Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogeljong gered EDIT help!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vogeljong gered EDIT help!!!

Daarnet de goede daad van de dag gedaan: een vogeljong gered.
    Onder de dakgoot van de garage zit er namelijk een hol, waar een vogel (een meesje) een nestje heeft gemaakt. De jongen zijn al een tijdje uit hun ei, want laweit dat die maken!
    Maar daarnet kwamen m'n broers licht paniekerig aangerend: "Sanne we hebben een groot probleem!"
    Er was een jongske uit het nest gevallen (of proberen vliegen) ... en Luna (labrador) had ze al eens vastgehad. Gelukkig niets aan de hand met 't beestje.
    Naar 't VOC Merelbeke (vzw Opvangcentrum voor vogels en wilde dieren Merelbeke (het reservaat) gebeld, en 't blijkt dat ik ze gewoon weer in het nestje mocht zetten.
    Ik dacht dat dit niet ging mogen i.v.m. de geur en dat de ouders haar dan zouden verstoten enzo...
    'k Moet wel zeggen dat diegene die ik aan de telefoon had niet zo vriendelijk was...
    Dus na een hele operatie om de grote ladder tegen de muur te zetten (met z'n vieren ) en wat angstmomenten (het vogeltje fladderde, de ladder verschoof een beetje, het vogeltje bleef gewoon zitten op m'n hand i.p.v. in het nestje te kruipen...) is alles geslaagd

Jammer genoeg wel een fotootje kunnen trekken... maar er was al stress genoeg...
    Last edited by Surione; 10 mei 2009, 09:51. Reden: Titel aanpassen
    Facebook
    Flickr
    500px

Re: Vogeljong gered

Oorspronkelijk geplaatst door Surione Bekijk bericht
    Jammer genoeg wel een fotootje kunnen trekken... maar er was al stress genoeg...
    Bedoel je niet geen. Allez, weer een vogeltje gered.

Comment

Goed gedaan Surione!
      Een volle aflaat verdiend vandaag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eagle1 Bekijk bericht
        Bedoel je niet geen. Allez, weer een vogeltje gered.
        Eigenlijk wel
        Maar we waren echt gestresseerd, stel dat er iets misliep...
        'k Heb ook de ouders al een tijdje niet gezien, (ik let daar op) en waarschijnlijk komt het omdat we sinds gisterenavond een trampoline hebben, zo eentje met diameter 4m in. Enja, mijn broers en de overbuurjongen spelen er natuurlijk de hele tijd op, en dan nog eens met een bal.. dus 'k denk dat de ouders wat bang zijn...
        Facebook
        Flickr
        500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Goed gedaan Surione!
          Een volle aflaat verdiend vandaag.
          Van mij ook
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Re: Vogeljong gered EDIT: help!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Van mij ook
            Gelukkig dat'k bij geschiedenis geleerd heb wat dat is

Maar, er is iets vreselijk gebeurd!!!
            Vanmorgen lagen er 3 van de 5 jongskes op de grond, en 'k wil niet echt terugbellen naar 't voc, omdat hij zo geïrriteerd klonk, wat moeten we doen??
            Facebook
            Flickr
            500px

Comment

Re: Vogeljong gered EDIT help!!!

klinkt misschien hard, maar laat de natuur haar gang gaan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                klinkt misschien hard, maar laat de natuur haar gang gaan.
                grt,bouk.
                Met 2 katten en een hond die hier rondlopen?
                En ik kan dit gewoon niet...
                'k heb even gegoogled en deze handige site gevonden.
                M'n papa heeft een dood meesje zien leggen, dus de moeder is waarschijnlijk dood... Ze zijn al helemaal gevederd en kunnen zien en een beetje fladderen, dus we gaan ervoor.
                Daarnet heeft Alex zelfs al 3 wormen gezocht en we hebben ze hen gevoederd. Morgen gaat m'n mama naar de dierenwinkel om voeder voor insecteneters.

De andere 2 jongskes zijn spoorloos.. ofwel zijn ze weggevlogen ofwel zijn ze dood door de kat...
                Facebook
                Flickr
                500px

Comment

pfff wat een toestanden, ik leef met je mee.
                  Hopelijk komt alles goed.
                  Een optie is de natuur haar gang laten gaan zoals bouk zegt, maar is het niet net een eigenschap van de mens om trachten in te grijpen en goed te doen voor mens en dier?

Comment

Ik denk dat eerst de moeder stierf en dan die andere jongen uit het nest zijn geduuwd door die 2 die er nog inzitten. In de natuur gebeurt dit ook als er te weinig voedsel is. Zo verhogen de sterksten hun overlevingskansen die er nu eigenlijk niet meer zijn, tenzij je ze voed en daarna zelf eten leert zoeken. Als echt beide ouders dood zijn kan je ze beter in huis nemen en tamme vogels van maken. Anders zijn zelfs als je ze voed ten dode opgeschreven. Af je kan ze naar een vogelopvangcentrum brengen. Je moet wel zeker zijn dat de vogeltjes geen van de 2 ouders meer hebben. Ben eigenlijk niet erg voor dat zelf opvoeden maar het kan.

Comment

We hebben ze zelf proberen opvoeden ( de ouders waren al 2 dagen niet meer te bespeuren...)
                      Maar helaas is dit mislukt...
                      Aangezien het zondag was waren de dierenwinkels open en konden we niet om eten gaan voor insecteneters. Dus hadden we ze gevoed met kuikenmeel. Toen we zondagavond terugkwamen van de familie waren ze er duidelijk ziek van. Die avond is er ééntje gestorven, ééntje leek er weer helemaal boven te zijn en de andere ertussen. Dus zijn we wormpjes gaan zoeken en hebben we hen dat gegeven. Maar Maandagmorgen waren de andere 2 ook dood...
                      'k Was toch wel teleurgesteld...
                      Last edited by Surione; 12 mei 2009, 19:45.
                      Facebook
                      Flickr
                      500px

Comment

Klinkt hard maar dat is de natuur. Je hebt gedaan wat je kon.

Comment

Working...
                        X