Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eBay troubles

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eBay troubles

Hello,

ik zou jullie gedacht hier even over willen weten :

een tijdje terug verkoop ik enkele van mijn schaalmodellen (geen Lamborghini's natuurlijk ) via eBay ... alles prima, eentje werd verkocht aan iemand in Italië, netjes betaald met paypal.
    Nu krijg ik gisteren een mail dat meneer de levering betwist want het model is helemaal vernield tijdens het transport met de post

Had de plastic display case met bubble wrap omwikkeld en in een kartonnen doos gestoken die verder opgevuld was met piepschuim chips.
    Ik vraag dus foto's voordat ik ook maar iets wil terugbetalen, krijg een foto waar de achterste spoiler beschadigd is (van een Porsche Turbo 1/43) ... dus zeker niet helemaal vernietigd.
    Nu heb je als koper met Paypal bescherming, dus de betaling is op hold gezet, en paypal heeft beslist om het volledige bedrag terug te storten als de koper het model terug stuurt naar mij (kan ik mee leven, zou als koper ook niet gelukkig zijn, blijkbaar is het schroefje onderaan het model losgekomen tijdens de reis met de post) ...

Maar nu komt het natuurlijk : de koper wil het model niet terugsturen, maar wil wel de aankoopprijs (zonder verzendkosten) teruggestort krijgen, hij zal de spoiler wel gewoon terug vastkleven waarschijnlijk.

Ik heb ik eerlijk gezegd niet veel zin in, volgens mij wil hij gewoon een gratis model dat wanneer hij de spoiler terug vast kleeft perfect zo in de vitrine kan ... wat denken jullie van zijn eis tot volledige terugbetaling ?

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Re: eBay troubles

Zijn eis is natuurlijk ongegrond, maar wat kan je nog doen ? Vanaf nu bij E-bay wegblijven zeker ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Zijn eis is natuurlijk ongegrond, maar wat kan je nog doen ? Vanaf nu bij E-bay wegblijven zeker ?
      Heb contact gehad met Paypal, zolang hij geen bewijs van terugzending aanlevert wordt het bedrag niet terugbetaald, dus het kan nog goed aflopen voor mij ... we zullen wel zien, sommige moeten het altijd verzieken voor iedereen hé

Mark

Comment

opgepast met Italianen: niet voor niets versturen veel ebayers niets naar Italie en Nigeria...

Zolang de verkoper geen bewijs van de post kan voorleggen betaalt Paypal niets terug maar...Hij kan natuurlijk wel een leeg doosje terugsturen als het hem de moeite is en het om veel geld gaat

Ik ben veel op Ebay en zolang het om kleine bedragen gaat heb ik nog geen problemen gehad maar eens een camcorder verkocht en... enfin, al doende leert men en gelukkig heb ik verder enkel positieve ervaringen.

Succes!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
          opgepast met Italianen: niet voor niets versturen veel ebayers niets naar Italie en Nigeria...

Zolang de verkoper geen bewijs van de post kan voorleggen betaalt Paypal niets terug maar...Hij kan natuurlijk wel een leeg doosje terugsturen als het hem de moeite is en het om veel geld gaat

Ik ben veel op Ebay en zolang het om kleine bedragen gaat heb ik nog geen problemen gehad maar eens een camcorder verkocht en... enfin, al doende leert men en gelukkig heb ik verder enkel positieve ervaringen.

Succes!
          Het gaat gelukkig maar over $19, dus niet echt de moeite, als hij het met tracking moet terugsturen kost het al bijna zoveel waarschijnlijk, ook al stuurt hij een leeg doosje op, het model weegt zelf maar een kleine 150 gr (het is een 1/43 in resin)

Ik maak mij dus meer zorgen over de negatieve feedback dan over het bedrag eerlijk gezegd.

Mark

Comment

Ik dacht dat je gewoon geen negatieve feedback meer kon geven op Ebay?
            In ieder geval heb ik allezins mijn bekomst van Ebay en blijf er liever weg.
            Met Walen troubles gehad (2X), met Duitsers (3X) en Fransen (2X).
            Die Walen stuurden mij kapotte spullen en dreigden met negatieve feedback (toen kon het nog) en heb die dan ook gekregen!
            Die Duitsers betaalde ik en ontving NIKS en dan reclameren dat ze niets ontvangen hadden.
            Bij de Fransman was het zogezegd nieuw spul en kreeg oud spul in een bananendoos, bij de andere betaald en nooit iets ontvangen. Later bleken die niet meer bij Ebay te zijn.
            Zelfs van gewone internet winkels huiver ik al. Alles staat zo mooi op papier, tot je het ontvangt.
            Sindsdien koop ik slechts maar iets 2de hands als ik het gezien en getest heb, anders nieuw.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Enkel de verkoper kan geen negatieve feedback meer laten... (ik vind dit zeker geen vooruitgang ;-(

Ik zou me er echt geen zorgen om maken. Je kunt altijd reageren op de eventuele negatieve feedback en dan kunnen de mensen zien wat het probleem was.
              Als ik iets koop dan maak ik me echt geen zorgen als de verkoper enkele negatieve feedbacks heeft. Ik lees gewoon even wat het probleem was. Er zijn genoeg mensen op ebay die problemen zoeken en iedere redelijke persoon die op ebay zit weet dat.
              Last edited by Aned; 30 april 2009, 17:04.

Comment

Working...
              X