Hi BD-ers,
Hebben jullie soms ook 't gevoel dat sommige firma's erop uit zijn om uw zuurverdiende centjes uit uw portefeuille te stelen ?
Vorig jaar in september lieten we nieuwe sectionele garagepoorten plaatsen, poorten met ceder planchetten. Een hele verandering na de 2 oude kantelpoorten, veel stillere werking, betere sluiting en isolatie. Helaas was de uitvoering niet zoals gevraagd, de afwerking was heel slordig, heel wat gebreken, de boogvorm tussen poort en gevel niet rond, opstand van arduinen dorpel geschonden, onderdelen slecht bevestigd, teveel om op te noemen. Ik heb geen idee wie er zich in hun atelier met mijn poorten heeft beziggehouden maar ik kan niet geloven dat het een schrijnwerker was. Eerlijk (ok, dom ook waarschijnlijk) als we zijn heb ik op een bepaald moment de faktuur betaald. Voor alle openstaande problemen was er vanaf toen gezever want de uitvoering was "zoals gevraagd", volgens de werkplannen (die ik nooit heb mogen zien) en vooral "volgens de regels van de kunst". Na de melding van een laatste probleem kreeg ik antwoord van de baas himself dat hij was komen kijken en dat hij zelfs met een loupe geen probleem kon vaststellen, dat ik moest stoppen met commentaar geven op de chef-atelier en dat het ook moest uit zijn zoeken naar problemen.
En als klap op de vuurpijl, klachten worden niet aanvaard wanneer fouten niet zichtbaar zijn op een afstand van 1,5m.
Toen dacht ik, als dit de kwaliteitsnorm is die de grote baas (met ernstige oogproblemen volgens mij) nastreeft dan hoef ik mij niet langer ziek te maken in de aanslepende problemen. Dus ik heb hem en de verkoper die ondertussen een neus als Pinokkio moet hebben laten weten dat ze niet meer moeten komen zelfs niet voor zaken die ze wel beloofd hadden. Ik laat de resterende problemen door een stielman aanpakken. En toen dacht ik, oef daar ben ik vanaf ...
En toen kwam die Errata Email van Neckermann toch wel binnenvallen zeker ...
Als kwaliteitsvolle organisatie hechten wij er het grootste belang aan u zo correct mogelijk te informeren over uw geboekte reis.
De directie van de residentie ....... informeert ons dat de eindschoonmaak ter plaatse verplicht te betalen is, dit in tegenstelling tot wat in de brochure vermeld staat.
De prijs van de eindschoonmaak bedraagt 80,00 EUR. voor een type 100, en 95.00 EUR. voor de overige types.
Dit is de zesde keer dat we naar een soortgelijk verblijf gaan en we kozen voordien steeds voor de formule "eindschoonmaak zelf doen". Die keuze ook deze keer vermeld in de brochure, helaas klein foutje van Neckermann ... en nu we zijn alweer 95 euro armer ....
Maar allez, zolang we maar gezond zijn en kunnen fotograferen. En toch hé, met wat ik teveel heb betaald aan die amateurs van die poortenfirma en het grapje van Neckermann had ik nog een heel mooi lenzeke kunnen kopen ...
Dany.
Hebben jullie soms ook 't gevoel dat sommige firma's erop uit zijn om uw zuurverdiende centjes uit uw portefeuille te stelen ?
Vorig jaar in september lieten we nieuwe sectionele garagepoorten plaatsen, poorten met ceder planchetten. Een hele verandering na de 2 oude kantelpoorten, veel stillere werking, betere sluiting en isolatie. Helaas was de uitvoering niet zoals gevraagd, de afwerking was heel slordig, heel wat gebreken, de boogvorm tussen poort en gevel niet rond, opstand van arduinen dorpel geschonden, onderdelen slecht bevestigd, teveel om op te noemen. Ik heb geen idee wie er zich in hun atelier met mijn poorten heeft beziggehouden maar ik kan niet geloven dat het een schrijnwerker was. Eerlijk (ok, dom ook waarschijnlijk) als we zijn heb ik op een bepaald moment de faktuur betaald. Voor alle openstaande problemen was er vanaf toen gezever want de uitvoering was "zoals gevraagd", volgens de werkplannen (die ik nooit heb mogen zien) en vooral "volgens de regels van de kunst". Na de melding van een laatste probleem kreeg ik antwoord van de baas himself dat hij was komen kijken en dat hij zelfs met een loupe geen probleem kon vaststellen, dat ik moest stoppen met commentaar geven op de chef-atelier en dat het ook moest uit zijn zoeken naar problemen.
En als klap op de vuurpijl, klachten worden niet aanvaard wanneer fouten niet zichtbaar zijn op een afstand van 1,5m.
Toen dacht ik, als dit de kwaliteitsnorm is die de grote baas (met ernstige oogproblemen volgens mij) nastreeft dan hoef ik mij niet langer ziek te maken in de aanslepende problemen. Dus ik heb hem en de verkoper die ondertussen een neus als Pinokkio moet hebben laten weten dat ze niet meer moeten komen zelfs niet voor zaken die ze wel beloofd hadden. Ik laat de resterende problemen door een stielman aanpakken. En toen dacht ik, oef daar ben ik vanaf ...
En toen kwam die Errata Email van Neckermann toch wel binnenvallen zeker ...
Als kwaliteitsvolle organisatie hechten wij er het grootste belang aan u zo correct mogelijk te informeren over uw geboekte reis.
De directie van de residentie ....... informeert ons dat de eindschoonmaak ter plaatse verplicht te betalen is, dit in tegenstelling tot wat in de brochure vermeld staat.
De prijs van de eindschoonmaak bedraagt 80,00 EUR. voor een type 100, en 95.00 EUR. voor de overige types.
Dit is de zesde keer dat we naar een soortgelijk verblijf gaan en we kozen voordien steeds voor de formule "eindschoonmaak zelf doen". Die keuze ook deze keer vermeld in de brochure, helaas klein foutje van Neckermann ... en nu we zijn alweer 95 euro armer ....
Maar allez, zolang we maar gezond zijn en kunnen fotograferen. En toch hé, met wat ik teveel heb betaald aan die amateurs van die poortenfirma en het grapje van Neckermann had ik nog een heel mooi lenzeke kunnen kopen ...
Dany.
Comment