Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

In het bedrijf waar ik werk is de omzet met een serieus pak gedaald (ca 50%), wat zijn impact heeft op alles.

Ik zou eens willen navragen of er hier nog mensen zijn die dit ook echt persoonlijk op hun bankrekening gemerkt hebben of gaan merken.
    Ik los alvast een schot voor de boek. Voor mezelf zal dit makkelijk 20.000 € Bruto minder inkomen betekenen dit jaar. Bonus is weg, en we worden vriendelijk gevraagd om ca. 10 dagen onbetaald verlof te nemen, en dan nog een paar andere minder aangename maatregelen.

Re: Hoe hard ben je door de crisis getroffen?

Ieder persoon zal vroeg of laat de gevolgen van de crisis voelen, het ene bedrijf al vroeger dan het andere. Waardoor de werknemers de volgende logische stap zijn in dit geheel. Maar wat is de crisis nu juist ???? hoe is ze tot stand gekomen. De leefwijze van de mensen, de onzekerheid in alles, de stijgende levensnormen.

Ikzelf heb ook een winkel en ik zou liegen dat we het niet voelen, alleen hebben wij dit tot nu toe kunnen beperken tot een laag percentage.

Maar ook in ons geval hebben wij mensen moeten laten gaan, dat is niet leuk tuurlijk niet, maar de keuze moet je maken.

Deze keuze hebben wij moeten doen enkel en alleen door de hoge personeelslasten die gepaard gaan met het personeel. Veel mensen hebben daar soms een verkeerd beeld van maar iemand die netto bv 1200 euro netto in een maand verdiend kost de werkgever al snel 2500 per maand. Als kleine zelfstandige is dat een belangrijke kost.
    En dit is niet alleen voor de kleine zelfstandige maar ook voor de grotere want die beginnen dit nu ook al goed te voelen. Vroeger was het principe van een winkelketen dat de rendabele winkels de minder rendabele winkels naar boven trokken, maar dit concept begint ook meer en meer te verdwijnen.

Alle verlieslatende zaken worden van de hand gedaan, en de rendabele winkels blijven over, al is er niet veel geen euforie meer over.

Het koopgedrag van de mensen is veel veranderd en zal nog veel veranderen, de onzekerheid blijft knagen aan de mensen en iedereen stelt één of andere aankoop wel uit.
    En als een mens dan nog eens iets koopt wat is het dan nog waard, ik kijk nogal eens graag op de tweedehands sites, en je kan er twee dingen uit besluiten, mensen die kopen verkopen ook snel iets terug en krijgen er dan meestal niets meer voor of zeer weinig en iemand die tweedhands koopt, koopt niet iets nieuw waardoor de cirkel snel rond is.

Het enige wat mensen nooit zullen laten is reizen, wat iedereen zijn volste recht is, wij doen het zeker ook... het enige nadeel is dat wij met zen allen ons geld spenderen in het buitenland en niet in eigen land.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      ...............
      Voor mezelf zal dit makkelijk 20.000 € Bruto minder inkomen betekenen dit jaar
      ............,
      en dan nog een paar andere minder aangename maatregelen.
      µ

Weet niet maar er zijn er die dat nog niet eens verdienen per jaar die 20.000€

Comment

die bedenking had ook al gemaakt.... maar ja we mogen een ander zijn rekening niet maken...
        Wat mezelf betreft, ik MOET gedurende een klein jaar 80% werken ipv.100%, een stevige hap uit de inkomsten met wat meer vrije tijd in de plaats....
        Erger vind ik de toename van het "onzekerheidsgevoel", plots blijkt niet alles zo vanzelfsprekend meer te zijn, je gaat minder risico nemen, wat "op je geld zitten". Alles ziet er gewoon wat somberder uit...en niemand weet waar of wanneer dit eindigt .

ik vrees dat we hier snel aan een maatschappelijke discussie gaan zitten....
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Crisis? Welke crisis?

Comment

Weet niet maar er zijn er die dat nog niet eens verdienen per jaar die 20.000€
            Inderdaad, maar er zijn er ook die meer verdienen, zoals bijvoorbeeld Jannie Haeck – als NMBS-baas goed voor een jaarwedde van 508.000 euro. Echt schandalig toch.

Comment

Zelf nog niks ondervonden van de crisis, al zijn enkele collega's wel al ontslagen.

Van onbetaald verlof etc is nog geen sprake, wel is al meegedeeld dat opslag dit jaar geen "verworven recht" zal zijn. Er is nog budget voor opslag, maar je moet het verdienen

Voor de rest steun ik de Belgische economie door mijn renovatie versneld uit te voeren - het is gemakkelijker aannemers te vinden nu dan een jaar geleden, en ik heb de indruk dat materialen ook goedkoper zijn
              Keerzijde is wel dat er dit jaar waarschijnlijk geen ruimte is om fotomateriaal te kopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Crisis? Welke crisis?
                LOL
                Ik moet zeggen dat wij er niets van merken.
                Zal aan onze beroepsactiviteit liggen.
                Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  In het bedrijf waar ik werk is de omzet met een serieus pak gedaald (ca 50%), wat zijn impact heeft op alles.

Ik zou eens willen navragen of er hier nog mensen zijn die dit ook echt persoonlijk op hun bankrekening gemerkt hebben of gaan merken.
                  Ik los alvast een schot voor de boek. Voor mezelf zal dit makkelijk 20.000 € Bruto minder inkomen betekenen dit jaar. Bonus is weg, en we worden vriendelijk gevraagd om ca. 10 dagen onbetaald verlof te nemen, en dan nog een paar andere minder aangename maatregelen.
                  Als ik zo'n loon had zou ik met plezier 10 dagen onbetaald verlof nemen,zelfs meer.
                  Toch nog veel beter dan ontslagen worden !!!
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Ik wil hier ook tegenover mijn werkgever niet klagen.
                    Als er mensen onwille van de crisis ontslagen worden, dan zou ik het zelfs ongepast vinden, als er niets met bonussen gedaan werd.

Binnen en buiten het bedrijf klaag ik ook niet over het onbetaald verlof, al vind ik het niet aangenaam. En ik ben het 100% eens met de commentaar dat iedere job die door dergelijke maatregel gered wordt pas echte winst is.

De bedoeling van dit topic is dan ook om een gevoel te krijgen over wat er nog in de markt gebeurt, niet om mijn beklag op "de straat" te gooien.

Bij de mensen die niet getroffen worden, zou het interessant zijn eens te weten in welke sector ze werken. Ikzelf werk in de automobieltoelevering.

Comment

Heb het geluk dat ik als IT'er 2 klanten heb die in de medische sector aanwezig zijn.

Crisis wordt niet echt gevoeld hier.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Heb het geluk dat ik als IT'er 2 klanten heb die in de medische sector aanwezig zijn.

Crisis wordt niet echt gevoeld hier.
                        dat zou best kunnen kloppen, deze werken met een begroting maar zou best eens kunnen zijn, voor de begroting van volgend jaar best veel minder zou kunnen zijn
                        zeker nu met de verkiezingen voor de deur

greets
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                          dat zou best kunnen kloppen, deze werken met een begroting maar zou best eens kunnen zijn, voor de begroting van volgend jaar best veel minder zou kunnen zijn
                          zeker nu met de verkiezingen voor de deur

greets
                          Het zijn gewone onafhankelijke bedrijven, geen overheidsinstellingen.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Wij hebben net nog iemand bij aangeworven (als je enige reserves hebt is het het beste dat je kan toen, zoveel talent op straat!)

Bij mijn vriendin (ook in de IT - websites sector) zijn er echter al een tiental ontslagen gevalen, en is er elke 27e van de maand een meeting om te zien wie kan vertrekken (wettelijke minimum termijn voor het begin van de volgende maand)

ook is hun lease firma van de wagens failliet gegaan, en hebben ze daar alterntieve oplossingen voor moeten zoeken...
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

ook nie echt last van de crisis!

bij ons op't werk stijgt de omzet nog, weliswaar minder dan vorig jaar maar toch.
                              nikon stuff

Comment

Working...
                              X