Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    De hoofdletter j is stuk o mijn toetsenbord.

De p ook precies
    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      't is nogmaals bewezen: klagers hebben geen nood!! Heel wat mensen moeten rondkomen met wat jij bruto minder aan inkomen zal hebben. Shame on you!

Mvg,
      Frederic

Lees dit topic aub eens helemaal.
      Heb je mij al horen klagen in dit topic?
      Ik zeg alleen dat er een paar onaangename maatregelen genomen worden.

En moet ik mij schamen omdat ik misschien iets meer verdien dan anderen?
      Er zijn er zeker nog een pak die meer verdienen dan ik, en er zullen er ook zijn die minder verdienen. En, ik kan me niet herinneren dat ik mijn loon hier gepubliceerd heb.

Comment

Hoe hard ben ik getroffen ? .. hard genoeg om mij als gepensioneerde enige zorgen te maken over de verdere evolutie/toekomst ... en ja ik heb mijn volle 45 jaar gewerkt en een goede boterham verdiend maar die "bergen geld" heb ik nog nooit gezien (of wel toen ik in een vorig leven, nog in de bank werkte, maar toen was het mijne poen niet ) .. en ergo aandelen van Fortis heb ik niet, ik kon mij (zelfs) dat niet permitteren

Comment

Crisis blijft bij ons redelijk beperkt maar toch merkbaar.

Voor mezelf niet echt, onderwijs als sector is (nog?) niet getroffen dus mijn (klein) preeke blijft er gewoon liggen.
          Mijn echtgenoot werkt als bootman in de haven. Het bedrijf zelf is volgens al de laatste rapporten nog financieel gezond (en wij hopen dan maar dat daar niet mee valsgespeeld wordt), maar aangezien de trafiek in de haven, en dus de inkomsten, toch heel wat gedaald zijn zijn er toch een aantal preventieve maatregelen genomen: elke bootman en loods twee weken economische werkloosheid, waarvan er één week bijpassing van loon is.
          Zolang het daarbij blijft is het dus niet zo erg, komt neer op een week betaald en een week wat minder betaald verlof hé...
          Het ziet er wel naar uit dat er in de tweede helft van het jaar nog een tweede ronde zal volgen.

Aangezien we allebei toch redelijk gerust zijn in onze werkzekerheid proberen we te profiteren van de 'stimulerende maatregelen' voor de bouwsector en zijn we bezig met de plannen voor ons huisje (met tuintje voor macro's ).
          Wat mij daarbij opviel is dat een aantal banken (omdat we niet meer moeten lenen voor de bouwgrond), bereid zijn om ons een lening toe te staan met een afbetaling die ruim over de helft van ons gezamenlijk netto-inkomen gaat
          Wat wil zeggen dat die afbetaling een flink stuk hoger zou liggen dan mijn netto-inkomen. Je vraagt je af wat die banken verwachten dat wij doen als mijn echtgenoot toch zijn werk zou verliezen...
          Gelukkig zijn wij verstandig genoeg om onszelf een iets realistischere maximum afbetaling op te leggen, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen op die manier in het ongeluk gestort worden.
          Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
          vroeger op dit forum bekend als wAckO

Comment

't Ja Tommy1,de sterkste schouders........ zo zou het toch moeten
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
              Wat mij daarbij opviel is dat een aantal banken (omdat we niet meer moeten lenen voor de bouwgrond), bereid zijn om ons een lening toe te staan met een afbetaling die ruim over de helft van ons gezamenlijk netto-inkomen gaat
              Wat wil zeggen dat die afbetaling een flink stuk hoger zou liggen dan mijn netto-inkomen. Je vraagt je af wat die banken verwachten dat wij doen als mijn echtgenoot toch zijn werk zou verliezen...
              Gelukkig zijn wij verstandig genoeg om onszelf een iets realistischere maximum afbetaling op te leggen, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen op die manier in het ongeluk gestort worden.
              Dat is de goede instelling.
              Wij zijn ook aan het bankshoppen geslagen en hebben een max. aflosbedrag in ons hoofdje. Daarboven gaan we niet.
              We kunnen misschien wel meer lenen, maar ik zet ook nog graag een centje opzij voor ons en ons dochtertje en ik wil nog deftig van het leven kunnen genieten ook.
              Bovendien moet ik nog nieuwe kookpotten kopen ook.

Nu ja eerst ons huis maar eens te koop zetten.
              Mvg Tim

Comment

Bovendien moet ik nog nieuwe kookpotten kopen ook.
                't Is hier wel een fotografie forum hoor.

(enne... vergeet die messen niet...)

Groetjes
                Skitch
                " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skitch Bekijk bericht
                  't is hier wel een fotografie forum hoor. :d:d:d

(enne... Vergeet die messen niet...)
                  LOL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wAckO Bekijk bericht
                    Crisis blijft bij ons redelijk beperkt maar toch merkbaar.

Voor mezelf niet echt, onderwijs als sector is (nog?) niet getroffen dus mijn (klein) preeke blijft er gewoon liggen.
                    Mijn echtgenoot werkt als bootman in de haven. Het bedrijf zelf is volgens al de laatste rapporten nog financieel gezond (en wij hopen dan maar dat daar niet mee valsgespeeld wordt), maar aangezien de trafiek in de haven, en dus de inkomsten, toch heel wat gedaald zijn zijn er toch een aantal preventieve maatregelen genomen: elke bootman en loods twee weken economische werkloosheid, waarvan er één week bijpassing van loon is.
                    Zolang het daarbij blijft is het dus niet zo erg, komt neer op een week betaald en een week wat minder betaald verlof hé...
                    Het ziet er wel naar uit dat er in de tweede helft van het jaar nog een tweede ronde zal volgen.

Aangezien we allebei toch redelijk gerust zijn in onze werkzekerheid proberen we te profiteren van de 'stimulerende maatregelen' voor de bouwsector en zijn we bezig met de plannen voor ons huisje (met tuintje voor macro's ).

Ja, die banken hebben blijkbaar hun les nog steeds niet geleerd.
                    Ik heb de tijd gekend dat je bij de toenmalige ASLK (opgeslorpd door Fortis; toen zijn eigenlijk alle problemen begonnen) slechts een derde van je loon mocht aanwenden voor een hypotheeklening. En dat was een gezonde houding. "Rommelkredieten", toen wist niemand wat dat was, trouwens het bestond niet eens. Maar nu blijkbaar één van de meest populaire nieuwe woorden uit de 21e eeuw.

Groetjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      't Is hier wel een fotografie forum hoor.

(enne... vergeet die messen niet...)

Groetjes
                      Skitch
                      Die messen die je niet mag laten vallen?
                      Ik ben nogal onhandig...
                      Mvg Tim

Comment

Die messen die je niet mag laten vallen?
                        Ge daagt mij uit hé

Comment

En omdat ze in Amerika nog een stuk verder gegaan zijn als hier is alles gestart.

Als het huis voor een derde afbetaald was, en terug 30% in waarde gestegen was, dan werd de lening maar weer eens verhoogd om een nieuwe auto, boot of reis te betalen...

Toen de huizenprijzen dan begonnen te zakken, en een paar mensen hun job verloren moesten de banken huizen in beslag nemen en verkopen. Zolang dit een enkeling was, was dit nog haalbaar, maar toen er echt in massa verkocht werd, gingen de prijzen naar beneden, en zaten de banken met schulden die ze niet meer konden recupereren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Ge daagt mij uit hé
                            Als de meneer van 't wantsje dat mag, dan ik ook.
                            Maar ik was vrij serieus. Ik ben te onhandig. (Ik heb het dus over keramische messen )
                            Je wil de kapotte borden/glazen/... hier niet komen tellen.
                            Last edited by Ticor; 8 mei 2009, 17:10.
                            Mvg Tim

Comment

Daarom dat je het duurdere materiaal moet kopen hé Tim!
                              Je camera heb je toch ook nog niet laten vallen? Hoop ik
                              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                                Daarom dat je het duurdere materiaal moet kopen hé Tim!
                                Je camera heb je toch ook nog niet laten vallen? Hoop ik
                                Gelukkig hangt er zo'n draagriem aan mijn camera.
                                Misschien kan ik dat ook aan mijn bordje en glaasje bevestigen?
                                Mvg Tim

Comment

Working...
                                X