Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benzine in dieselwagen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Benzine in dieselwagen

Het onmogelijke is gebeurd.
    Toen ik daarnet naar het werk wou vertrekken, startte onze wagen niet meer.
    Even voordien was een gezinslid (rara ) gaan tanken met de wagen. Blijkt nu dat er benzine in onze dieselwagen is getankt.
    Wat het voorval nog erger maakt, is dat er met de wagen nog een tweetal km is gereden.

Heeft er iemand van de autokenners hier een idee aan wat ik me mag verwachten.
    Als ik de VAB-site lees zouden de kosten wel eens kunnen oplopen tot €4000.
    Mvg Tim

Re: Benzine in dieselwagen

Heb net het zelfde tegengekomen deze zomer in Italië... Pompbediende had hem gemist en ik ben een tiental km verderop in panne gevallen. Naar garage gesleept door verzekering (kosteloos). Daar hebben ze hem leeggemaakt en opnieuw diesel in gedaan, er was geen schade. Heeft me 80 euro gekost + een volle tank.
    Ik rij met een Golf+

Groeten
    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Het onmogelijke is gebeurd.
      Toen ik daarnet naar het werk wou vertrekken, startte onze wagen niet meer.
      Even voordien was een gezinslid (rara ) gaan tanken met de wagen. Blijkt nu dat er benzine in onze dieselwagen is getankt.
      Wat het voorval nog erger maakt, is dat er met de wagen nog een tweetal km is gereden.

Heeft er iemand van de autokenners hier een idee aan wat ik me mag verwachten.
      Als ik de VAB-site lees zouden de kosten wel eens kunnen oplopen tot €4000.
      Zelfde aan de hand gehad. Auto naar garage gedepaneerd via pech bijstandsverzekering (of hoe heet dat ding ). Herstelkosten zijn altijd te hoog, maar vielen best mee.

Wat VAB zegt is vooral in de voorwaardelijke wijs. Normaal vervangt men de filter en wordt de tank geledigd, leidingen doorgeblazen, mazout in de tank en hupsakee, probleem opgelost.

Dat je nog een paar km hebt gereden? Hoe zou je anders kunnen weten dat er iets scheelt?

Mvg.
      Robert
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

in principe kan dat geen problemen geven...
        alleen dat je in panne valt en alles moet leegpompen, ontluchten etc...
        'n dieselmotor heeft 'n veel hoger compressiedruk als 'n benzinewagen...tenzij je er C4 of semtex inpomp....dan is het wel

Comment

Ik hoop dat het nog meevalt.
          Als ik hetvolgende lees, word ik toch bleekskes zenne:
          Als je benzine hebt getankt in plaats van diesel, mag je zeker niet starten! Als de auto gestart is, verspreid de gemengde brandstof zich in de leidingen. De moderne dieselmotoren zijn vaak uitgerust met common-rail inspuittechniek. Deze kunnen ernstige schade oplopen wanneer benzine wordt getankt. Het brandstofsysteem van deze wagens werkt onder erg hoge druk en moet grondig gesmeerd blijven. Deze smering gebeurt door de diesel. Als je verkeerd tankt en benzine neemt i.p.v. diesel, betekent dit dat je het smeermiddel van het systeem vervangt door een ontvetter. Na enkele kilometers zal het systeem daardoor ernstige schade oplopen aan de pomp en injectoren. Ook de reiniging van de tank en alle verbindingsleidingen zal dan noodzakelijk zijn. De kosten hiervoor kunnen oplopen tot 4.000 euro.
          Bron:http://www.vab.be/nl/actueel/dossier...er.aspx?Id=271
          btw: Het gaat om een Peugeot 307
          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
            ... tenzij je er C4 of semtex inpomp....dan is het wel
            Ik hoop dat het gezinslid in kwestie geen C4 krijgt.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Ik hoop dat het gezinslid in kwestie geen C4 krijgt.
              Nee nee Jos, ik heb me als een begripvolle huisvader gedragen.
              Ze ziet er al genoeg van af.
              Het komt doordat we een dieselwagen én een benzinewagen hebben.
              Aangezien zij vooral met de benzinewagen rijdt...
              Mvg Tim

Comment

Wat de VAB ervan maakt klopt, maar dat wil niet zeggen dat het altijd zoveel vaart loopt.
                Met die moderne diesels moet je inderdaad dubbel oppassen. Ik hoop alleen dat je een goeie garage hebt...

Ik ga gewoonlijk naar een pomp met bediening : dan heb je daar allemaal geen last van .
                Groeten,

Polleke

Comment

om schade op te lopen door slechte smering moet je al een eindje rijden, volgens mij zal je wagen stilgevallen zijn vooraleer de mechaniek kon schade oplopen.
                  Ik denk dat het wel zal meevallen.

Comment

Ik heb dat eens twee keer voorgehad op een paar maanden (sindsdien nooit meer, gelukkig). Al bij al was er geen schade aan de motor, maar ik had er toch maar enkele honderden meter mee gereden.
                    't Is precies jullie jaartje niet Tim, eerst een accident en nu dit.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      't Is precies jullie jaartje niet Tim, eerst een accident en nu dit.
                      Inderdaad

Ze komen straks de wagen takelen.
                      Een goede garage hebben we (goede vrienden van mijn ouders).
                      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Het komt doordat we een dieselwagen én een benzinewagen hebben.
                        Aangezien zij vooral met de benzinewagen rijdt...
                        Zelfde situatie hier...
                        Zo'n plakkerke met "DIESEL" of "BENZINE" op de dop als geheugensteuntje helpt veel !

Comment

en wat bij andersom?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                            Zelfde situatie hier...
                            Zo'n plakkerke met "DIESEL" of "BENZINE" op de dop als geheugensteuntje helpt veel !
                            Evenwel geen garantie wanneer het vrouwen betreft.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                              Zelfde situatie hier...
                              Er kleeft zo'n stickertje op de klep (niet op de dop), maar dat zie je natuurlijk niet echt zitten.
                              En ik die dacht dat je geen tankpistool van een benzinepomp in een dieselwagen kreeg (en vice versa).
                              Blijkbaar gaat dat dus wel.
                              Mvg Tim

Comment

Working...
                              X