Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

automatische verlenging tijdschriften

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• automatische verlenging tijdschriften

In Nederland is het blijkbaar nog een standaard gebruik dat een tijdschrift automatisch wordt verlengt. En de uitgever stuurt jou de rekening uiteraard pas als de opzeggingstermijn is afgelopen.

Ik dacht dat deze praktijken in België niet meer mochten. Maar vind daar niet direct een bewijs van.

Daarna is de vraag natuurlijk wat gebeurt er als je als Belg een abbo neemt op een Nederlands tijdschrift.
    Tot sluitertijd, Dirk

Re: automatische verlenging tijdschriften

in belgie tesame
    krijg een rekening aan , als de opzeggingsperiode is verlopen, en stilzwijgend word dit automatisch verlengd..
    Dus , als ge de rekening krijgt is het al te laat.

Comment

Ik heb verschillende tijdschriften gehad in het verleden en bij de meeste staat dat je drie maand voor het einde moet opzeggen of het is verlengd zonder meer en je krijgt een factuur.
      Ik heb er ook al gehad waar niets stond vermeld van automatische verlenging (Nederlands tijdschrift) en die stuurden ook automatisch een factuur.
      Het komt er dus op neer dat ze bijna altijd automatisch een factuur sturen maar dat het aan uzelf ligt of je er moet op ingaan of niet.
      Ja ... da's met veel zo hoor.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Het is in Nederland niet meer toegelaten om abonnementen op tijdschriften automatisch (verplicht) te verlengen na een jaar.
        Men mag je een acceptgiro aanbieden; maar je bent niet meer verplicht deze te betalen.
        Het is dus aan de uitgevers van tijdschriften om een nieuwe betalingsopdracht binnen het jaar aan te bieden.
        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
        Flickr____No place to be

Comment

Ik heb nog steeds een abonnement op het nederlandse tijdschrift Fotografie (F+D) en ben daar verleden jaar willen van af geraken door een briefje te sturen en mijn rekening niet te betalen, meteen kreeg ik een dreigbrief met vanalles en nog wat in geschreven, zodat ik toch maar heb betaald, dit jaar stuur ik hen een aangetekend schrijven, drie maand op voorhand.

Comment

meteen kreeg ik een dreigbrief met vanalles en nog wat in geschreven
            zat er een kogel bij?

Comment

gggggggggg

ggggggggggg
              Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 20:39.

Comment

Deze praktijken zijn spijtig genoeg wettelijk. Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn abonnement op National Geographic en HCC/ComputerTotaal.
                Ik heb intussen mijn lesje geleerd en wanneer ik nu een abonnement neem stuur ik binnen de week ook mijn opzeggingsbrief op. Hierdoor loopt mijn abonnement nooit langer dan een jaar.
                Het gebruik van domiciliëring vind ik trouwens even ergerlijk (zie ook de aanbieding voor 'Shoot')!
                Last edited by wilburke; 8 mei 2009, 13:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wilburke Bekijk bericht
                  (zie ook de aanbieding voor 'Shoot')!
                  Daar is een oplossing voor, zorg dat je zo een groen bolletje voor je naam hebt staan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wilburke Bekijk bericht
                    Deze praktijken zijn spijtig genoeg wettelijk. Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn abonnement op National Geographic en HCC/ComputerTotaal.

http://www.nu.nl/economie/1904335/contracten-niet-meer-stiekem-te-verlengen.html
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

Comment

Working...
                    X