Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opletten voor namaak memorysticks op ebay

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opletten voor namaak memorysticks op ebay

't is nog eens zover, 'k ben opgelicht bij het aankopen van een memorystick op ebay, 'k ga hier kort samenvatten wat er juist gebeurd is zodat dit jullie niet overkomt.

Deze kocht ik van de gebruiker "celikengin"

blijkbaar zijn 60% van de memorysticks op ebay namaak (toch zeker in 64gb en 32gb klasse)

In feite betreft het (perfect nagemaakte) usb sticks van 2Gb, die een aangepaste firmware meekrijgen waardoor ze 64gb rapporteren. Alles boven die 2gb dat je gebruikt zal altijd corrupt zijn bij het terug uitlezen.

De sticks ziet er meestal perfect uit, en zitten zelfs in originele verpakking. Soms echter betreft het zelfs modellen die helemaal niet bestaan (zoals deze)

Om je usb stick te testen kan je het handige programma H2testw, downloaden, dit zal je volledige stick volschrijven en vervolgens verifieren bij het terug uitlezen, zodat je kan achterhalen wat de "echte" capaciteit van de memorystick is.

websites waar je meer informatie kan terugvinden:
    The authors of this blog want to elimnate flash fraud on Ebay

Toward A Fake Flash Drive Free World - No More Counterfeits - No More Data Loss

tips:
    -stuur de frauduleuze stick nooit terug, je bent hier niet toe verplicht aangezien het om oplichting gaat
    - verwittig de fabrikant van de stick en vraag om bevestiging dat het om namaak gaat (meestal doen ze dit aan de hand van de barcodes op de verpakking)
    - meld alle gelijkaardige producten van de verkopen bij ebay aan als namaak ("dit object melden" link aanklikken en vervolgens "email" aanklikken, zo help je andere mensen ook-
    - start een procedure via paypal om je geld terug te krijgen
    - betaal altijd via paypal
    - als paypal moeilijk doet, weiger dan de betaling ook nog eens via je visa kaart

ps. zo'n stick kost normaal gezien 200€ kom ik achteraf te weten, ik was me er niet echt bewust van vandaar dat ik deze zonder argwaan aankocht...

Andere namaak sticks:
    Last edited by RikH; 5 mei 2009, 12:59.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Re: Opletten voor namaak memorysticks op ebay

1) Sprookjes bestaan helaas niet
    2) Ebay wantrouw ik als de pest

Blijft natuurlijk sneu voor jou, je zit nu met dure 2 GB sticks....
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      1) Sprookjes bestaan helaas niet

Blijft natuurlijk sneu voor jou, je zit nu met dure 2 GB sticks....
      idd, ik was me gewoon niet bewust van hoeveel zoiets zou moeten kosten, en aangezien 60-80% van de aanbiedingen op ebay van de betreffende sticks fake zijn, had ik niet veel argwaan...

nu zoek ik mijn geld wel terug te krijgen hoor is me vorige keer ook gelukt toen ik een jaartje terug opgezadeld werd met een imitatie-lowepro tas (die na 4 maanden ook gewoon uit elkaar begon te vallen)
      Last edited by RikH; 5 mei 2009, 14:05.
      Mijn foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

....
        Daar bestaat een uitdrukking voor: het kind weggooien met het badwater.

Ik koop al jaaaaren regelmatig op e-Bay. Nog nooit een probleem gehad. Natuurlijk staat het vol met dubieuze aanbiedingen, maar die zijn meestal zo doorzichtig.

waarmee ik niets zeg over wat RikH overkwam hé. Je kan inderdaad pech hebben.

Comment

@RiKH

Ik vind het sneu voor jou , natuurlijk had je kunnen googlen en had je toch geweten dat het bedrog was aan die prijs.

Mag ik je ook als 1ste bedanken om het te durven neerschrijven en zo anderen te beschermen. Velen durven het zelf niet vertellen dat ze bedrogen zijn uit schrik dat je als
          "dommerik" wordt beschouwd.

Ik hoop voor jou dat je het geld weerziet, maar je weet je weg wel te verstaan uit je schrijven.
          Last edited by Fabbe; 5 mei 2009, 19:27.

Comment

idd, merci om dit neer te pennen.
            ziet inderdaad uit als het originele produkt.

echt jammer voor u, maja kan met de beste gebeuren e.

hoop ook da je uw centen terug ziet.
            nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
              @RiKH

Mag ik je ook als 1ste bedanken om het te durven neerschrijven en zo anderen te beschermen. Velen durven het zelf niet vertellen dat ze bedrogen zijn uit schrik dat je als "dommerik" wordt beschouwd.

Ik hoop voor jou dat je het geld weerziet, maar je weet je weg wel te verstaan uit je schrijven.
              Inderdaad, heel tof dat je dit meedeelt.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

namaak en oplichterij niet enkel op ebay.
                Ik ben al een eindje op zoek naar een 5D aan een goede prijs en kan het aantal oplichters niet meer met m'n handen tellen, eens je geboden hebt blijken ze ooit taalstudent geweest te zijn in BE of NL maar zeggen ze met de apparatuur in de UK te zitten terwijl de objectlocatie in de advertentie Antwerpen, Utrecht, Luik,... was.
                Ze adverteren op tweedehands.nl, speurders.nl, en de .be versies. (soms zelfs in grappig nederlands, maar hun taalknobbel gaat er op vooruit .

Een ware plaag.
                'If it's to good to be true...'. Advertenties die >30% afwijken van de marktprijs zijn fake.
                Dus het blijft goed opletten en je ontdekt het pas wanneer je gaat vragen naar afhaalmogelijkheden en testen alvorens te kopen. Wat je zowiezo best doet, want die dingen kosten toch een flinke duit.

my2cents,
                Sven

Comment

Deze maken ze ook al na:

Mijn foto's

Comment

En sinds vanavond heb'k men geld terug!

Na wat dreigwerk met aangifte bij de politie terwijl ik tevens de officele procedure van paypal aan het volgen was heeft de verkoper me spontaan terugbetaald.

ingredienten van de overwinning:

- 5 mails naar kingston
                    - 15 mails naar paypal
                    - 20 mails / berichten naar de verkoper
                    - 12 mails naar medeslachtoffers
                    - 2 faxen naar paypal

Via de officele weg van paypal zou het nog enkele weken hebben kunnen duren voor dit definitief was, maar blijkbaar ben'k overtuigend genoeg geweest
                    Mijn foto's

Comment

Proficiat !
                      Een kleine stap voor één man, een grote voor de mensheid .
                      Tom

Comment

Working...
                      X