Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meteorologen: volle maan ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meteorologen: volle maan ?

Bestaat er een site of een rekenmethode om op een willekeurige geografische plaats de tijdstippen van volle maan te bepalen in een gegeven tijdspanne ?

thx, gr. Marc
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Re: Meteorologen: volle maan ?

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    Bestaat er een site of een rekenmethode om op een willekeurige geografische plaats de tijdstippen van volle maan te bepalen in een gegeven tijdspanne ?

thx, gr. Marc
    Je vraag is me niet 100% duidelijk. Maanfases zijn dezelfde voor elke plaats op aarde. Ik bedoel, als het hier volle maan is, is het dit ook in Rio de Janeiro of Irkoetsk. De volgende volle maan is op 9 mei, en waar je ook bent, je zal volle maan zien als het niet bewolkt is. Volle maan komt per definitie op net nadat de zon onderging.

Google op "maanstanden" en je kan data voor volle maan vinden voor de komende 500 jaar.

Een leerrijke animatie over maanstanden vind je hier:

Comment

Aha . Wist ik niet. Ik plan een serie nachtopnames, die op verschillende plaatsen ter wereld bij volle maan genomen moeten worden. Vandaar de vraag. Het enigste wat dus roet in het eten kan gooien is dus een maansverduistering.

-m-
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Aha . Wist ik niet. Ik plan een serie nachtopnames, die op verschillende plaatsen ter wereld bij volle maan genomen moeten worden. Vandaar de vraag. Het enigste wat dus roet in het eten kan gooien is dus een maansverduistering.

-m-
        Maar maansverduisteringen zijn ook redelijk voorspelbaar hoor.

Gaat bewolking ook geen roet in het eten gooien?

Comment

Working...
        X