Meer dan de helft van de Belgen lacht meerdere keren per dag.
Dat blijkt uit een enquête van een verzekeraar naar aanleiding van
de Internationale Lachdag, vandaag, op zondag 3 mei.
Dit heb ik net gelezen in de krant, ik wist het niet maar hoe kan je een dag beter beginnen dan met een lach?
De eerste moderne grondwet ter wereld (eerder dan de Franse of Amerikaanse grondwet)
zag het levenslicht in Polen, ook op 3 mei, niet vandaag maar in 1791.
Dichter bij huis werd in een klein onooglijk dorp mijn moeder geboren en wel op 3 mei 1923.
Zo werd zij het eerste kind in een gezin van 8 kinderen.
Meer dan ooit ben ik vandaag zeker dat ik zonder haar toegewijde zorgen nooit de dag
van vandaag had kunnen beleven.
Natuurlijk had mijn vader er destijds ook een rolletje in, dat is moeilijk te ontkennen.
“Today, I turn 60”, klinkt het in het Engels.
Ze maken het toch moeilijk die Engelsen. Met een draai word je elk jaar een jaar ouder.
Met een draai ben je plots 60. Zelf heb ik er niet veel aan moeten doen, het ging vanzelf.
En toch, voor je het goed beseft is het zover.
Is dit nu speciaal of belangrijk? Neen.
Er verandert ook niets. De dag begint normaal en het gebruikte koffiekopje (Senseo…)
stond deze morgen nog op het aanrecht in de keuken zoals ik het daar op 59-jarige leeftijd
heb achter gelaten.
Een veel belovende zon heeft moeite met enkele grijze wolken om haar licht te schijnen.
Ik zag ze even liever niet want het stof in de woonkamer,
dat ik er gisteren, nog altijd op 59-jarige leeftijd heb achter gelaten, ligt er ook vandaag nog
Alles is relatief.
Poetsen en stof waren vroeger thuis (en in de familie…) belangrijke thema’s.
Misschien geeft ik liever niet toe dat ik lui kan zijn maar ik vind dat er belangrijker
thema’s in het leven zijn.
Eigenlijk is het toch niet normaal dat ik vandaag aan stof en poetsen denk….
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil hierbij alle BD-ers bedanken voor de wensen die ik reeds gisteren en vandaag kreeg.
Dat is zeer aangenaam en ze maken me een beetje warm van binnen.
Ik zou daar zelf meer werk van moeten maken.
Want hoe je het ook draait of keert, iedereen verdient een beetje warmte van binnen.
Iedereen, “The Good, The bad and The Ugly”; iedereen
Dat blijkt uit een enquête van een verzekeraar naar aanleiding van
de Internationale Lachdag, vandaag, op zondag 3 mei.
Dit heb ik net gelezen in de krant, ik wist het niet maar hoe kan je een dag beter beginnen dan met een lach?
De eerste moderne grondwet ter wereld (eerder dan de Franse of Amerikaanse grondwet)
zag het levenslicht in Polen, ook op 3 mei, niet vandaag maar in 1791.
Dichter bij huis werd in een klein onooglijk dorp mijn moeder geboren en wel op 3 mei 1923.
Zo werd zij het eerste kind in een gezin van 8 kinderen.
Meer dan ooit ben ik vandaag zeker dat ik zonder haar toegewijde zorgen nooit de dag
van vandaag had kunnen beleven.
Natuurlijk had mijn vader er destijds ook een rolletje in, dat is moeilijk te ontkennen.
“Today, I turn 60”, klinkt het in het Engels.
Ze maken het toch moeilijk die Engelsen. Met een draai word je elk jaar een jaar ouder.
Met een draai ben je plots 60. Zelf heb ik er niet veel aan moeten doen, het ging vanzelf.
En toch, voor je het goed beseft is het zover.
Is dit nu speciaal of belangrijk? Neen.
Er verandert ook niets. De dag begint normaal en het gebruikte koffiekopje (Senseo…)
stond deze morgen nog op het aanrecht in de keuken zoals ik het daar op 59-jarige leeftijd
heb achter gelaten.
Een veel belovende zon heeft moeite met enkele grijze wolken om haar licht te schijnen.
Ik zag ze even liever niet want het stof in de woonkamer,
dat ik er gisteren, nog altijd op 59-jarige leeftijd heb achter gelaten, ligt er ook vandaag nog
Alles is relatief.
Poetsen en stof waren vroeger thuis (en in de familie…) belangrijke thema’s.
Misschien geeft ik liever niet toe dat ik lui kan zijn maar ik vind dat er belangrijker
thema’s in het leven zijn.
Eigenlijk is het toch niet normaal dat ik vandaag aan stof en poetsen denk….
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil hierbij alle BD-ers bedanken voor de wensen die ik reeds gisteren en vandaag kreeg.
Dat is zeer aangenaam en ze maken me een beetje warm van binnen.
Ik zou daar zelf meer werk van moeten maken.
Want hoe je het ook draait of keert, iedereen verdient een beetje warmte van binnen.
Iedereen, “The Good, The bad and The Ugly”; iedereen
Comment