Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TELENET's volgende "zet"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TELENET's volgende "zet"

Ik heb me eind vorig jaar een LCD-HDtv aangeschaft.
    In het toestel zit standaard een Digitale ontvanger ingebouwd.
    Tot vorige maandag genoot ik daarmee van hoogwaardig scherp beeld.
    Weliswaar maar op een beperkt aantal zenders, en geen HD, maar toch.
    Wat doet ons aller teergeliefd Telenet....Maandag 4 mei blijken praktisch alle zenders versleuteld te zijn.
    Deze actie zou zijn voorafgegaan door een korte mededeling op hun site en op teletext, zegt men...
    Maar wie, in godsnaam, schuimt nu elke dag de website of het hele teletext af, op zoek naar mededelingen in die aard??
    Konden ze dat niet vooraf aankondigen via een van hun opvallende GEEL/ROOD advertenties, of is dat in dit geval niet goed voor "het imago"
    Wat blijft over: éénHD,CanvasHD en nog enkele overbodige zenders waar niemand wat aan heeft, en voor de rest: zwart.

Ik dus klacht ingediend via de Telenet-site.
    Hun "standaard-antwoord 237": "dit gebeurt op vraag van de zenders zelf....., zwans, zwans, zwans......."
    Begrijpe wie begrijpen kan: zenders hebben er nu ook al belang bij dat hun kijkersaantal wordt beperkt, of zie ik het te simpel?
    Volgens mijn bescheiden mening is hun enig motief: Omdat er steeds meer TV's met een ingebouwde digitale tuner op de markt komen, zitten ze met een overschot decoders aan hun vingers!
    Vreemd toch dat dergelijke zaken steeds weer kunnen opnieuw gebeuren in ons landje.
    Vrije concurrentie zeggen ze dan

zijn er nog mensen in mijn situatie???
    klacht indienen bij al degene waarvan jullie denken dat ze er wat zouden kunnen tegen doen zou ik zo zeggen, 't is 't moment zo vlak voor de verkiezingen
    Last edited by dréten; 11 mei 2009, 20:31.

Re: TELENET's volgende "zet"

Vrees dat het niet veel zal uithalen
    Telenet heeft een forum : digitalcafe. Moet je daar maar eens kijken
    Hier is een linkje naar jouw probleem.
    I love my D500

Comment

Me 2 Ben terug aan het schakelen naar analoge recordings... Want ik ben zeker niet van plan om Telenet digitale abo te worden...
      Nikon D90

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
        Me 2 Ben terug aan het schakelen naar analoge recordings... Want ik ben zeker niet van plan om Telenet digitale abo te worden...
        Jij doet er dus goed aan 21% BTW te betalen i.p.v. 12%.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          In het toestel zit standaard een Digitale ontvanger ingebouwd.
          Tot vorige maandag genoot ik daarmee van hoogwaardig scherp beeld.
          Weliswaar maar op een beperkt aantal zenders, en geen HD, maar toch.
          Het is al jaren gekend dat enkel analoge ontvangers het standaard signaal van de kabel kunnen weergeven, om digitaal te kijken ben je verplicht een decoder van Telenet te kopen of te huren.
          Dat dit bij toeval of uitzondering tijdelijk eens werkte is geen reden dat dit een standaard moet zijn of een verplichting dit verder te blijven aanbieden.
          In de algemene voorwaarden staat duidelijk welke zenders via het analoge signaal kunnen ontvangen worden, voor de rest is een abo op digitale TV en een decoder vereist.
          Het is inderdaad wel vervelend en belachelijk dat bijna elke TV nu uitgerust is met een overbodige digitale ontvanger omdat Telenet de monopolie heeft over de decoders op hun netwerk. Probleem is dat ze op afstand geen onderscheid kunnen maken van het type signaal dat jij gaat gebruiken ... analoog of digitaal.
          Vermoedelijk ben jij een ex-Indi abo ... hier met Telenet heb ik nog niet veel kunnen ontvangen met een digitale tuner.
          Last edited by VerSeg; 12 mei 2009, 02:01.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Hier ook een INDI gebruiker (ook met een TV met ingebouwde digitale tuner).
            Ik vind het vreemd dat INDI dit wel kon aanbieden (al jarenlang en trouwens aan een lagere prijs), en telenet niet.

De enige reden is inderdaad dat ze op deze manier hun decoders kunnen blijven verhuren. Technisch is daar geen enkele reden voor (in de meeste TV's met digitale tuner, kan je ook een decoderkaartje proppen).

De manier waarop TV Vlaanderen het bv. doet is veel logischer, maar we weten allang dat voor Telenet alleen de centen tellen.
            Welke politieker was het weer die stelde dat door de overname van INDI door Telenet het allemaal stukken beter zou worden voor de consument ? (Geertje Bourgeois...)
            Ik ben diep onder de indruk...

PS ondergetekende leeft op een appartement, anders was TV vlaanderen allang mijn digitale TV leverancier (zelfs met de huidige Scarlet problemen...).
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Het is al jaren gekend dat enkel analoge ontvangers het standaard signaal van de kabel kunnen weergeven, om digitaal te kijken ben je verplicht een decoder van Telenet te kopen of te huren.
              Dat dit bij toeval of uitzondering tijdelijk eens werkte is geen reden dat dit een standaard moet zijn of een verplichting dit verder te blijven aanbieden.
              In de algemene voorwaarden staat duidelijk welke zenders via het analoge signaal kunnen ontvangen worden, voor de rest is een abo op digitale TV en een decoder vereist.
              Het is inderdaad wel vervelend en belachelijk dat bijna elke TV nu uitgerust is met een overbodige digitale ontvanger omdat Telenet de monopolie heeft over de decoders op hun netwerk. Probleem is dat ze op afstand geen onderscheid kunnen maken van het type signaal dat jij gaat gebruiken ... analoog of digitaal.
              Vermoedelijk ben jij een ex-Indi abo ... hier met Telenet heb ik nog niet veel kunnen ontvangen met een digitale tuner.
              "Algemene voorwaarden" worden meestal opgesteld ten behoeve/in het voordeel van de partij die deze heeft opgesteld. dit wil ik toch even vooraf kwijt.
              maar nu:
              Ik betaal al sinds mensenheugenis mijn kabelabonnement.
              Wat ik daarmee bedoel is het volgende: waarom moet ik plots verplicht worden om een decoder te huren of te kopen, als ik er zelf één heb waarmee ik van de kabel pluk wat me interesseert?
              Is dat dan gewoon omdat er sedert enige tijd een beetje "beeld-verbetering" is ingevoerd onder vorm van hogere resolutie of interactiviteit.
              Dat is toch iets wat eigen is aan de evolutie van de tijd en de technologie!
              Als je de redenering doortrekt, dan zouden we eigenlijk ook steeds méér moeten betalen voor bvb. onze radio-ontvangst, want vroeger bestond Stereo en FM ook niet.

We hebben zo een situatie ooit ook al meegemaakt met de invoering van de "kabel":
              iedereen had in die tijd een antenne op zijn dak staan.
              plots kwam de "TV-distributie" er, en iedereen mocht kiezen: kabel of zijn antenneontvangst houden.
              na enkele jaren werd het plots anders: het aanbod via de antenne werd verwaarloosd en na een tijdje moesten ook alle antennes van de daken want dat was géén gezicht(eigenlijk is dat ook zo!).
              de ontvangstkeuze was bijgevolg plots ook vrij beperkt geworden: kabel of niks...
              maken we nu niet iets gelijkaardigs mee???
              Last edited by dréten; 12 mei 2009, 13:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                "Algemene voorwaarden" worden meestal opgesteld ten behoeve/in het voordeel van de partij die deze heeft opgesteld. dit wil ik toch even vooraf kwijt.
                maar nu:
                Ik betaal al sinds mensenheugenis mijn kabelabonnement.
                Wat ik daarmee bedoel is het volgende: waarom moet ik plots verplicht worden om een decoder te huren of te kopen, als ik er zelf één heb waarmee ik van de kabel pluk wat me interesseert?
                Is dat dan gewoon omdat er sedert enige tijd een beetje "beeld-verbetering" is ingevoerd onder vorm van hogere resolutie of interactiviteit.
                Dat is toch iets wat eigen is aan de evolutie van de tijd en de technologie!
                Als je de redenering doortrekt, dan zouden we eigenlijk ook steeds méér moeten betalen voor bvb. onze radio-ontvangst, want vroeger bestond Stereo en FM ook niet.

We hebben zo een situatie ooit ook al meegemaakt met de invoering van de "kabel":
                iedereen had in die tijd een antenne op zijn dak staan.
                plots kwam de "TV-distributie" er, en iedereen mocht kiezen: kabel of zijn antenneontvangst houden.
                na enkele jaren werd het plots anders: het aanbod via de antenne werd verwaarloosd en na een tijdje moesten ook alle antennes van de daken want dat was géén gezicht(eigenlijk is dat ook zo!).
                de ontvangstkeuze was bijgevolg plots ook vrij beperkt geworden: kabel of niks...
                maken we nu niet iets gelijkaardigs mee???
                Dit zijn de resultaten van een liberaal beleid, niets minder, niets meer.
                Alles in privé-handen.
                En als je zaken doet met een Nederlander word je bedrogen of trek je aan het kortste eind.

Al de rest is "uitleg" naargelang men voordeel of nadeel heeft

Ik heb nog geen spijt van mijn iNDI-box.
                Eén keer betalen en klaar was kees.
                Mijn voorkeurzenders:
                - één, canvas
                - Ned1, 2 en 3
                - ARD, ZDF en WDR
                - BBC1 en BBC2
                - TCM
                - CNN

Ik heb ook geen spijt van internet via Telenet.
                Betrouwbaar en snel en van de service heb ik geen klagen.

De TV_taks van vroeger was iets van 6000 à 7000 frank, jaarlijks.
                Nu betaal ik de kabel en met zenders die digitaal uitzenden plus in HD.
                Het is idd. iets duurder maar ik krijg er ook extra voor... (digi. + HD)

Iets huren is nooit mijn ding geweest.
                Gewoonlijk is dit duurder dan ineens de volle pot op tafel leggen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Dit zijn de resultaten van een liberaal beleid, niets minder, niets meer.
                  Alles in privé-handen.
                  Bull.

Liberaal beleid: concurrentie, want da's goed voor de klant.

Vroeger, toen alles nog van den RTT kwam, was 't beter zeker?

Dave
                  pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                    Bull.

Vroeger, toen alles nog van den RTT kwam, was 't beter zeker?

Dave
                    De betere mop die ik vandaag gehoord heb Dave.
                    Maar je hebt gelijk hoor: het zou zo moeten zijn maar het is niet zo.

Kijk eens naar mijn probleempje i.v.m. Windows 7 en "geen verbinding met internet"
                    in een ander topic.
                    (als je zin en tijd hebt )
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                      Bull.

...

Dave
                      Dus dankzij de vrijmaking van de energiemarkt en de daarbij horende concurrentie is alles goedkoper geworden? Ook het aanbod van digitale TV is goedkoop? Internet is goedkoop? Telefonie is goedkoop in België?

Beantwoord even bovenstaande vragen en even zien of je dan nog "de blauwe" dankbaar mag zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                        Dus dankzij de vrijmaking van de energiemarkt en de daarbij horende concurrentie is alles goedkoper geworden? Ook het aanbod van digitale TV is goedkoop? Internet is goedkoop? Telefonie is goedkoop in België?

Beantwoord even bovenstaande vragen en even zien of je dan nog "de blauwe" dankbaar mag zijn ...
                        Maar zeker, wij krijgen nog geld terug
                        En nu alle (bijna toch) stroom in Franse handen is kan de Franse staat hun inwoners
                        nog beter bedienen en lagere tarieven aanbieden.
                        Wij zullen het verschil wel betalen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht

Ja, 't zal aan de blauw liggen.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Iets huren is nooit mijn ding geweest.
                            Gewoonlijk is dit duurder dan ineens de volle pot op tafel leggen.
                            Digitale TV en een digicorder voor 8€ per maand, zo duur is het nu ook niet hé, als er iets aankomt hoef je hem maar in te ruilen, wat zou zo een digicorder nieuw kosten ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Digitale TV en een digicorder voor 8€ per maand, zo duur is het nu ook niet hé, als er iets aankomt hoef je hem maar in te ruilen, wat zou zo een digicorder nieuw kosten ?
                              Neen, dat is juist.
                              De kabel moet je ook nog tellen.

In vergelijking met heel vroeger zijn we er op vooruit gegaan.
                              Tel de aankoop en de plaatsing van een antenne op het dak
                              plus de TV_taks en een zeer beperkt aantal te ontvangen zenders per regio.
                              En als zo'n antenne op het dak viel van jouw buren??

Ik geloof wel niet in het nut en het gebruik van een groot aantal zenders.
                              En de meeste vreemdelingen hebben trouwens een schotel en een ander kijkgedrag dan wij.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X