Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zijn er standaart instellingen voor macro fotografie zoals bijvoorbeeld sluiterstijd, diafragme, iso, camera stand, bv automatisch, volledig manueel of enkel manuele diafragma of sluiterstijd?
I need some help
Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy https://500px.com/marnix_photography
Ik volg Flukee ...Er zijn inderdaad geen standaard instellingen voor. Verder heb ik ondervonden , dat wil je kans maken op een redelijke macro foto , het al gauw ( vrijwel ) windstil moet zijn.
Ik werk ook in de diafragmavoorkeuzestand, en probeer altijd de scherptediepte zo klein mogelijk te houden (het onderwerp moet natuurlijk wel scherp op de foto komen).
Door die beperkte scherptediepte krijg je zonder de foto te bewerken al een mooie achtergrond.
Comment