Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Het enige waar ik last van heb is de verzekeringen en nutsvoorzieningen ... die mannen blijven maar verhogen zonder limieten.
    Vorig jaar is alles in de gemeente met +- 30% verhoogd, de verzekeringen volgen heel goed deze trend en de nutsvoorzieningen doen niet veel beter niettegenstaande hun beloofde prijsverlaging.
    Mocht iedereen het spel wat eerlijker spelen dan zou het veel beter gaan ... ze horen het woord crisis en ze verhogen al de prijzen om zogezegd uit de kosten te komen maar langs de andere kant smijten ze de helft buiten.
    Just, als ik al alleen maar denk aan water en elektriciteit.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Just, als ik al alleen maar denk aan water en elektriciteit.
      Alleen dit zijn jaarlijks drie volle maandlonen.
      Verzekeringen ... nog erger
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

't Is daarom dat ik een tijdje terug schreef, over het feit dat je kan sparen als een gek,
        dat alles wordt gedaan gemaakt met die prijsstijgingen....
        Verzekeringen vallen nog mee hier.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ben jij - gezien jouw huidige toestand - niet blij dat je goed verzekerd bent?
          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Voor mezelf zal dit makkelijk 20.000 € Bruto minder inkomen betekenen dit jaar. Bonus is weg, en we worden vriendelijk gevraagd om ca. 10 dagen onbetaald verlof te nemen, en dan nog een paar andere minder aangename maatregelen.
            Als 10 dagen onbetaald verlof en een bonus je makkelijk 20.000 € opbrengen, dan denk ik dat je een dure vogel bent, zo eentje aan de top, maar die stellen dat soort vragen niet, omdat ze over het algemeen zelf bij de beslissende groep aan de top zitten.

Bij ons (Philips) was de extra eindejaarsbonus voor een ingenieur met verantwoordelijkheid tussen de 2.500€ en 3.500 €, deze kon je ontnomen worden door beloftes die je zelf maakte en niet kon waarmaken.

Comment

crisis, ik word er weinig van gewaar, maar ik vrees dat eindafrekening nog moet komen...
              heb mij daarom al zoveel voorbereid en reserve opgebouwd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                heb mij daarom al zoveel voorbereid en reserve opgebouwd...
                Fortis aandelen

Comment

We moeten met zijn allen terug meer kopen, dat is goed voor de economie.
                  Ik ben daar al een paar maand mee bezig, want uw centen onder uw hoofdkussen steken heeft ook geen zin.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Niet echt. Integendeel, wij gaan dankzij de crisis wel héél goedkoop naar Amerika deze zomer

(Ik doctoreer op een overheidsbeurs)
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      (Ik doctoreer op een overheidsbeurs)
                      Die overheidsdoctorandi boeren inderdaad niet slecht
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Cois :
                        We moeten met zijn allen terug meer kopen, dat is goed voor de economie
                        Maken ze ons wijs, hé. 'k Hoop dat je dit niet serieus neemt.Als we met zijn allen meer kopen, is dat goed voor, juist, de top van de bedrijven en de banken.

Meer kopen, meer produceren: zou kunnen betekenen dat er meer werk komt en iedereen tevreden. Nogal simplistisch als je weet dat werkgevers geld willen verdienen en winst maken (logisch, anders blijft het bedrijf niet draaien) en dat kan je alleen door, idd véél te produceren, maar dan met zo weinig mogelijk personeel. Want die zijn te duur.
                        Dus, hoe winstgevend moet een bedrijf wel zijn en hoe hoog moeten de salarissen en bonussen zijn? om een eerlijk en haalbaar systeem te hebben. Alleen al hierdoor klopt de stelling "meer kopen, goed voor de economie" niet. Mensen met een modaal loon (meerderheid, zeker?) hebben hier dus geen boodschap aan.

Door mensen die "er"iets van kennen wordt vaak beweerd: we moeten allen langer gaan werken om de sociale zekerheid in stand te houden. Oké, elke werknemer zal daar wellicht begrip voor hebben. Maar, alweer, werkgevers willen en kunnen de mensen niet langer in dienst houden: oudere werknemers zijn te duur, er moet méér geproduceerd worden met minder volk enz....
                        En toch blijven de politiekers ons voorhouden dat ze voor méér jobs gaan zorgen....

Dit zijn enkele bedenkingen van mijn kant; 'k ben nogal pessimistisch ivm de afloop van deze crisis en het systeem van vrije markteconomie en kapitalisme,op lange termijn.

We zijn met teveel mensen op deze wereld, iedereen eist zijn plaatsje op maar slechts een handvol mensen bepaalt hoe het er aan toe gaat. En iedereen weet dat, maar niemand kan het nog tegenhouden. Want de menselijke aard kan je niet verdoezelen,ondanks dat we ons zo superieur voelen...

Deze crisis en het algemeen bewustzijn dat het zo niet verder kan, zou een nieuwe start kunnen zijn ...maar, ach, we zijn mensen,en zo reageren we niet...

"Brave new world"(A.Huxley), misschien niet zo ver meer van ons verwijderd; jammer, maar onvermijdelijk...
                        www.petervdg.net/Portfolio

Comment

niks van gemerkt... werk in de zorg-sector gesubsidieerd door vlaamse overheid...

vrouwke werkt in Spar (nog redelijke dure ook) en daar halen ze het een top-verkoopcijfer na het andere... go figure
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois Bekijk bericht
                            We moeten met zijn allen terug meer kopen, dat is goed voor de economie.
                            Ik ben daar al een paar maand mee bezig, want uw centen onder uw hoofdkussen steken heeft ook geen zin.
                            Voila zie, toch iemand die het gesnapt heeft. Sparen heeft NU inderdaad écht geen zin en onder uw hoodkussen steken of op de bank zetten is er tegenwoordig weinig verschil.
                            Last edited by hvr_oosterzele; 7 mei 2009, 20:22. Reden: woordje "tussen" teveel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                              Ben jij - gezien jouw huidige toestand - niet blij dat je goed verzekerd bent?
                              De enige verzekering dat mij nu betaalt is eentje waar ik niet eens voor betaal ... mijn werkgever heeft daarvoor natuurlijk wel betaald.
                              En ja ... reeds een kleine 20.000€ medische kosten (persoonlijke opleg) op enkele maanden tijd waarvan nu 0,0 cent voor mezelf. Inderdaad een geluk dat ze voor zoiets bestaan.
                              Nu zoals je laat verstaan is een verzekering altijd weggegooid geld tot je eens iets serieus voor hebt. Maar alles bijeen blijft nog steeds duur.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                                Die overheidsdoctorandi boeren inderdaad niet slecht
                                Niet slechter of beter dan de gemiddelde doctorandus (in de biomedische wetenschappen) hoor
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                                X