Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Ik kom in veel bedrijven en in allerlei sectoren, in sommige sectoren gaat het daadwerkelijk niet zo goed maar ik durf met 100% zekerheid zeggen dat er momenteel veel ontslagen vallen in bedrijven die er de laatste 10 jaar serieus mee hebben kunnen morsen en nu het idd iets minder gaat vaststellen dat ze eigenlijk veel te veel personeel hebben die eigenlijk bitter weinig tot niks opbrengen… Onder het mom van de crisis worden er nu in veel bedrijven er eindelijk eens orde op zaken gesteld en gaan ze terug wat meer rendabeler werken, de vakbonden hebben momenteel weinig poten om op te staan en nu zien de werkgevers natuurlijk hun kans…. Ik stel dit alleen maar vast, ik ken zo een paar bedrijven die nu al enkele maanden terug serieus hebben gesnoeid ( tot 30% en meer ) en uiteindelijk worden net dezelfde omzetten/cijfers gedraaid als daarvoor.
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Goh ja, de crisis.
      Wel, als 15-jarige heb ik er zelf weinig tot geen last van, maar ik constateer wel dat het bij mijn ouders hun werk minder goed gaat. Ik probeer dan ook zelf wat te besparen door niet te veel uit te geven aan onnodige zaken, maar uiteindelijk merk ik er toch niets van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
        Ik kom in veel bedrijven en in allerlei sectoren, in sommige sectoren gaat het daadwerkelijk niet zo goed maar ik durf met 100% zekerheid zeggen dat er momenteel veel ontslagen vallen in bedrijven die er de laatste 10 jaar serieus mee hebben kunnen morsen en nu het idd iets minder gaat vaststellen dat ze eigenlijk veel te veel personeel hebben die eigenlijk bitter weinig tot niks opbrengen… Onder het mom van de crisis worden er nu in veel bedrijven er eindelijk eens orde op zaken gesteld en gaan ze terug wat meer rendabeler werken, de vakbonden hebben momenteel weinig poten om op te staan en nu zien de werkgevers natuurlijk hun kans…. Ik stel dit alleen maar vast, ik ken zo een paar bedrijven die nu al enkele maanden terug serieus hebben gesnoeid ( tot 30% en meer ) en uiteindelijk worden net dezelfde omzetten/cijfers gedraaid als daarvoor.
        Ik denk dat je daar de nagel op de kop slaat.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Bij ons op het werk is er 50% tijdelijke werkloosheid voor alle arbeiders, en dit al tot en met september (een week werken, en een week "doppen").

Voorlopig ben ik zelf nog niet veel werkloos geweest omdat er voor de koeltechniekers op dit ogenblik nog wel wat werk is, maar dat blijft ook niet duren...

In maart heb ik twee weken gedopt, en toen kreeg ik zelfs meer geld op mijn rekening dan anders.
          Maar daarvan zal ik volgend jaar wel een flink deel moeten afgeven.
          (Bij de berekening van het loon wordt er dan geen rekening mee gehouden dat er nog stempelgeld bijkomt, en dan is het normaal dat er veel te weinig afgehouden wordt voor de belastingen.)
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Dit heb ik zelf nog niet kunnen vaststellen. Bij ons liggen de omzetten 50-60% lager dan in 2008, en werd er circa 20% van het personeel afgedankt.

Het valt me toch op dat er weinigen een bedrag durven noemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Dit heb ik zelf nog niet kunnen vaststellen. Bij ons liggen de omzetten 50-60% lager dan in 2008, en werd er circa 20% van het personeel afgedankt.

Bedragen?
              Ik kan je geen bedragen geven, want ik verlies niets.
              Heb nog altijd mijn 46 betaalde verlofdagen, dezelfde premies en het loon is hoger dan vorig jaar (ancienniteit ).
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ben zelfstandige en onze omzet de eerste 4 maanden is nét dezelfde als de eerste 4 maanden van 2008 maar we hebben minder kosten, dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Inderdaad, maar er zijn er ook die meer verdienen, zoals bijvoorbeeld Jannie Haeck – als NMBS-baas goed voor een jaarwedde van 508.000 euro. Echt schandalig toch.
                  Daarom dat die bommetjes er staan he
                  Ik verdien amper 18.000 per jaar en moet er mee rond komen voor 3 personen

Comment

Goh, om eerlijk te zijn merk ik er momenteel precies niet zo veel van. De naft is een pak goedkoper geworden, mijn rekening in de Delhaize is nog altijd ongeveer hetzelfde. Maar om eerlijk te zijn hebben wij nooit echt het geld buiten gegooid. Altijd sparen voor de renovaties van ons huisje.
                    Op werk is er voor ons (nog) geen verandering (onderwijs) maar we merken wel dat drankrekeningetjes en voor- en nabewaking minder vlot betaald worden. Bij sommige kindjes zijn ook de verjaardagspakketjes iets kleiner.

Ik zie wel op het nieuws de vele mensen die tijdelijk moeten doppen en de vele ontslagen. 't Is wel erg 'k Ben blij dat wij niet met twee op hetzelfde bedrijf werken.

Comment

Bij ons ook geen effect, of nauwelijks.
                      Het ergere is zelfs dat 80% werken nog niet ingeburgerd is en geweigerd word.
                      In tijden van crisis zouden ze de mensen die 80% willen doen met open armen moeten ontvangen !!
                      Mijn site...
                      vandaelefotografie.be
                      * BD0916BE *

Comment

Al zitten we beiden in de 'non profit sector', toch is mijn vrouw haar werk kwijtgeraakt ...
                        Einde proeftijd ... en daar stond ze ... (eigenlijk ook een besparingsmaatregel) ... ze zitten op dienst nu wel al maanden zonder diensthoofd ... maar ook dit is een besparing.

Gelukkig heeft ze snel werk gevonden, want thuiszitten is niks voor haar.

In het onderwijs merken we wel dat schoolrekeningen minder vlot betaald worden. Het erge ervan is dat de school alles op voorhand aan de leveranciers al betaald heeft.

Enkele jaren terug had ik spijt dat ik voor de 'non profit sector' gekozen had, maar nu er 'crisis' is, ben ik wel blij. Zekerheid van werk en van inkomen.

Geert N
                        Nikon D80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
                          Het erge ervan is dat de school alles op voorhand aan de leveranciers al betaald heeft.
                          Ik heb ook alles op voorhand aan mijn leveranciers al betaald hoor .

Comment

Hey juppekes

Ik wil hier ook wel eens mijn zegje doen

Ik werk in een doe-het-zelf-zaak.

Wij mogen zeker nog niet klagen, volgens mij is er nog altijd even veel werk als vorig jaar

Wat de TS opgaf als verlies dit jaar is ongeveer mijn netto jaarinkomen

Wij leven daarvan met 6

Nu is het wel zo dat wij onze levensstijl aangepast hebben aan mijn inkomen.

Ik heb natuurlijk geen huis af te betalen van meer dan €1000 in een maand voor 30 jaar lang

Ik denk dat er nog veel in de problemen gaan geraken al er één van de twee hun werk verliest.

En als je jaren lang veel verdien hebt en je moet inleveren kan ik me voorstellen dat het geen pretje is
                            Bootjes

Comment

Het enige waar ik last van heb is de verzekeringen en nutsvoorzieningen ... die mannen blijven maar verhogen zonder limieten.
                              Vorig jaar is alles in de gemeente met +- 30% verhoogd, de verzekeringen volgen heel goed deze trend en de nutsvoorzieningen doen niet veel beter niettegenstaande hun beloofde prijsverlaging.
                              Mocht iedereen het spel wat eerlijker spelen dan zou het veel beter gaan ... ze horen het woord crisis en ze verhogen al de prijzen om zogezegd uit de kosten te komen maar langs de andere kant smijten ze de helft buiten.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                                Crisis? Welke crisis?
                                Jah, ook geen last van.
                                Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Working...
                                X