Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstellingsperiode Elektro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herstellingsperiode Elektro

Hoelang mag een herstelling van een autoradio in garantie wegblijven . Is er geen maximum termijn voor ze het toestel moeten teruggeven . Greetz Kurt
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: Herstellingsperiode Elektro

De wet voorziet dat een herstelling binnen een "aanvaarbare termijn" moet uitgevoerd worden ... maar wat is aanvaardbaar?
    Indien dit niet kan heb je het recht een nieuw toestel te vragen. Maar ge weet de rest ook al wel zeker ... vragen staat vrij maar krijgen is iets anders.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Dit is weer eens een typisch voorbeeld van de onmacht die wij als consument in dit apelandje hebben...

Ik weet niet over hoelang we hier al spreken, maar wat je kan doen is rechtstreeks contant met de fabrikant opnemen (Kenwood, Pioneer, etc) en vragen hoe het zit. Persoonlijk val ik in zo'n situaties nooit de reseller (winkel waar je hem koop) aan, aangezien zij hier 90% van de gevallen ook niets aan kunnen doen, zij sturen het stuk ook gewoon op en moeten wachten...

Ik zou eens een mailtje sturen naar de fabrikant en vragen hoe het ermee zit, indien je het deksel op je neus krijgt, heb je dan een mooi mailtje waarmee je kunt 'dreigen' om het naar "diverse consumentenrechten organisaties zoals o.a. TEST AANKOOP" te forwarden, het lijkt misschien stom, maar ik heb met dat argument al meer dan eens een slag thuisgehaald bij dit soort problemen...
      Nikon D80,D700 | 2x Nikon SB-600 | Nikkor AF-S 18-135 f/3.5 - 5.6 (kitlens) | Nikkor AF-S 70-300 f/4.5 - 5.6 VR | AF-Nikkor 35-70 | Sigma 70-200 f/2.8 HSM APO Macro
      Foto-Alex

Comment

De standaard tegenwoordig is zo een beetje 6 a 8 weken. Alles daarbuiten is echt onredelijk.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          De standaard tegenwoordig is zo een beetje 6 a 8 weken. Alles daarbuiten is echt onredelijk.
          Eerlijk gezegd vind ik 6 à 8 weken ook onredelijk.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X