Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eindeloos alarm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eindeloos alarm

We zitten hier nu al uren aan een stuk opgescheept met een alarm dat ergens afgaat. Om horendul van te worden. Wat kan je hier tegen doen ? Politie ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Eindeloos alarm

jep,

politie stelt verslag op en gaat na of het alarm aan de voorwoorden voldoet.
    In sommige gemeentes bestaan er administratieve sancties voor te veel nodeloze alarmen of alarmen waarbij de verantwoordelijke niet komt opdagen.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Misschien zijn de bewoners op reis en kan het niet afgeschakeld worden tot ze weer thuis zijn

Tegenwoordig kunnen we niks verdragen ...

Comment

De brandweer zal daar wel een mouw aan passen, zo is dat bij ons.
        Wij krijgen jaarlijks verschillende oproepen van de politie om ergens een alarm af te zetten waarvan de eigenaar niet te achterhalen is. Valt dit meer voor op korte tijd, dan kan de eigenaar zich aan een fikse rekening verwachten; Uitruk van de brandweer is niet goedkoop.
        Mvg,
        SW
        BD1071BE

Comment

Misschien zijn de bewoners op reis en kan het niet afgeschakeld worden tot ze weer thuis zijn
          Misschien zijn ze naar Mexico en komen ze nooit meer thuis . . .

Comment

Misschien is het alarm afgegaan door dieven die een testje doen.
            Nu weten ze hoeveel tijd ze hebben voordat ze moeten vluchten.
            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Een aantal jaar geleden was er voor ons deur een autoalarm dat steeds bleef afgaan. We kenden de auto niet en wilden graag slapen. Politie dan maar gebeld en de auto is weggesleept.

Comment

Intussen terug thuis van een wandelingetje en het alarm is er niet meer. Opgelucht.

In elk geval iedereen bedankt voor de reacties. Ik wilde niet hals over kop de politie bellen, maar ik kon me ook niet inbeelden om hier gans het weekend mee opgescheept te zitten.

Comment

dat vind ik nu es spijtig dat er zo op gereageerd word
                  ik vraag me af of er iemand al de moeite gedaan heeft om te gaan kijken of er niets aan de hand is zoals eerder gezegd een inbraak
                  ma nee, men roept roept moord en brand voor het lawaai, morgen kan het es ernstig zijn bij je zelve ingebroken tijdens je afwezigheid wat dan weer moord en brand !!!!
                  leuk he
                  sorry moest es kunnen reageren op dat galspuwen

greets
                  je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                  www.korandoke.be

Comment

We zitten hier omringd door een groot aantal winkels, kans was dus groot dat er daar ergens ten onrechte een alarm bleef afgaan. Ik wou nu ook niet direkt detective gaan spelen en misschien zelf verdacht te gaan worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                      ik vraag me af of er iemand al de moeite gedaan heeft om te gaan kijken of er niets aan de hand is zoals eerder gezegd een inbraak
                      ma nee, men roept roept moord en brand voor het lawaai, morgen kan het es ernstig zijn bij je zelve ingebroken tijdens je afwezigheid wat dan weer moord en brand !!!!
                      leuk he

greets
                      Het "es" jou vergeven
                      Hier zijn het auto's.... bijna elke dag en op elk uur van dag of nacht.
                      Stel ik ga 's avonds kijken en de eigenaar "vindt" mij daar?
                      Last edited by theokus; 1 mei 2009, 19:31.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                        leuk he

greets

Wel, als er ergens een alarm afgaat omdat er iets gebeurd is, dan is me dunkt de politie nog altijd het best geplaatst om in te grijpen. Ik ga me niet moeien met een stel inbrekers hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          We zitten hier omringd door een groot aantal winkels, kans was dus groot dat er daar ergens ten onrechte een alarm bleef afgaan. Ik wou nu ook niet direkt detective gaan spelen en misschien zelf verdacht te gaan worden.
                          Daar is een heel simpele en menselijke oplossing voor nete ...

Ofwel trekt ge er u niets van aan en laat ge het gewoon verder doen ... dat een ander zijn plan maar trekt.
                          Ofwel werkt het op uw systeem maar doet ge niets en zit ge voor niets uw kas op te vreten.
                          Ofwel maakt ge u kwaad omdat het op uw systeem werkt en belt ge de flikken om klacht in te dienen (of te klagen).
                          Ofwel sta je er even bij stil dat het ook eens menens zou kunnen zijn en bel je de politie met de vraag of ze al op de hoogte zijn dat er een alarm afgaat want dat je wat ongerust bent.

Met de eerste twee oplossingen gaat ge niets bekomen.
                          Met het derde maakt ge uw eigen wat druk en zorgt ge nog voor wat extra kabaal als de "vermoedelijk onwetende" eigenaar van dat alarm een pv krijgt.
                          Met de vierde oplossing bewijs je iedereen een dienst, is er inbraak dan kan de politie het nodige doen en is er geen inbraak dan kan de politie ook het nodige doen om dat alarm te laten stoppen. Enige verschil is dat ge het vriendelijk aangepakt hebt en dat ze u eerder als een behulpzaam persoon gaan aanzien dan als een ambetante mekkeraar.

PS Een alarm kan inderdaad eens vals afgaan maar kan ook defect geraken, mensen doen zoiets niet met opzet.
                          In principe mag een alarm maar 3 minuten afgaan en moet het dan stoppen tenzij er nog steeds inbraak is (detectie van beweging dus) en dan moet het ook na enkele keren definitief stoppen.
                          Verder kan een alarm misschien ook een brandalarm zijn, het hoeft niet altijd inbraak alleen te zijn.
                          Last edited by VerSeg; 3 mei 2009, 03:35.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                            Wel, als er ergens een alarm afgaat omdat er iets gebeurd is, dan is me dunkt de politie nog altijd het best geplaatst om in te grijpen. Ik ga me niet moeien met een stel inbrekers hoor.
                            En hoe gaat de politie dat weten als niemand de moeite doet om de politie te bellen?
                            Een alarm mag normaal niet uit zichzelf bellen naar de politie, er is altijd iemand dat dit moet doen tenzij ze daar per ongeluk passeren.
                            Niemand zegt dat je altijd ter plaatse moet gaan kijken, je kan ook initiatief nemen zoals ik hiervoor al schreef.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Waarschijnlijk heb ik mijn berichtje slecht geformuleerd. Zeggende dat de politie daar beter geschikt voor is dan ik, wou eigenlijk impliceren dat ik die politie bel

Maar euh, zijn er niet zo van die alarmen die als ze afgaan gelijk de eigenaar/een centrale of de politie verwittigen? Of is dat alleen in de film? Zoiets zou op zijn minst toch de eigenaar gelijk moeten verwittigen. Anders heeft het niet veel nut? Of zie ik dat verkeerd?

Comment

Working...
                              X