Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht

Ik werk in een doe-het-zelf-zaak.
    das mooi, zeker nu de mensen meer zelf gaan doen ipv een aannemer in de hand te nemen.
    mijn zwager heeft een zaak in tweedehands spullen, loopt als een trein hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

How bad is the economy?

It is definitely getting very bad!

(Cat's are so dramatic)

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hier ook mijn zegske

Ik werk in de voeding sector, Ge weet wel die van de speculoospasta
        Integendeel bij ons, nog nooit zo veel werk geweest.
        Blijkbaar drinken de mensen meer koffie thuis met een speculoosje.

Wat fotografie betreft in "zelfstandig bijberoep"
        Evenveel trouwfeesten als vorig jaar.
        Alleen besparen ze op de extra's (bedankingsfoto's op de avond geleverd)

Vorig weekend 3 communievieringen gedaan in een paar kerken.
        Kinderen dragen nog steeds dure kledingmerken zelfs nog Dolce & Cabana.

Volgens mij moeten de meeste nog hun klop krijgen. (als de spaarcentjes erdoor zitten)
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

crisis tja zijn we allemaal bang aan het worden voor december 2012 misschien

ikzelf en partner hebben het nog niet gevoeld op het werk maar wel op andere gebied, ons huis staat jammer genoeg gelijktijdig met het start van de crisis te koop en we raken het niet kwijt. Nogthans hebben we de centen broodnodig voor onze nieuwe woonst. Tja eens mens wil dan al ns een risico nemen in het leven, heb je de crisis toch wel niet aan je broek zeker. Alle kopers die komen kijken gebruiken maar al te vaak de crisis al excuus om de prijs te doen zakken en willen het onderste uit de kan halen, kortom ze willen een nieuwbouw met alles erop en eraan voor de prijs van een huis dat te renoveren is.... Centen zijn er wel, allen zitten we allemaal te potten omdat we bang zijn, en hoe meer ze ons bang maken op de tv, radio ed, hoe erger het wordt.
          Dus ja op den duur gaan we alletwee de woningen te koop mogen zetten en op straat gaan leven ...trieste realiteit zeker? Nogthans werken we alletwee hard, meer dan fulltime, mijn man moet weekends en overuren draaien dat geen naam heeft zonder daarvoor veel meer te verdienen uiteraard. En dat inkomensverlies van de ts, amaai, prijs uzelf gelukkig vent ge weet niet hoe goed je het hebt.
          smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
            Maken ze ons wijs, hé. 'k Hoop dat je dit niet serieus neemt.Als we met zijn allen meer kopen, is dat goed voor, juist, de top van de bedrijven en de banken.

Meer kopen, meer produceren: zou kunnen betekenen dat er meer werk komt en iedereen tevreden. Nogal simplistisch als je weet dat werkgevers geld willen verdienen en winst maken (logisch, anders blijft het bedrijf niet draaien) en dat kan je alleen door, idd véél te produceren, maar dan met zo weinig mogelijk personeel. Want die zijn te duur.
            Dus, hoe winstgevend moet een bedrijf wel zijn en hoe hoog moeten de salarissen en bonussen zijn? om een eerlijk en haalbaar systeem te hebben. Alleen al hierdoor klopt de stelling "meer kopen, goed voor de economie" niet. Mensen met een modaal loon (meerderheid, zeker?) hebben hier dus geen boodschap aan.
            En wie is hier simplistisch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ik los alvast een schot voor de boek. Voor mezelf zal dit makkelijk 20.000 € Bruto minder inkomen betekenen dit jaar. Bonus is weg, en we worden vriendelijk gevraagd om ca. 10 dagen onbetaald verlof te nemen, en dan nog een paar andere minder aangename maatregelen.
              't is nogmaals bewezen: klagers hebben geen nood!! Heel wat mensen moeten rondkomen met wat jij bruto minder aan inkomen zal hebben. Shame on you!

Mvg,
              Frederic

Comment

hier voelen wij de crisis vrij hard
                twee tot drie dagen de week economisch werkloos
                bij mijn vriendin is het nog erger 1 tot 2 dagen de week wordt daar gewerkt
                reken zelf maar uit wat wij verliezen op een maand
                maar beter dit dan ontslagen te worden
                en ik verdien minder dan 30 000€ brutto op een jaar (als ik full time ga werken zonder economisch werkloos te zijn)

Comment

En toch blijven de politiekers ons voorhouden dat ze voor méér jobs gaan zorgen....
                  De politiekers..............

En dat terwijl vandaag in de krant stond, dat ze het geld in China zullen laten drukken vanwege te hoge kosten.

Dan gaat Philiptje ook nog gaan beloven in China dat ze economische bijstand kunnen verwachten van België, terwijl ze hier nog de boel niet kunnen laten draaien zoals het hoort, begrijpje dat nog allemaal, amaiamaiamai waar zijn ze mee bezig.

Comment

Leonidas:

En wie is hier simplistisch?
                    Met simplistisch bedoel ik dat het wel een héél eenvoudige oplossing zou zijn om de crisis op te kunnen lossen door nu ons geld uit te geven.
                    De bewijzen zijn er intussen al, of niet ..
                    Hebben we al met z'n allen niet genoeg geld uitgegeven de laatste jaren, om aan onze consumptiedrang te voldoen? Blijkbaar was het ook niet voldoende om de economie draaiende te houden?
                    Want waar gaat al dat geld naar toe? Naar nieuwe jobs ?? En intussen zou de gewone man zijn laatste centjes moeten uitgeven, zeker...
                    Trouwens, als er in mijn betoog grove onwaarheden staan, gelieve er mij op te wijzen. 'k Zou zelf ook graag de oplossing horen.
                    Maar ik blijf bij mijn stelling dat ik niet geloof dat we, door meer geld uit te geven,de economie er terug bovenop helpen.Niet in ons economisch systeem.

demeyereg:
                    En dat terwijl vandaag in de krant stond, dat ze het geld in China zullen laten drukken vanwege te hoge kosten.

Dan gaat Philiptje ook nog gaan beloven in China dat ze economische bijstand kunnen verwachten van België, terwijl ze hier nog de boel niet kunnen laten draaien zoals het hoort, begrijpje dat nog allemaal, amaiamaiamai waar zijn ze mee bezig.
                    Blijkbaar zijn er toch nog anderen die zien dat er iets niet klopt.
                    Is hij/zij dan ook simplistisch bezig?
                    www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Met simplistisch bedoel ik dat het wel een héél eenvoudige oplossing zou zijn om de crisis op te kunnen lossen door nu ons geld uit te geven.
                      De bewijzen zijn er intussen al, of niet ..
                      Hebben we al met z'n allen niet genoeg geld uitgegeven de laatste jaren, om aan onze consumptiedrang te voldoen? Blijkbaar was het ook niet voldoende om de economie draaiende te houden?
                      Wat zie je dan als alternatief? Sparen? Maw, geld aan de bank geven. Mag ik je er aan herinneren dat nét daar de crisis begonnen is? Bij de banken en niet bij de bedrijven? Als de consumptie stilvalt dan gaan de bedrijven, de zaken, de winkels, de horeca, etc... overkop. Daardoor vallen juist nog meer jobs weg. Hoe ga je dat oplossen? Communistisch systeem invoeren?

Comment

wij voelen momenteel niks vd crisis.
                        ik werk aan de gemeente statutair dus zo rap zijn van mij niet af.
                        mijn vriendin werkt bij een opleidingscentrum.
                        dar gaat het alleen maar beter oa bedrijfsbeheer is daar altijd volzet.
                        wij sparen wel, maar bijten niet elke cent in twee.
                        zijn zelfs aan kijken om nieuwe ramen te plaatsen.
                        11-300mm
                        jeff heylen

Comment

Als iedereen zijn portemonee dicht houdt, dan is het ook gedaan met werken...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Een paar bemerkingen na al hetgeen ik hier gelezen heb.

Ik meen dat de mensen die er echt onder lijden hier gewoonweg hun zegje niet durven doen, dat velen de eer nog willen hoog houden, er beschaamd over zijn!
                            Sommigen worden door die zogenaamde crisis er zelfs beter van.
                            Als ik in mijn naaste omgeving kijk dan merk ik toch een paar jonge gezinnen waar ofwel de man of de vrouw de job is verloren,men daar toch moet roeien met de riemen die men nog heeft.
                            Meestal kan die generatie nog terugvallen op de ouders die dan wél willen bijspringen.
                            Maar ik vraag mij af wat het wordt na die generatie?
                            Ikzelf zit in de tuinbouw en ook daar is het zéker geen rozegeur en maneschijn...iedereen knokt om te overleven.
                            Velen denken om er het bijltje bij neer te legeen!
                            Dus allen die hier doen of hun neus bloedt en nog betwijfelen of er minder koopkracht is?
                            Voel je het nu nog niet dan is het wél voor binnen een paar maand...na de vakantieperiode, want die moeten we met ze'n allen nog wél halen!
                            Zij die een vaste job hebben en het geld gewoon laten rollen zullen er nog het minste van voelen.
                            Jonge mensen die gespaard hebben, op gelijk welke wijze, om een eigen nestje te bouwen zijn er aan voor de moeite!
                            Iedereen heeft geld verloren en verliest het nog elke dag.
                            Ik denk dat diegenen die dit nu in het belachelijke trekken misschien later nog het spreekwoord "loontje komt om zijn boontje " indachtig zullen zijn!
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

Comment

hvr_oosterzele:
                              Wat zie je dan als alternatief? Sparen? Maw, geld aan de bank geven. Mag ik je er aan herinneren dat nét daar de crisis begonnen is? Bij de banken en niet bij de bedrijven? Als de consumptie stilvalt dan gaan de bedrijven, de zaken, de winkels, de horeca, etc... overkop. Daardoor vallen juist nog meer jobs weg. Hoe ga je dat oplossen? Communistisch systeem invoeren?
                              In m'n eerste betoog sloot ik af met te zeggen dat ik de toekomst eerder somber zie, maw een alternatief heb ik niet. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het huidige systeem correct vind. Een communistisch systeem werkt ook niet, dus ook geen alternatief. Misschien een combinatie van de positieve elementen van beide ?
                              Deze crisis zou het moment kunnen zijn om het één en ander in vraag te stellen.

En ik zou ook niet liever willen dat de economie er terug bovenop komt.En als dat door meer te consumeren is, dan moet het maar.
                              Maar dat zal toch maar tijdelijk zijn?? Oké, de bedrijven zullen terug opbloeien, de productie stijgt, terug meer mensen aan het werk?? Ah nee, want de loonkost in Oost-Europa of China is toch lager. Sorry mensen, wij kunnen niet meer concurreren, dus... aan de deur of toch serieus inleveren. Zo gaat het nu toch ook al en zal het blijven gaan.

En dan zal ik blij zijn dat ik toch niet al mijn centen uitgegeven heb zodat ik tenminste mijn energierekeningen en hypotheek kan betalen. Zodat de deurwaarder niet hoeft aan te bellen.

En ivm met het geld naar de bank brengen: de gulden middenweg zal nog steeds de beste zijn,zeker.Gewoon wat sparen, maar niet speculeren. En ja, de miserie is daar begonnen.

Maar treft een groot deel van ons niet een beetje schuld door steeds maar mee te gaan in de praatjes van de bank en uit te kijken naar steeds grotere opbrengsten,waar niks tegenover staat ?

Ik laat iedereen op zijn manier beslissen hoe om te gaan met deze crisis maar zelf ben ik al content als ik op het einde van de maand alle vaste kosten kan betalen en nog wat over heb om te sparen voor de kinderen. Dus, er op los consumeren zit er niet echt in, en de behoefte en het geloof daarin is er ook niet.
                              www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                                Ikzelf zit in de tuinbouw en ook daar is het zéker geen rozegeur en maneschijn...iedereen knokt om te overleven.
                                Jamaar Henri, dat was voor jullie al knokken van voor de crisis. Je hebt me verteld van de concurrentie uit het buitenland die onze eigen witloofteelt kapot gemaakt heeft. Dus met die bankcrisis heeft het niet veel te maken hé.

Maar als iedereen inderdaad nu plots stopt met consumeren dan zullen er inderdaad nog meer getroffen worden door de crisis. Dan wordt je doemscenario waarheid, maar door jullie eigen schuld deze keer. Je hebt het dus zélf in handen.
                                De enige uitweg is de economie weer aanzwengelen!
                                Last edited by hvr_oosterzele; 7 mei 2009, 23:41.

Comment

Working...
                                X