Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple : Ram geheugen Imac

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Apple : Ram geheugen Imac

De standaard Ram configuratie voor de Imac 3.06 GHz bedraagt 4 Gig (2 x 2 Gig).
    Je kan er ook 8 Gig in kwijt (2 x 4 Gig) echter is dit een "kleine opleg" van zo'n 900 euro.
    Vraag voor de pc techneuten : kan je zo'n standaard configuratie laten wijzigen bij aankoop in 1 x 4 Gig en later een latje bijkopen (indien nodig) om tot 8 Gig te up-graden of is dat technisch niet mogelijk ? Zoniet koop je achteraf 8 Gig aan en kan je 4 Gig in de schrootbak dumpen. Lijkt me zonde te zijn.

Tjerri

Re: Apple : Ram geheugen Imac

Je hebt het al geraden: koop nooit ram bij Apple zelf...

Als je online bestelt zal het vermoedelijk alleen 2x2 zijn, maar ik zou 's navragen bij een appledealer.
    Daar zullen ze je het ram geheugen ook willen verkopen natuurlijk, maar niet aan 900€...

Comment

Nikon D90

Comment

Vorig jaar de 24" iMac 2.8GHz gekocht die standaard kwam met 2GB. Via de winkel echter meteen een afspraak gemaakt om 4GB (max.) te steken. Was geen enkel probleem, 't komt er inderdaad op neer dat je niet via Apple zelf je RAM koopt.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
          Je hebt het al geraden: koop nooit ram bij Apple zelf...

Als je online bestelt zal het vermoedelijk alleen 2x2 zijn, maar ik zou 's navragen bij een appledealer.
          Daar zullen ze je het ram geheugen ook willen verkopen natuurlijk, maar niet aan 900€...

Dus indien ik voor de "full Monty" ga en 8 Gig wil dan moet ik zoals in de soeks gaan onderhandelen ????

Maar ik heb geen antwoord gekregen op 't tweede deel van mijn vraag : kan je de bedoelde Imac laten draaien op één latje van 4 Gig ?
          Dan bestel ik bv. nu een Imac met 1 x 4 Gig en binnen een jaar vraag ik aan de paashaas dat hij me een tweede latje meebrengt. Anders kan ik èn twee latjes van 2 Gig wegkieperen èn aan de klokken 2 nieuwe van 4 Gig bestellen. Kostelijke grapje niet ? Om maar niet te zwijgen van de zinloosheid ervan.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
            Dan bestel ik bv. nu een Imac met 1 x 4 Gig en binnen een jaar vraag ik aan de paashaas dat hij me een tweede latje meebrengt. Anders kan ik èn twee latjes van 2 Gig wegkieperen èn aan de klokken 2 nieuwe van 4 Gig bestellen.
            Dan kan je al niet online bestellen, want hier laat men enkel configuraties toe van 2 latjes ram. Waarschijnlijk is dit het geval om dat de twee latjes altijd samen aangesproken worden (een zogenaamde "dual channel" opstelling)

Gewoon bij een verdeler kopen en direct de configuratie laten aanpassen, deze verdelers kunnen de ram die ze uit jouw toestel halen nog wel doorverkopen aan nieuwprijs.

Mvg,
            Rik
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

apple en budget passen niet echt in een zin.

de beste oplossing voor ram is bij een verdeler te gaan en daar dan 2* 4 gig in te laten steken
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                kan je de bedoelde Imac laten draaien op één latje van 4 Gig ?
                Neen.

Ik heb deze issue ook gehad. Niks aan te doen; je originele RAMs moeten eBay op (MacBook'ers zijn er mee gediend, dus verkoop lukt doorgaans wel), en je moet 2x4Gb kopen.

RAM vervangen op de iMac is toegestaan zonder dat je garantie vervalt, maw is zowat het enige waarom je de iMac zélf mag openmaken. Dus dat is gelukkig geen problem.

Persoonlijk vind ik dit het enige idiote aan het volledige Mac gamma.
                http://www.theafricabug.com

Comment

de mensen van 2compute zitten hier ook op het forum.
                  zij zijn gevestigd in gentbrugge en kunnen je aan het nodige helpen
                  info@2Compute.be

mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                    de mensen van 2compute zitten hier ook op het forum.
                    zij zijn gevestigd in gentbrugge en kunnen je aan het nodige helpen
                    info@2Compute.be

mm
                    Yep, daar heb ik ook de latjes voor mijn iMac gekocht.
                    Zelf vervangen is een fluitje van een cent.
                    Mvg Tim

Comment

Tnx voor de info mannen
                      Een beetje een vreemde approach van Apple maar alla
                      Via een dealer aankopen dus en gelijk die 2 x 2 Ram er uit negociëren. Het blijft een vreemde bedoening.

Slu !

Tjerri

Comment

Working...
                      X