Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dinsdag 5 mei .....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dinsdag 5 mei .....

Zelf heb ik nog geen tijd gehad om Win7 64bit te installeren, maar ik meen gelezen te hebben dat je die op een geformateerde schijf moet installeren. En als ik mij niet vergis kan je niet downgraden naar Vista.
    Pfff, nog een paar jaarraporten afwerken en hoop dinsdag of woensdag aan de slag te kunnen gaan met de 7-up .

Theo, staat het RAM niet vermeld bij de eigenschappen van de pc?

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Zelf heb ik nog geen tijd gehad om Win7 64bit te installeren, maar ik meen gelezen te hebben dat je die op een geformateerde schijf moet installeren. En als ik mij niet vergis kan je niet downgraden naar Vista.
      Pfff, nog een paar jaarraporten afwerken en hoop dinsdag of woensdag aan de slag te kunnen gaan met de 7-up .

Theo, staat het RAM niet vermeld bij de eigenschappen van de pc?

Grtz, RF
      Ok, ik zal nogmaals kijken.
      Normaal gebruik ik XP Pro en zo heb ik die 64 bit kunnen binnen halen.
      Deze tekst tik ik nu via Win7 64 bit.
      De schijf is geformateerd.

update: neen, ram-aanduiding staat er leeg bij.
      Last edited by theokus; 10 mei 2009, 08:13.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik heb de 64 bit gedownload en geïnstalleerd, wel printerprobleem (mijn sitecom printserver wordt wel herkend maar ik kan de printer (OKI B2200) niet connecteren.
        Nu bezig met de 32 bit versie te installeren.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik heb de 64 bit gedownload en geïnstalleerd, wel printerprobleem (mijn sitecom printserver wordt wel herkend maar ik kan de printer (OKI B2200) niet connecteren.
          Nu bezig met de 32 bit versie te installeren.
          HP 2015n werd hier herkend bij 64 bit-versie.

* Echte snelheidswinst t.o.v. XP Pro merk ik niet echt.
          Maar het is nog wat vroeg voor een beter oordeel
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Als ik de printer rechtstreeks verbind werkt hij wel, maar er is een probleem met de sitecom printserver, ook in de 32 bit versie.
            Ik zie ook geen verschil qua snelheid tussen 32 en 64 bit versie en dat is eigenlik triestig hé: ik denk dat AMD al rond het jaar 2000 met 64 bit processoren op de markt kwam, maar Intel heeft toen ongetwijfeld Microsoft onder zware druk gezet om hun 64 bit OS zo lang mogelijk te rekken. De gevolgen moeten we nu nog altijd ondergaan. (weinig software die nut heeft van die 64 bit).

Comment

Als ik de printer rechtstreeks verbind werkt hij wel, maar er is een probleem met de sitecom printserver, ook in de 32 bit versie.
              Ik zie ook geen verschil qua snelheid tussen 32 en 64 bit versie en dat is eigenlik triestig hé: ik denk dat AMD al rond het jaar 2000 met 64 bit processoren op de markt kwam, maar Intel heeft toen ongetwijfeld Microsoft onder zware druk gezet om hun 64 bit OS zo lang mogelijk te rekken. De gevolgen moeten we nu nog altijd ondergaan. (weinig software die nut heeft van die 64 bit).
              .... en waarom twee keer "Program files"?

- Program Files
              - Program Files (x86)

Kan ik die aero uitschakelen?
              Ik had graag ook "windows klassiek": vind dit nergens.

Kan ik hardware versnelling uitschakelen? (bij het geluid)
              Last edited by theokus; 11 mei 2009, 07:45.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

...maar Intel heeft toen ongetwijfeld Microsoft onder zware druk gezet om hun 64 bit OS zo lang mogelijk te rekken. De gevolgen moeten we nu nog altijd ondergaan. (weinig software die nut heeft van die 64 bit).
                Euh, da's weer zo'n cafepraat waar ne gezonde mens koppijn van krijgt. Het heeft gewoon geduurd tot Februari 2004 voordat Intel het ondersteunde in zijn desktopchips, en nog veel langer totdat de modale mens er mee te maken kreeg. En Intel is nu eenmaal marktleider voor de processoren van laptops en desktops. Trouwens, in de serverwereld is het al veel langer ingeburgerd. Windows XP was al te krijgen in 64-bit uitvoering, evenals Windows Server 2003, en Windows Vista.

Ik wil trouwens even zeggen dat de originele Windows NT 3.1 al draaide op het 64-bit DEC Alpha platform. (in 1993!)

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                .... en waarom twee keer "Program files"?

- Program Files
                - Program Files (x86)

Kan ik die aero uitschakelen?
                Ik had graag ook "windows klassiek": vind dit nergens.

Kan ik hardware versnelling uitschakelen? (bij het geluid)
                Aero moet je kunnen uitschakelen (rechtklikken op desktop -> personalize), maar "klassiek" is er uitgehaald, vrees ik. (good riddance).

Program Files (x86) is om 32-bit software in te zetten. Die software merkt dat zelf niet, trouwens.

Dave
                Last edited by GroovBird; 11 mei 2009, 15:25.
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Aero moet je kunnen uitschakelen (rechtklikken op desktop -> personalize), maar "klassiek" is er uitgehaald, vrees ik. (good riddance).

Program Files (x86) is om 32-bit software in te zetten. Die software merkt dat zelf niet, trouwens.

Dave
                  Staat vol met software in die (x86).... zelfs Adobe.

En ik ben niet gelukkig dat dat weg is wat jouw "good riddance" betreft.

Maar toch bedankt voor het snelle antwoord
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Staat vol met software in die (x86).... zelfs Adobe.

En ik ben niet gelukkig dat dat weg is wat jouw "good riddance" betreft.

Maar toch bedankt voor het snelle antwoord
                    Blijkbaar is de "classic" look nog niet weg, enkel de klassieke xp start menu.

groetjes,

Dave
                    pixelpusher

Comment

Blijkbaar is de "classic" look nog niet weg, enkel de klassieke xp start menu.

groetjes,

Dave
                      Dave, ik zit terug in XP nu....
                      De schermafhandeling is sneller dan in Windows 7.
                      Kan misschien aan de driver liggen van mijn videokaart.
                      Maar ok, die is door win-update voorgesteld en heb ik zodus geïnstalleerd.
                      (er zal wel ergens een beta-driver zijn bij Nvidia?)
                      XP gebruikt dezelfde hardware als Windows 7.

Technisch weet ik niet veel over "64 bit", behalve dat Microsoft zegt dat dit
                      goed is voor multitasking plus dat het geheugen beter gebruikt wordt.
                      (en dus ook méér geheugen dan Xp in dit geval)

Je mag me tegenspreken maar veel voordelen voor een thuisgebruiker zie ik niet.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Dave, ik zit terug in XP nu....
                        De schermafhandeling is sneller dan in Windows 7.
                        Kan misschien aan de driver liggen van mijn videokaart.
                        Maar ok, die is door win-update voorgesteld en heb ik zodus geïnstalleerd.
                        (er zal wel ergens een beta-driver zijn bij Nvidia?)
                        XP gebruikt dezelfde hardware als Windows 7.

Technisch weet ik niet veel over "64 bit", behalve dat Microsoft zegt dat dit
                        goed is voor multitasking plus dat het geheugen beter gebruikt wordt.
                        (en dus ook méér geheugen dan Xp in dit geval)

Je mag me tegenspreken maar veel voordelen voor een thuisgebruiker zie ik niet.
                        Ja, 64-bit driver support voor Vista/Windows 7 van nVIDIA zijn niet van de poes.

Die 64-bit slaat op de grootte van het datawoord van de processor, maar ook van de registers die dienen om naar data te verwijzen (de pointers, dus). In 32-bit Windows heb je per process slechts de beschikking over 4GB beschikbare addresseerruimte (2 tot de 32e = 4GB) en dat wordt al voor grote delen ingenomen door het besturingssysteem en door de hardware (voornamelijk videohardware, dan).

Daarom dat je, zelfs met 4GB intern geheugen, die niet ten volle kunt benutten.

Die beperking valt weg omdat je met een 64-bit besturingssysteem een veel groter addresseerbereik hebt. Dan kan je meer dan 4GB installeren (theoretisch: veel meer) en je software kan die dan ook benutten. 32-bit software kan slechts iets minder dan 4GB per process benutten, maar 64-bit software kan de volle pot gebruiken.

Sommige softwaretoepassingen zijn erbij gebaat zoveel geheugen te kunnen aanspreken (databasesoftware, videobewerking, ...) Die gaat dus sneller kunnen werken. Daarom ook dat het voor veel toepassingen niet nuttig is om speciale 64-bit versies te installeren. 32-bit software zal nog lang blijven bestaan, in tegenstelling tot de overgang van 16-bit naar 32-bit ten tijde van Windows 95.

'k Hoop dat dat iets duidelijker is.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Ja, 64-bit driver support voor Vista/Windows 7 van nVIDIA zijn niet van de poes.

Die 64-bit slaat op de grootte van het datawoord van de processor, maar ook van de registers die dienen om naar data te verwijzen (de pointers, dus). In 32-bit Windows heb je per process slechts de beschikking over 4GB beschikbare addresseerruimte (2 tot de 32e = 4GB) en dat wordt al voor grote delen ingenomen door het besturingssysteem en door de hardware (voornamelijk videohardware, dan).

Daarom dat je, zelfs met 4GB intern geheugen, die niet ten volle kunt benutten.

Die beperking valt weg omdat je met een 64-bit besturingssysteem een veel groter addresseerbereik hebt. Dan kan je meer dan 4GB installeren (theoretisch: veel meer) en je software kan die dan ook benutten. 32-bit software kan slechts iets minder dan 4GB per process benutten, maar 64-bit software kan de volle pot gebruiken.

Sommige softwaretoepassingen zijn erbij gebaat zoveel geheugen te kunnen aanspreken (databasesoftware, videobewerking, ...) Die gaat dus sneller kunnen werken. Daarom ook dat het voor veel toepassingen niet nuttig is om speciale 64-bit versies te installeren. 32-bit software zal nog lang blijven bestaan, in tegenstelling tot de overgang van 16-bit naar 32-bit ten tijde van Windows 95.

'k Hoop dat dat iets duidelijker is.

Dave
                          Zeker, dat is duidelijker.
                          Wij danken u weer
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Probleem.

Als ik de momenteel aangeboden videodriver installeer krijg ik géén contact meer
                            met het internet.
                            Het resultaat blijft gelijk of ik nu die driver installeer via update of die rechtstreeks
                            ga halen bij Nvidia.
                            Er blijft me niets over dan een system-restore te doen.

Deze "test" heb ik 2 keren gedaan.

Het gaat ook over een pre-released-driver als ik goed gelezen heb.
                            (zal wel bèta-achtig zijn )

De schermaf-handeling was wel een pak sneller met deze driver....
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Euh, da's weer zo'n cafepraat waar ne gezonde mens koppijn van krijgt. Het heeft gewoon geduurd tot Februari 2004 voordat Intel het ondersteunde in zijn desktopchips, en nog veel langer totdat de modale mens er mee te maken kreeg. En Intel is nu eenmaal marktleider voor de processoren van laptops en desktops. Trouwens, in de serverwereld is het al veel langer ingeburgerd. Windows XP was al te krijgen in 64-bit uitvoering, evenals Windows Server 2003, en Windows Vista.

Ik wil trouwens even zeggen dat de originele Windows NT 3.1 al draaide op het 64-bit DEC Alpha platform. (in 1993!)

Dave
                              De boete die Intel krijgt van de EU is ook cafépraat ? Had Intel zo'n vuile trucks niet gebruikt (o.a. Dell sponsoren) dan had het marktaandeel er heel anders uitgezien en stonden we veel verder in de 64 bit wereld.

Comment

De boete die Intel krijgt van de EU is ook cafépraat ?
                                Voor zover ik weet wel. Niemand is schuldig tot het tegendeel bewezen is, en er is in deze nog geen rechtzaak geweest, dacht ik.

Dave
                                pixelpusher

Comment

Working...