Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DELL Studio 15 laptop SCHANDALIGE speakers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• DELL Studio 15 laptop SCHANDALIGE speakers

ik heb net voor mijn vriendin een nieuwe DELL laptop uitgezocht en ze heeft hem deze week toegestuurd gekregen.

ik heb deze de laatste dagen volledig in orde zitten zetten voor haar en tis echt een pracht van een laptop hoor (2.4ghz,4GB ram, 500GB HD,Blu-ray,...) maar één ding is echt wel schandalig vind ik.

De luidsprekerkwaliteit is zonder zeveren het slechtste dat ik ooit in heel mijn leven heb gehoord
    Ik zou zelf durven zeggen dat uit de Medion Akoya netbook beter geluid komt
    De allergoedkoopste gsm die je kan vinden heeft meer bas in zijn speakers.

De luidsprekers zijn dus eigenlijk onmogelijk te gebruiken, zelfs om gewoon te skypen is het niet aan te horen.

Ik vind dit echt niet kunnen voor een laptop van deze tijd en ik vroeg me af of er nog meer mensen dit ervaren hebben met Dell laptops.

voor mijn werk gebruik ik trouwens een Latitude 830 (of inspiron, weet niet juist welke) en die speakers zijn niet super, maar toch nog aanvaardbaar om even wat muziek te luisteren ofzo, maar van die Studio 15 zijn geluid doen je oren pijn (echt waar, het doet echt pijn!!)
    5DmkIII en wat glas

Re: DELL Studio 15 laptop SCHANDALIGE speakers

ik zou es contact opnemen met dell!
    horen wa ze zeggen
    nikon stuff

Comment

Verwacht je niet een beetje teveel van zo'n laptopke?

Ik denk niet dat er plaats genoeg is om een gesofistikeerde 'gelaadsinstalluitie' in te bouwen.

Misschien bestaat er een uitbouwkit (met inbegrip van zo'n dikke woofer, op handige zwenkwieltjes) om jou uit je lijden te verlossen.
      Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

Ik denk niet dat er plaats genoeg is om een gesofistikeerde 'gelaadsinstalluitie' in te bouwen.

Misschien bestaat er een uitbouwkit (met inbegrip van zo'n dikke woofer, op handige zwenkwieltjes) om jou uit je lijden te verlossen.
        Jos,

als ze in een GSM speakers kunnen steken die beter zijn...

ik heb altijd al 15" laptops gehad, en speakers waren meestal wel goed, soms minder goed, maar deze zijn echt schaamtelijk slecht. Ik heb al tientallen 15" laptops gezien die dunner waren, kleiner waren, lichter waren dan die Dell, en stuk voor stuk hadden ze 10000x zo goede speakers, dus plaatsgebrek is het zeker niet
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

trouwens, mijn Macbook Pro is misschien half zo dik als die DELL en daar komt magnifiek geluid uit... Dus plaatsgebrek zal het ook niet zijn hé.

En aan de prijs kan het ook niet liggen, want ik heb laptops van 500 euro zoveel beter weten klinken
          5DmkIII en wat glas

Comment

Matthias, dan vrees ik dat jij toch een "slecht" exemplaar getroffen hebt.
            Ik heb enkele maanden geleden ook een Dell Studio 15 aangeschaft voor mijn dochter. Het geluid van deze laptop is m.i. toch behoorlijk en moet niet onderdoen voor een andere "gemiddelde" laptop.
            Ik zou alleszins eens contact opnemen met het Dell Support Center.
            Jan Akkermans
            (BD1097BE)
            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Akkermans Bekijk bericht
              Matthias, dan vrees ik dat jij toch een "slecht" exemplaar getroffen hebt.
              Ik heb enkele maanden geleden ook een Dell Studio 15 aangeschaft voor mijn dochter. Het geluid van deze laptop is m.i. toch behoorlijk en moet niet onderdoen voor een andere "gemiddelde" laptop.
              Ik zou alleszins eens contact opnemen met het Dell Support Center.
              aha ik ben blij dat te horen
              op internet vind ik er ook niet veel van terug, behalve dat ze niet super zijn,maar ook niet superslecht.

dit bevestigt dan wel wat mijn vermoeden, ik ga er eens achter horen bij DELL

bedankt voor de respons
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                ik ga er eens achter horen bij DELL
                Ik snap wel niet waarom je hiermee niet begonnen bent. Als een product niet werkt naar behoren dan contacteer je toch eerst de verkoper ervan?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Ik snap wel niet waarom je hiermee niet begonnen bent. Als een product niet werkt naar behoren dan contacteer je toch eerst de verkoper ervan?
                  omdat ik wilde weten of mijn twijfels gegrond waren of niet
                  voor hetzelfde geld kwam ik hier 5 studio 15 gebruikers tegen die ook niet te spreken waren over het geluid. Dan moet ik niet naar Dell stappen hé.

anyway, het blijft chit chat hé
                  5DmkIII en wat glas

Comment

voor hetzelfde geld kwam ik hier 5 studio 15 gebruikers tegen die ook niet te spreken waren over het geluid. Dan moet ik niet naar Dell stappen hé.

anyway, het blijft chit chat hé
                    LOL ...goed geantwoord

Comment

voor hetzelfde geld kwam ik hier 5 studio 15 gebruikers tegen die ook niet te spreken waren over het geluid.
                      Voor hetzelfde geld ja ... misschien, maar dan weet je nog niet of Dell u wil/kan helpen.
                      Je kan hier inderdaad 10 ontevreden gebruikers vinden, maar voor hetzelfde geld hebben ze ook nooit aan Dell gevraagd of dit wel normaal is, kan ook eens een slechte reeks zijn.
                      Wat anders wel 100% zeker is, dat is dat niemand via een forum kan horen hoe uw luidsprekers klinken.
                      Maar vragen staat vrij natuurlijk.
                      Last edited by VerSeg; 10 mei 2009, 03:04.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                        LOL ...goed geantwoord
                        Jij ook, daar worden we echt wijs van.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Van een de ingebouwde luidsprekertjes in laptop kan je volgens mij nooit een goede geluidskwaliteit verwachten.
                          Een goed setje luidsprekers is vrij groot en ook zwaar. Als je dat in een laptop moet steken, dan is die niet meer zo compact, en wordt die ook veel zwaarder...
                          En de trillingen van de lage tonen kunnen ook voor problemen zorgen, een harde schijf kan daar bijvoorbeeld niet zo goed tegen.

Volgens mij is het de bedoeling om er betere luidsprekers op aan te sluiten als je een goede geluidsweergave wil, de ingebouwde luidsprekertjes zijn gewoon een tijdelijke noodoplossing voor onderweg.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

ik denk dat vele mensen het hier een beetje verkeerd zien

ik ben hier niet te spreken over de luidsprekerkwaliteit in vergelijking met andere laptops

ik heb er zelf al meer dan genoeg gehad om te weten dat je nooit superkwaliteit uit laptopspeakers kan halen, allicht. Ik weet maar al te goed dat zelf het kleinste externe speaker systeem 1000X betere kwaliteit kan geven, maar daar heb ik het helemaal niet over.

Black Bandit, ik zou de speakers eens moeten laten horen, je gaat me smeken om ze af te zetten, zo slecht en pijnlijk is het om ernaar te luisteren, en ik ben echt niet kieskeurig in kwaliteit van speakers hoor. ik gebruik 99% vd tijd ingebouwde laptop speakers
                            5DmkIII en wat glas

Comment

al dell gecontacteerd?
                              wa was de reactie daar?
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X