroom verbruikt, als je dan ondertussen ook nog draadloze modems en dergelijke hebt geinstalleerd, dan zal dat de jaarlijkse afrekening toch de rekening merkbaar hoger maken.

Een oude koelkast of diepvriezer kan meer verbruiken omdat de isolatie slechter wordt...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Met de toestellen die je daar opnoemt kan je geen 25kWh verbruiken per dag.

Heb je electrische verwarming?
                              Je verlichting werkt toch ook op electriciteit, blijft er ergens continu licht branden?
                              Kook je ook op electriciteit?

Maak je warm water met een electrische boiler?
                              Kijk dan zeker eens naar waterlekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                                Hey juppekes

Vorig jaar betaalden we daar €73 per maand 11 maanden lang en hadden we niets op te leggen bij de afrekening
                                Eigenlijk
                                Want dan heb je dus op 11 maanden je verbruik van 12 maanden betaald. Ideaal ware geweest dat je tussentijdse rekeningen 67 euro waren geweest en je afrekening ook 67 euro.
                                Maar het is een feit dat een Belg allergisch is voor een "opleg", zelfs als dat er in werkelijkheid geen is.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Working...
                                X