Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

koninginnedag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: koninginnedag

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Jongens toch...
    Eigenaardig dat bij ongevallen altijd die schoenen uitvliegen he.

Denk dat die veiligheidsmensen staande hebben geslapen...
    Dat was ook het eerste wat me opviel van die agent

Comment

vreselijk....vreselijk .......
      Last edited by toerist; 30 april 2009, 19:10.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Neen, het was opzet....
        Opzet is geen aanslag, aanslag is met voorbedachte rade, gepland sedert enkele tijd, ik denk dat dit eerder een geval van zinsverbijstering is, drugs/alcohol/kortsluiting in de hersenen...

Comment

Opzet is geen aanslag, aanslag is met voorbedachte rade, gepland sedert enkele tijd, ik denk dat dit eerder een geval van zinsverbijstering is, drugs/alcohol/kortsluiting in de hersenen
          Dat denk ik ook.
          Als het echt een aanslag was geweest, dan had hij met een wagen vol explosieven tegen die bus gereden.
          Of zat er een bijrijder met een mitrailette op die bus te schieten. Remember Anwar Sadat.
          Last edited by Control-Z; 30 april 2009, 19:40.

Comment

Wat het ook geweest is, dit is vreselijk! 4 mensenlevens zijn nutteloos verloren gegaan.
            Ik leef enorm mee met de gewonden en de nabestaanden!

Peeke
            ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
              Opzet is geen aanslag, aanslag is met voorbedachte rade, gepland sedert enkele tijd, ik denk dat dit eerder een geval van zinsverbijstering is, drugs/alcohol/kortsluiting in de hersenen...
              Het Openbaar Ministerie gaat uit van een aanslag op leden van het Koninklijk Huis.
              Daarop staat een maximale straf van 30 jaar. Verder is T. verdachte van moord of
              doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.

Toen hij nog in het wrak van zijn auto zat, kon hij nog wel praten en heeft hij
              aangegeven dat zijn actie tegen de koninklijke familie gericht was.

En er is een vijfde dode gevallen...

Verder begrijp ik dat men deze aanslag niet wil vergelijken met een terroristische actie
              maar het maakt het niet minder erg...
              De dader heeft bewezen dat je zonder vuurwapens of ander wapentuig, in staat is om
              een doel te bereiken of zulke daden uit te voeren.

Geen voorbedachte rade?
              Huissen > Apeldoorn = ong. 41 km.
              Waaraan zou die gedacht hebben onderweg?
              Waaraan zou die gedacht hebben nadat zijn eerste poging niet lukte?
              Waarom precies vandaag?
              Zou het niet kunnen dat die afgeteld heeft tot vandaag?

Ik ben het eens met "een kortsluiting in de hersenen".
              En tegenwoordig heeft men niet veel nodig om uit de bol te gaan.
              De man is werkloos en kon zijn huur niet meer betalen....
              Als ik mag: een kat in nood maakt rare sprongen...
              "Ja maar, daarom ga je toch niet...."
              Last edited by theokus; 30 april 2009, 21:53.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

het moet goed geplant zijn, want de bus kwam daar aan, met 20 minuten vertraging.
                dus heeft de dader ergens staan wachten op het juiste moment!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De dader is ondertussen overleden ...
                  ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Het schandelijke was dat de door de Gemeente georganiseerde Oranjefestviteiten in mijn stad Eindhoven tot in de nacht doorgingen alsof er niets gebeurd was, met een geluidsvolume dat tot ver buiten het centrum te horen was. Eén minuut stilte kon er nog niet af. Nee het feest ging met de honderdduizend bezoekers in het centrum door en ze danste op de slachtoffers. De beschaving onttroont

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peeke Bekijk bericht
                      De dader is ondertussen overleden ...
                      en nog een, zijn er nu al 7.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Het schandelijke was dat de door de Gemeente georganiseerde Oranjefestviteiten in mijn stad Eindhoven tot in de nacht doorgingen alsof er niets gebeurd was, met een geluidsvolume dat tot ver buiten het centrum te horen was. Eén minuut stilte kon er nog niet af. Nee het feest ging met de honderdduizend bezoekers in het centrum door en ze danste op de slachtoffers. De beschaving onttroont
                        Je zag dat gisteren aan de mensen of je merkte het aan hun reacties....
                        "Wat is ons nou overkomen" of "Moet ons dat nu overkomen".
                        Na AL die voorbereidingen voor het feest, die optocht enz.
                        Dat heeft veel tijd gekost (en centen)en ook inspanning omdat allemaal te organiseren.

Het was een grote verrassing dat dit gebeurde en die een enorme klap bezorgde aan iedereen. Dit had men nooit verwacht dat zoiets kon gebeuren.
                        Nederland was geraakt in zijn hart....
                        Neem daar nog bij dat de dader een autochtoon was...
                        Stel dat dit niet zo was dat had je weer een maatschappelijk debat gekregen
                        waarbij ik zo een paar namen van Nederlandse politici kon op plakken
                        die het grote woord zouden voeren.

Eigenlijk ben ik een beetje jaloers op die Nederlanders.
                        Zo'n een dag, een Koninginnedag, is een feest voor en met de monarchie waar bijna
                        gans het land vol achter staat. Dat vind je nergens dan alleen in Nederland.
                        Wij Belgen kennen dat niet.

Wat nu Nederland?
                        Wat is belangrijk? Dat is mijn vraag.
                        Zo'n dag voor en met het Nederlandse volk kan je niet afschaffen.
                        Het gevaar voor een aanslag is er altijd al geweest, niet alleen dus gisteren.
                        De zaken moeten anders georganiseerd worden.
                        En op gebied van beveiliging kan men in de leer gaan bij de Fransen of
                        de Amerikanen, dan zou die auto van gisteren totaal geen kansen hebben gekregen.

Trouwens de Kroonprins wil het ook anders:
                        "Hij verzet zich niet tegen de traditie dat het koningshuis zich één keer per jaar onder
                        het volk begeeft, maar hij wil af van het folkloristische gedoe waaraan hij en zijn
                        broers als kinderen al zo’n hekel hadden."
                        bron: de Standaard

Geen goede start of instelling....
                        Wuiven met de wimpel mag maar dat is dan ook alles wat het volk mag.
                        Oorsprong, afkomst en traditie liever niet of ook dingen die dit feest net zo leuk maken.
                        Ik meen me te herinneren dat er nog ergens in een koninklijke garage een
                        gouden koets staat. Wel doe die dan maar ook even van de hand.
                        Ik zou die op e-bay plaatsen, e-bay is van deze tijd.
                        En met de opbrengst kon je bijv. mensen helpen die hun huur niet kunnen betalen.
                        Het is maar een voorbeeld.
                        Er zijn nog andere mogelijkheden: naast de koets ligt er nog een Engels schelpje maar je moet goed zoeken.

PS. Bedankt Hanske
                        Last edited by theokus; 1 mei 2009, 22:03.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Zelfs kameraad bouk wist het niet.....
                          Sorry Theo, maar in dit topic gaf je met [url=http://forum.belgiumdigital.com/2227485-post15.htmldeze reactie[/url] te kennen dat maatschappelijke discussies niet kunnen op BD...

-1. Waarom neem je dan zelf vaak deel aan maatschappelijke discussies...?
                          -2. Waarom open je dan zélf soortgelijke topics...?

Of wil je gewoon anderen de les spellen met regels die je zelf niet kunt/wilt naleven...?

Mvg,
                          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Sorry Theo, maar in dit topic gaf je met [url=http://forum.belgiumdigital.com/2227485-post15.htmldeze reactie[/url] te kennen dat maatschappelijke discussies niet kunnen op BD...

-1. Waarom neem je dan zelf vaak deel aan maatschappelijke discussies...?
                            -2. Waarom open je dan zélf soortgelijke topics...?

Of wil je gewoon anderen de les spellen met regels die je zelf niet kunt/wilt naleven...?

Mvg,
                            Frederic
                            Frederic.....
                            Mijn topic is gesloten....

En ik ga nu niet onder stoelen of banken steken dat ik graag deelneem
                            aan alle discussies.

Al de rest Frederic is al gezegd of geschreven.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Working...
                            X