Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Lees in de Standaard hoeveel onze dames en heren politici jaarlijks opstrijken.
Lees hoe hoe kwaad of lastig ze werden bij deze navraag.
Soms lijkt een reactie op een bedreiging.
Ik zou mij ook kwaad maken moest men mijn loonbrief publiceren in de krant. Sommige mensen kunnen zo'n zaken nu eenmaal niet in de juiste context plaatsen.
Akkoord, ze hebben een publieke functie, en wij zijn de werkgever. Maar ik kan de emotie wel begrijpen.
Ik zou mij ook kwaad maken moest men mijn loonbrief publiceren in de krant. Sommige mensen kunnen zo'n zaken nu eenmaal niet in de juiste context plaatsen.
Akkoord, ze hebben een publieke functie, en wij zijn de werkgever. Maar ik kan de emotie wel begrijpen.
Dave
Omdagt men bang is dat men een "Donfut" wordt misschien? Dat dingen die het daglicht niet mogen zien dan toch uitkomen? Dat men een vet salaris heeft als kamervoorzitter (ster) en dan nog eens wat mandaten bijdoet want ja, wanneer is genoeg ook genoeg.
Ik blijf erbij, hoe kan je EN in de regering zitten EN in 1 of andere raad van bestuur EN een postje in de gemeenteraad EN EN EN ... als je deze allemaal goed en serieus wil doen. Is er dan nood aan openheid? Ik zeg volmondig ja en kunnen de heren en dames politici zich er niet in vinden dan mogen ze nog steeds naar de prive gaan maar daar worden ze dan wel afgerekent op hun kunnen en prestaties wat voor sommigen wel eens een geheel nieuwe ervaring zou kunnen zijn.
Omdagt men bang is dat men een "Donfut" wordt misschien? Dat dingen die het daglicht niet mogen zien dan toch uitkomen? Dat men een vet salaris heeft als kamervoorzitter (ster) en dan nog eens wat mandaten bijdoet want ja, wanneer is genoeg ook genoeg.
Ik blijf erbij, hoe kan je EN in de regering zitten EN in 1 of andere raad van bestuur EN een postje in de gemeenteraad EN EN EN ... als je deze allemaal goed en serieus wil doen. Is er dan nood aan openheid? Ik zeg volmondig ja en kunnen de heren en dames politici zich er niet in vinden dan mogen ze nog steeds naar de prive gaan maar daar worden ze dan wel afgerekent op hun kunnen en prestaties wat voor sommigen wel eens een geheel nieuwe ervaring zou kunnen zijn.
Er zijn mensen genoeg die er een bijverdienste op nahouden. Heb je al eens gezien hoeveel werkuren dat ze'r op nahouden? Ik zou niet zo snel oordelen als ik jou was. Want hun "vette" pree is maar een peulschil tegen wat ze in de prive zouden kunnen verdienen als ze'r voluit willen voor gaan.
Ach, je hebt er altijd van beide soorten, zij die werken om te leven en zij die leven om te werken. En zij die van heel het systeem zowat profiteren. Maar je kan ze moeilijk allemaal over dezelfde kam scheren.
Ik ken er ook die betaald worden om iedere dag te staan tetteren met jan en alleman, en die dragen ook een rood truitje.
Er zijn mensen genoeg die er een bijverdienste op nahouden. Heb je al eens gezien hoeveel werkuren dat ze'r op nahouden? Ik zou niet zo snel oordelen als ik jou was. Want hun "vette" pree is maar een peulschil tegen wat ze in de prive zouden kunnen verdienen als ze'r voluit willen voor gaan.
Ach, je hebt er altijd van beide soorten, zij die werken om te leven en zij die leven om te werken. En zij die van heel het systeem zowat profiteren. Maar je kan ze moeilijk allemaal over dezelfde kam scheren.
Ik ken er ook die betaald worden om iedere dag te staan tetteren met jan en alleman, en die dragen ook een rood truitje.
Dave
Als deze mensen in de prive beginnen met de inzet die ze nu hanteren mogen ze juist hun proefperiode uitmaken........als het wat meezit.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
...
Dave
Dave,
Ik wil ze uiteraard niet allemaal over dezelfde kam scheren en een politici moet ook goed betaald worden, laat ik daar duidelijk over zijn. Maar we kennen de beelden vanuit het parlement. Tijdens debatten zit men daar te keuvelen, krant te lezen, mailen, sms'en etc. Dat getuigd en van geen respect voor je collega's en dan vraagt men zich af of politici met een imagoprobleem zitten tov "het volk".
Mag jij bovenstaande tijdens de werkuren?
Waarom moet een parlemensvoorzitter (ster) nog cumuleren? Waarom moet een oorlogsvoerende minister nog zetelen in een gemeenteraad? Waarom moet een vice premier zetelen in enz enz.
Mag ik er ook eventjes op wijzen dat het salaris van parlementsleden slechts VOOR 50% belast is (en lees nu niet belast wordt MET 50%) en de andere 50% netto is
En dan nog moeten ze geen verantwoording afleggen tegenover de mensen die ze daar geplaatst hebben?
Er loopt natuurlijk veel mis en 't kost allemaal veel maar ons systeempje resulteert nog steeds in een van de aangenaamste landen om in te wonen, geeft je dit soort kritiek in een of andere dictatuur dan verdwijn je om nooit meer terug te keren...
'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'
Er loopt natuurlijk veel mis en 't kost allemaal veel maar ons systeempje resulteert nog steeds in een van de aangenaamste landen om in te wonen, geeft je dit soort kritiek in een of andere dictatuur dan verdwijn je om nooit meer terug te keren...
Eens vragen aan onze alochtone vrienden.
Die kennen ook het andere systeem.
Comment