Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stopfout in Windows XP

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stopfout in Windows XP

Een kennis van mij heeft sinds een paar weken een zeer eigenaardig fenomeen.
    Hij heeft 2 computers met XP SP2, en elk met een DVD lezer en een DVD schrijver ingebouwd.

Als hij nu een DVD met bv. een serie foto's op in gelijk welke van de PC's plaatst krijgt hij een BSOD scherm met volgende stopfout:

Bad_Pool_Header
    0X00000019 (0X00000020, 0XFB61278, 0XFFB61290, 0X1A030001)

Hij heeft deze fout op beide computers. Leest hij een CD uit dan is alles normaal.

Als je op deze stopfout googelt dan krijg je nogal wat hints naar hardware problemen, maar ik kan moeilijk aannemen dat beide PC's exact hetzelfde hardware of geheugenprobleem zouden hebben.
    Heeft er iemand iets gelijkaardig meegemaakt ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Stopfout in Windows XP

Als hij op beide machines dezelfde driver lopen heeft zou dat schijnbaar wel kunnen, de trigger is in dit geval dezelfde

Learn with interactive lessons and technical documentation, earn professional development hours and certifications, and connect with the community.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Een kennis van mij heeft sinds een paar weken een zeer eigenaardig fenomeen.
      Hij heeft 2 computers met XP SP2, en elk met een DVD lezer en een DVD schrijver ingebouwd.

Als hij nu een DVD met bv. een serie foto's op in gelijk welke van de PC's plaatst krijgt hij een BSOD scherm met volgende stopfout:

Bad_Pool_Header
      0X00000019 (0X00000020, 0XFB61278, 0XFFB61290, 0X1A030001)

Hij heeft deze fout op beide computers. Leest hij een CD uit dan is alles normaal.

Als je op deze stopfout googelt dan krijg je nogal wat hints naar hardware problemen, maar ik kan moeilijk aannemen dat beide PC's exact hetzelfde hardware of geheugenprobleem zouden hebben.
      Heeft er iemand iets gelijkaardig meegemaakt ?
      Ik heb zelf iets gelijkaardigs gekregen vorig jaar op een PC van een klant. Het betrof een naakte PC met WIN XP erop en een office pakket, niks meer, niks minder.
      Het schijfje met onze software in de lezer en vlam ... errorcode en een cold reboot was de enige mogelijkheid. Ander schijfje erin meegeleverd met de PC en weer hetzelfde (bij het runnen van de autostart).

Er wordt me gevraagd XP opnieuw te installeren en zelfde prob.

Wat blijkt nu? Windows wordt nog een keer opnieuw geinstalleerd maar nu van een ander schijfje en het werkt als een droom. Geen foutmelding bij de eerste 2 installaties van corrupte files etc. Heel raar en mocht dit eerste schijfje nu gebruikt geweest zijn op meerdere PC's had ik identieke problemen.

Wat regulus zegt is dus ook perfect mogelijk, hangt ervan af hoe identiek deze PC's zijn.

Comment

Om uw voorbeeld van oplossingen te volgen nete : Vista gebruiken.

Heeft het vroeger wel normaal gewerkt?
        Probleem met alle DVD's?
        Met welk programma opent uw DVD normaal?
        DVD met of zonder geluid?
        Nero op die pc's geïnstalleerd?
        Last edited by VerSeg; 17 april 2009, 15:31.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ter info:

Het treedt op bij beide PC's en enkel als hij een DVD schijfje plaatst.
          Met gelijk welk CD schijfje is alles normaal.
          Op de DVD staan enkel mappen met jpg bestanden (foto's), maar het treedt ook op met andere DVD schijven met andere inhoud.

Hij werkt al jaren met Roxio.

En hij is nogl allergisch voor Vista (ik niet echt, maar ik vind het veel te log)

Comment

En als hij de shift-toets inhoudt bij het plaatsen van de DVD zodat er geen software gelinkt aan DVD opstart en hij gaat dan via de verkenner naar de DVD kijken, lukt dit dan?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              En als hij de shift-toets inhoudt bij het plaatsen van de DVD zodat er geen software gelinkt aan DVD opstart en hij gaat dan via de verkenner naar de DVD kijken, lukt dit dan?
              Aha, dat is een ferme truuk VerSeg: moet ik onthouden
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

De truuk lukt ook niet.
                Ik heb die persoon gebeld, ik was ietwat verkeerd qua info: een DVD kan hij perfect lezen, een CD niet. Hij heeft op zijn derde, zéér oude computer efkes al die foto's van de probleem CD daar uitgelezen (daar heeft hij geen probleem), en via zijn netwerk op één van de probleem PC's terug op een CD gebrand. Hij heeft die CD afgesloten en nu kan hij die nieuw geschreven schijf uitlezen op de beide branders, maar niet op de DVD-ROMS.

Comment

Ik ben er vanmorgen eens langs geweest. Roxio uitgeschakeld, geen effect, Nero uitgeschakeld, geen effect.

Nog ideeën?

Comment

Firmware van de DVD speler/schrijver? Zou zeker de eerste keer niet zijn.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Aan de hand van de antwoorden hier én in het topic van Theokus kan ik toch niet anders dan besluiten dat het een software probleem is:

Het gaat hier over 2 computers waarin totaal verschillende moederborden, processoren en grafische kaarten zitten (de ene is een jaar of drie ouder dan de andere).
                      Er staat op beide computers wel praktisch volledig dezelfde software, dezelfde XP pro SP2.
                      Op een bepaald moment krijgen beide PC's exact dezelfde BSOD en dan nog enkel en alleen als je een CD schijfje plaatst, bij een DVD geen probleem.
                      Wat is er in die tijd veranderd op de twee PC's: updates van Microsoft. Dus denk ik dat die updates er toch voor iets kunnen tussenzitten.
                      Ik ga binnenkort eens kijken of het installeren van SP3 geen soelaas brengt.
                      Er wordt inderdaad veel te dikwijls met de vinger richting Microsoft gewezen, maar hier hebben zij wel een bug geprogrameerd denk ik. En dat zie ik ze nooit toegeven, als het zo is dan verwachten ze wel dat ALLE fabrikanten zich gaan aanpassen aan hen (zoals met de beruchte printerdriverproblemen in Vista).

Comment

Na wat googlen kom je het volgende tegen..En blijkbaar werkte het.

Doe eens een windows repair.
                        Windows XP kun je als volgt proberen te repareren, belangrijke systeembestanden worden hierbij gecontroleerd en zonodig hersteld (vervangen):
                        Plaats de Windows XP CD-ROM in de CD-ROM speler
                        Wacht op Windows XP installatie venster
                        Sluit het Windows XP installatie venster
                        Ga naar: Start>Uitvoeren...
                        Type daar: sfc /scannow (denk aan de spatie tussen sfc en /
                        Klik: OK
                        De reparatie begint, en sluit zich na enige tijd zonder verdere mededelingen af
                        verwijder de Windows XP CD-ROM

Start de PC opnieuw op
                        Voer Windows Update uit:

Als de mededeling verschijnt dat de verkeerde CD-ROM is geplaatst, dan staat de oplossing daarvoor in Microsoft Knowledge Base Article - 897128:

Succes.

O ja en lees deze link eens..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Wat is er in die tijd veranderd op de twee PC's: updates van Microsoft.
                          Je vergeet vermoedelijk ook de updates van andere programma's.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Hij is zeer conservatief op dat gebied, heeft wel Norton AV 2009 aangekocht en geïnstalleerd. Die heb ik ook al eens uitgeschakeld (niet verwijderd), zonder resultaat.

Comment

Heb je van alle drivers de laatste versie?
                              Ik denk dan vooral aan de videodriver. (zonder nog maar 1 ps aan games te denken)
                              In mijn ervaring is windows nogal gevoelig aan de nvidea drivers.

Comment

Working...
                              X