Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bandenkeuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bandenkeuze

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Is bij mij ook de 1.6 tdci hoor. Heeft te maken met de instelling van uw stuur (via het menu dat je bekomt met de linkerhendel voor de persoonlijke instellingen). Ik weet niet of dit standaard is of niet maar al diegene die ik ken met zo'n wagen hebben die instelling. Alleen beschikbaar bij stilstand natuurlijk.
    'k Heb de Ghia-uitvoering en ben die instelling nog niet tegengekomen in het menu (wij hebben de auto pas 2 maand)
    en heb er ook nog niets van gelezen in de handleiding. Zal het straks nog eens checken...

Wat verbruik jij daar trouwens mee?
    Ik sta dagelijks meer dan een uur stillekes aan te schuiven in de file (niet ideaal) en dan een stukje doorrijden ... zit rond de 5,5l/100km.
    Op veel snelweg zonder files kan ik hem soms eens rond de 5 liter krijgen, één keer zelfs op 4,9l.
    Wij doen er praktisch altijd korte ritjes mee, dus qua verbruik is dit de "worst-case scenario" en komen we op 7,1L.
    Bij een ritje naar zee bvb is dat wel een pak minder, maar 4,9L dat zal ik nooit halen vrees ik.
    'k Zal de c-max eens moeten laten uitlezen in de garage (motor-management) of dat allemaal wel nog normaal is.

Ik heb er nu +- 103000km mee en tijdens het laatste onderhoud voor de allereerste keer mijn remblokjes laten vervangen, ze waren niet versleten maar verduurd en remmen ging niet meer gedoseerd.
    Nog een maand of twee drie en hij is weg se ... zal hem wel wat missen want hij is wel praktisch.
    Zoals ik merk in het onderhoudsboekje zijn de remblokjes al een paar keer vervangen en zoals men mij gezegd heeft komt
    dit door de electronische handrem (verslijt naar 't schijnt veel sneller dan)

Comment

Heb steeds met Michelins Pilots gereden. Een duurdere band, wat harder van materie, maar zeer duurzaam. Deed er vroeger met mijn BMW Z3 Coupé zelfs 80.000Km mee. Voor mij de beste banden. Momenteel rijd ik met Bridgetones, af fabriek op mijn nieuwe BMW 135i, uiteraard Run on Flats die ik niet zo graag heb. Maar uit veiligheidsoverwegingen zweert BMW bij dat Runflat gedoe niettegenstaande velen ze eraf smijten omwille van te hard en dus weinig comfortabel. Ik ben ook zinnens ze eraf te kieperen voor een volgende set en terug over te schakelen naar Michelin Pilot Alpine SP2's. Veel comfortabeler en baanvaster. Naar het schijnt, de beste band voor het ogenblik.
      Voor de winter heb ik een set Goodyears en daar ben ik wel heel tevreden over.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
        'k Heb de Ghia-uitvoering en ben die instelling nog niet tegengekomen in het menu (wij hebben de auto pas 2 maand)
        en heb er ook nog niets van gelezen in de handleiding. Zal het straks nog eens checken...
        De Ghia zal dat wel zeker hebben ... kijken bij instellingen stuur.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Deze liggen er bij mijn vervoermiddel onder:
          GRABBER AT II van GENERAL a € 90.=
          Zeer goede Allround band ...
          Zomer en Winterband voor alle terreinen.
          Geen gedoe met ieder half jaar omzetten

gr. J@siu !!!
          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

Working...
          X