Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Papier is blijkbaar duur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Papier is blijkbaar duur

Hmmm ... ik viel bijna achterover van de prijs van een papierke.
    We hebben van de gemeente drie documenten nodig en het eerste hebben ze al toegestuurd ... twee dagen nadien een factuur : Belasting op afleveren van een document : 250€.
    Niemand had dit natuurlijk vermeld en dat hangt ook nergens uit maar ze kunnen het u toch ten minste zeggen als ge daar gaat. Ondertussen al gebeld om te zien of die twee volgende ook zo duur gaan zijn ... ik viel bijna twee keer achterover van het antwoord : Als dit afzonderlijk behandeld wordt is er ook elke keer 250€ te betalen want dit is door de gemeente goedgekeurd dat bij elke behandeling aflevering van een document 250€ betaald moet worden.
    Mijn buur had dezelfde documenten gratis gekregen vorig jaar maar blijkbaar gaat deze belasting in vanaf 1 januari 2009. Het is een belasting, geen dossierkosten want die komen nog apart.
    Allé, met wat geluk zijn we er met 750€ vanaf om een bouwvergunning te hebben voor een veranda.
    Voor een tuinhuisje, hondenren, oprit, afsluiting, ... zou het idem zijn ... pfff.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Re: Papier is blijkbaar duur

schandalig! weer een duidelijk geval van "de overheid tegen haar burgers".

Comment

En dan lees je in de krant dat meer en meer mensen zonder bouwvergunning werken ... pfff, ge zou voor minder.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Ik dacht dat ze de aanvraag van een bouwvergunning hadden afgeschaft voor veranda's tuinhuisje enz???
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

dan staat men stom dat men zonnevreemd bouwt
          greets
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

250 € ? Da's verdomme 10.000 oude BEF
            In wa' voor str*ntgemeente woon jij ? Dit is toch te gek voor woorden ?!
            Verbijsterde Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              dan staat men stom dat men zonnevreemd bouwt
              greets
              En dan staan ze nadien te wenen en van hun oren te maken als het spel wordt afgebroken.
              Mvg Tim

Comment

Maatschappelijke discussies zijn verboden op BD (cfr mijn topic ivm Nationale Censuur).
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                  Ik dacht dat ze de aanvraag van een bouwvergunning hadden afgeschaft voor veranda's tuinhuisje enz???
                  is pas afgeschaft vanaf 1 september (klik)

Beter nog even gewacht dus

Comment

Vanaf 1 september is de bouwvergunning afgeschaft volgens de huidige manier van werken maar dan komt er een gewone meldingsplicht ... bij die meldingsplicht sturen ze u nadien een bevestiging en die zal ook 250€ kosten (dat weet ik ondertussen ook al).
                    En die gewone meldingsplicht komt er als je kan bouwen volgens de voorschriften maar hier in de wijk is een veranda niet voorzien in de verkavelingsvoorwaarden waardoor je dus niet kan bouwen volgens bestaande voorschriften ... dus blijft hier die aanvraag nog steeds bestaan.
                    De enige "veranda" dat hier toegelaten is moet bestaan uit : kroonlijsthoogte van minstens 2,50m en hoogstens 5,50m, een dakhelling tussen 35 en 45°, en een pannen dak plus stenen muren. Wie kan dit een veranda noemen? Volgens mij eerder een huis.
                    Dit komt omdat een veranda vergeten werd in de verkavelingsvoorschriften en dus elke bouw aan dezelfde voorwaarden moet voldoen als uw huis ... ook een tuinhuisje of hondenren dus. Wil je iets "normaal" zetten van tuinhuisje, hondenren, veranda, ... dan moet je zowizo een afwijking aanvragen en een bouwvergunning met telkens de gekende kosten.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
                      is pas afgeschaft vanaf 1 september (klik)

Beter nog even gewacht dus
                      Zie mijn vorige reactie ... wachten maakt hier niets uit, die nieuwe regel is eerder misleidend dan voordelig voor de mensen. Nog meer personen zullen denken dat ze zo maar kunnen bouwen.
                      Trouwens komt de veranda er pas eind september. Heel het dossier doorlopen kost enkele maanden.
                      Eerst moet je de afwijking aanvragen welke pas in behandeling komt na verklaring van in ontvangstname ... da's 1 maand nadat je die binnen doet, dan hebben ze 1 maand onderzoek, dan 1 maand om de beslissing te laten weten of je de bouwvergunning "mag" aanvragen.
                      Na drie maand kan je bij gunstig advies pas een bouwvergunning aanvragen waar ze 75 dagen de tijd hebben na kennisgeving ontvangstname, die kennisgeving is er ook pas 1 maand na ontvangst van uw aanvraag. Op die 75 dagen beslistijd kunnen ze ook nog eens afwijken met volgende regel "Geen ontvangst van een antwoord binnen de 75 dagen betekent een stilzwijgende weigering" ... dan mag je heel de cinama nog eens herbeginnen.
                      Last edited by VerSeg; 28 april 2009, 12:42.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Het is inderdaad een 'speciale' gemeente waar Verseg woont.
                        In Lochristi is een bouwverguning voor o.a. dierenhokken, tuinhuisjes,... niet nodig: klik
                        Een veranda vast aan het gebouw is andere koek...
                        Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Het is inderdaad een 'speciale' gemeente waar Verseg woont.
                          Inderdaad, hier mag je niets doen zonder bouwvergunning.
                          Nodig voor o.a. een veranda, hondenren, tuinhuisje, afsluiting, oprit, terras, pergola, betonnen brievenbus, vernieuwen van een bestaande brievenbus, vijver, parkeerplaats, fontein, dierenhok (algemeen), naambordje van groter dan 15dm², verlichtingspaal op je terras, ... telkens 250€.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Inderdaad, hier mag je niets doen zonder bouwvergunning.
                            Nodig voor o.a. een veranda, hondenren, tuinhuisje, afsluiting, oprit, terras, pergola, betonnen brievenbus, vijver, parkeerplaats, fontein, dierenhok (algemeen), naambordje van groter dan 15dm², verlichtingspaal op je terras, ...
                            Ik begrijp dat toch niet hoor.
                            België is een scheet groot en overal doen ze het anders.
                            Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En dan lees je in de krant dat meer en meer mensen zonder bouwvergunning werken ... pfff, ge zou voor minder.
                              En vijf (?) jaar later moet de boel afgebroken worden en dan staat iedereen te janken:
                              "Ze nemen mijn droom weg"....

Sommige mensen denken dat ze met alles weg kunnen.

Neemt niet weg dat het een schandalig hoge kostprijs is voor zo'n document.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X