Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

energieverbruik maaltijd?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• energieverbruik maaltijd?

Er is nu een wedstrijd bij electrabel en een van de vragen is: hoeveel energie gerbuik je om steak peper met verse frietjes te maken. (....watt)
    Iemand enig idee?

Re: energieverbruik maaltijd?

Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
    Er is nu een wedstrijd bij electrabel en een van de vragen is: hoeveel energie gerbuik je om steak peper met verse frietjes te maken. (....watt)
    Iemand enig idee?
    Dat is gokken:

fornuistype?
    Welk bekken?
    Welk type frietketel?
    Hoeveelheid van de frieten die moeten gebakken worden voor 1 persoon?
    Zijn het verse frieten of diepvries?
    Diene Steak, hoeveel gram weegt die?
    Hoe moet die steak gebakken zijn?
    Enz....

(ben ne kok geweest )

Comment

was ik ook aan het denken. Het enig dat ze zeggen is :steak peper met verse frietjes .
      Ze zullen het wel zo energiezuinig mogelijk doen, het is elctrabel. Maar zelfs dan, vind het ook nogal vaag.
      Ik gok iets tussen de 350 en 450. klinkt dat redelijk?

dit staat er op hun site: Topkok Jelle, van restaurant D'Hogeschool in Leuven, kookt op onze website! Zeven weken lang maakt hij uw favoriete gerecht klaar en bewijst hij dat energiezuinig koken en lekker eten perfect samen kunnen gaan.
      Last edited by Aned; 22 april 2009, 15:19.

Comment

Iemand enig idee?
        Volgens mij zit een fout in die vraag. Watt is een eenheid van vermogen, niet van een hoeveelheid energie.

Vermogen is een hoeveelheid energie (arbeid) die per seconde geleverd wordt.

Een kWh (zoals Electrabel die dus levert) is bv. wel een eenheid van energie.
        1 Watt is 1 joule/sec. 1 kWh is dus 3.6 miljoen Joule (1000W x 3600 sec)...

Ik vermoed dus dat de vraag is hoeveel kWh je verbruikt om die steak met frietjes te maken.
        En dan begint het natuurlijk : is die frietpot al opgewarmd, of moet je dat opwarmen ook in je berekening opnemen ? ...
        Last edited by polleke_cgc; 22 april 2009, 19:55.
        Groeten,

Polleke

Comment

Als je een elektrische kookplaat hebt, dan schakel je alle toestellen die je niet nodig hebt om de maaltijd te bereiden uit (ook de koelkast en diepvriezer, verlichting, wekkerradio, computer, modem....) en dan schrijf je de meterstand op.
          Als het eten klaar is, dan schrijf je de meterstand nog eens op, en bereken je het verschil...
          Vergeet daarna de stekker van de koelkast en de diepvriezer niet opnieuw in het stopkontakt te steken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Als je een elektrische kookplaat hebt, dan schakel je alle toestellen die je niet nodig hebt om de maaltijd te bereiden uit (ook de koelkast en diepvriezer, verlichting, wekkerradio, computer, modem....) en dan schrijf je de meterstand op.
            Als het eten klaar is, dan schrijf je de meterstand nog eens op, en bereken je het verschil...
            Vergeet daarna de stekker van de koelkast en de diepvriezer niet opnieuw in het stopkontakt te steken.
            Weet een betere oplossing

Ge loopt even naar Electrabel en je vraagt een energiemeter die je in je stopcontact steekt waarop je dan exact het verbruik kan aflezen van de electrisch materiaal in gebruik. Oké, voor dat fornuis is dat een andere koek ( 5 pinnen dacht ik )

Zoals ik zei in topic #2... is niet zo evident om daar en juiste cijfer op te kleven. Welk materiaal wordt er gebruikt en in welke omstandigheden de ingrediënten zich bevinden en gewicht ervan, laat staan de bakwijze van die steak...
            Zelfs kan je nog verder gaan:
            Wordt er ook een dampkap gebruikt ?

Comment

dit staat er op hun site: Topkok Jelle, van restaurant D'Hogeschool in Leuven, kookt op onze website! Zeven weken lang maakt hij uw favoriete gerecht klaar en bewijst hij dat energiezuinig koken en lekker eten perfect samen kunnen gaan.
              Ik zou dat wel eens willen zien hoe je in godshemelsnaam kunt koken op een website
              Verder, hij gaat uw favoriete gerecht klaar maken. Hoe weet ie welk mijn favoriete gerecht is, want ook daar zitten vaak grote energieverschillen in ...
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Iemand enig idee?
                En moet die steak bleu, seignant, à point of goed doorbakken zijn?
                Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

Comment

Working...
                X