Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graskantmaaier: op Li-Ion accu ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Graskantmaaier: op Li-Ion accu ???

Onze graskantmaaier heeft het begeven ( B& Decker - 8 jaar oud ) en nu sta ik op twijfel om eentje te kopen met een Li-Ion accu.

Ik sleur altijd met minstens 30 meter draad en da's ook niet handig.

Zijn er hier al mensen die met zulke dingen ervaring hebben, en dan bedoel ik ook specifiek met die Li-Ion toestellen ?

Ik zou graag weten hoe het met de autonomie zit.

Bij voorbaat dank !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Graskantmaaier: op Li-Ion accu ???

heb zo'n ding gehad en diep achterin de tuin begraven.
    waardeloos, veel te snel leeg, geef mij maar een snoertje hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      heb zo'n ding gehad en diep achterin de tuin begraven.
      waardeloos, veel te snel leeg, geef mij maar een snoertje hoor.
      grt,bouk.
      Maar was het een Li-Ion accu of een NiCad ???? Dat maakt véél verschil imho.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        batterijen zullen nooit de kracht of vermogen genereren zoals een pure electrische maaien.....
        maar na jaren vechten met kabels ben ik blij een zelftrekkertje op benzine te hebben.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          batterijen zullen nooit de kracht of vermogen genereren zoals een pure electrische maaien.....
          maar na jaren vechten met kabels ben ik blij een zelftrekkertje op benzine te hebben.
          devid als ik mag....

Google > graskantmaaier > afbeeldingen.
          Grasmaaiers vind je er ook
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Yep, ik bedoel een krasKANTmaaier hé !

Zo'n klein ding om de boordjes mee te maaien.

Géén "grasmachine" hoor !

Ik wéét dat die dingen op batterijen iets minder krachtig zijn én dat je er geen uren mee kan werken, maar "draadloos" heeft zo ook zijn voordelen.

Dus als het enigzins goed zijn werk doet wil ik er de beperkte autonomie wel bijnemen, maar ik had graag wat ervaringen van echte gebruikers.

Comment

Die graskantmaaiers hebben ze toch ook op benzine, is dat geen optie?

Comment

oeps,

maar mijn idee blijft..... bezine
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  tja.....dat weet ik meer, zou ik hem op moeten graven!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voor nog geen 200 euro heb je tegenwoordig superlichte en degelijke benzinetoestelletjes, werkt imho stukken makkelijker dan eender wat , die batterijen gaan hoe je het ook draait of keert maar hun tijd mee en hebben zeker niet de kracht die een benzinemotor kan ontwikkelen.
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Hey juppekes

Ik heb zo eentje: http://www.kinderskianzug.de/Varo/Ga...POW%206108.jpg

Maar je moet er wel voor op de knietjes zitten

Ik zit hier met een lange oude betonnen afsluiting en alle dertig cm was het draadje weg van mijn kantenmaaiertje

Het is wel handig dingetje en het gaat zeer vlot
                      Bootjes

Comment

Ik heb pas de Bosch combi (graskant + buxusschaar) gekocht met Li-Ion accu.
                        Nog maar 1 keer gebruikt, dus nog geen ervaring.
                        Het ding deed in elk geval wat ik ervan verwacht had, en was na 45 minuten nog niet plat (maar veel zal het toch niet gescheeld hebben).
                        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                        BD0993BE
                        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

Comment

De toestellen met een lithium-ion accu hebben meestal dezelfde autonomie, maar de accu weegt minder voor hetzelfde vermogen (spanning maal capaciteit in ampére/uur = Watt/uur, dat is de enige juiste aanduiding voor de werkelijke capaciteit).

Als je maar een paar dunne grassprietjes moet afmaaien, dan zal de accu veel langer meegaan dan wanneer er stevig onkruid moet 'verwerkt' worden. Als je bij elke maaibeurt alle sprietjes langs de kant trimt, dan zal de accu veel langer meegaan (meer meters) dan wanneer je wacht tot het gras een halve meter hoog staat.

Een model met een verwisselbare accu kan handig zijn als je een groot gazon hebt. Zorg er ook voor dat je de lithium-ion accu's geladen bewaart, na gebruik kan je best de accu's laden, dan is het apparaat klaar voor het volgende gebruik (door de heel kleine zelfontlading zou er zelfs na een winterperiode nog niet veel zelfontlading mogen zijn).
                          Het voordeel van die lithium-ion accu's is dat je steeds met 100% capaciteit kan beginnen, want je moet ze niet volledig opgebruiken voor je ze weer laadt (volledig ontladen mag zelfs niet, want dan zijn ze heel snel defect).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                            Ik zit hier met een lange oude betonnen afsluiting en alle dertig cm was het draadje weg van mijn kantenmaaiertje
                            Dan gebruik je simpelweg slechte draad , goedkope rommel is er meestal naar, probeer eens kevlarversterkte draad
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Dank U, heb nu toch al wat deftige info gekregen.

Mijn voorkeur ging uit naar BOSCH, maar die hebben enkel maar Li-Ion kantenmaaiers met een kunststof SCHIJF in plaats van een klassieke draad.

Dat is wel goef voor de overgang gazon-siertuin, maar die ga je imho direct kapot krijgen wanneer je het gras naast een muur wil maaien: ofwel kom je te dicht en de schijf slaagt kapot ; ofwel blijf je 10 cm van de muur en staat er NOG een strook gras.
                              Dus BOSCH is afgevoerd.

Black & Decker heeft wél 1 toestel mét Li-Ion accu én dat met een draad werkt.

Indien er onder jullie zijn die nog andere goede merken kennen, hoor ik het graag.

Comment

Working...
                              X