Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje IP Adres.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vraagje IP Adres.

Volgens ik eens ergens gelezen heb, is je IP adres rechtstreeks gelinkt aan je computer, hoe komt het nu, als ik onderstaande link aanklik, dat dit IP nummer hetzelfde is als op mijn andere computer.

De site hieronder vermeld komt uit "de Tijd", dus niet de eerste de beste.

Zij stellen dat de meeste PC's onveilig zijn, en dat de geïnstalleerde firewals enz vaak commerciëel zijn

Op de site van onderstaande link geven ze een hele hoop tips
    verbluffend alleszins : ik surfte er zelf naartoe en kreeg meteen :

mijn IP adres !!!
    opgave van mijn provider
    de naam van mijn firewal
    en de versie van windows die ik gebruik

met de vraag : hoe veilig is jou computer

't ja, dan stel je jezelf toch vragen

hieronder de link :

Geert.

Advies, informatie en een stappenplan met gratis software tegen virussen, spyware, wormen, trojaanse paarden, computerinbraak, rootkits, spam en meer!

Re: Vraagje IP Adres.

mijn firewall werd alvast niet herkent

Comment

De informatie die zij jou geven (IP, provider, ...) kun je eenvoudig met een scriptje te weten komen. Dit zegt niets over de veiligheid van jouw computer. Je hebt veel site's dewelke dit voor jou kunnen doen: google maar eens op "wat is mijn ip" ...

Comment

Dat is normaal dat hij die dingen kan achterhalen, is een simpel javascriptje (zonder veel kwaad).
        Hier zie ik geen gevaar in hoor, trouwens de websitebouwer kan niet eens zien dat die informatie daar komt omdat het computergebonden is!

Het is inderdaad zo dat je buiten je traditioneel IP adres van je provider ook nog een adres van je computer zelf hebt.
        Stel bv. dat ik op school/werk fraude zou plegen of iets anders illegaals, en gedupeerden achterhalen mijn IP adres dan is de kans klein dat ze bij mij zullen aankloppen als mijn school of werk 1000 mensen onder zijn goede heeft.

Vandaar dat ze tot op de merknaam en typenummer van mijn computer kunnen komen. Zo sluit je al heel wat mensen uit, en als je dan geluk hebt heeft heel het bedrijf/school dezelfde computers zodat het terug wat moeilijker wordt om jou te vinden.

Het grootste gevaar/dreiging is SPAM (ongewenste e-mail) nooit op reageren! Direct blokkeren en aangeven aan je provider.
        Verspreid ook je adres niet, want zoekrobots vinden die toch.
        Ik zit in de informatica en ik doe het simpel als je op een website je e-mail adres wil vermelden dan zet ik hem in .jpg, Spamrobots kunnen geen afbeeldingen lezen.

Een ander probleem is spyware/malware, deze worden altijd gedownload via een (onschuldig) programma, zelfs Windows Live Messenger heeft er van, al dan niet bewust ja of nee!
        Spyware heb je in allerlei vormen maar zijn er voor gemaakt om te kijken waar jou interesses liggen stel dat jij geinteresseerd bent in fotografie dan zul jij veel zaken tegenkomen rond camera's, fotografie... Veel mensen staan er niet bij stil dat ook sommige van die advertenties al spyware zijn.
        Booming business!

Virussen worden vaak aangetrokken door die spyware/malware, de slechte varianten die poortjes op jou pc openzetten. En zonder dat je het zelf beseft springen die virussen binnen als je dan met een scanner zit zal deze hem meestal aantreffen alsook hackers.

Ik kan daar nog op verder gaan, maar als je gewoon veilig surft komt alles goed.
        En als je getroffen wordt, geen nood iedereen komt dat tegen, ik ook. Dan is het terug recht te trekken.

Let op als je zaken krijgt rond een gevaarlijk virus verwijder dit bestand ... .dll, DOE DIT NIET!

Dan spreken we over HOAX, als jij je dit bestand verwijdert en de volgende keer bij het opstarten doet je computer het niet meer dan is dat jou schuld. Dat is gewoon een smerige streek van iemand terwijl je helemaal niet geinfecteerd was!!!
        Nikon D70s | Nikkor 18-135 mm | 1GB Sandisk Ultra II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iMatts Bekijk bericht
          De informatie die zij jou geven (IP, provider, ...) kun je eenvoudig met een scriptje te weten komen. Dit zegt niets over de veiligheid van jouw computer. Je hebt veel site's dewelke dit voor jou kunnen doen: google maar eens op "wat is mijn ip" ...
          Kijk eens of de volgende site van Microsoft en download de Microsoft basline security tool dan weet he dadelijk hoe veilig je pc is.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Het IP adres dat je te zien krijgt op de website, is degene die je internet provider geeft aan de computer die direct aan het internet is verbonden. In jouw geval je kabel of ADSLrouter. Daarom dat je met beide computers hetzelfde IP adres gebruikt op het internet. Binnen je eigen netwerk, achter je router, hebben die 2 computers die je gebruikt waarschijnlijk een ander adres: iets in de aard van 192.168.*.*. Dit zijn interne adressen. Je router geeft je deze adressen voor elke werkende een ander. Als je op het internet gaat, dan schermt je router dit adres af en gebruikt het adres dat hij zelf heeft gekregen.

De informatie die je te zien krijgt op de website over je computer, is informatie die je browser stuurt naar alle websites die je bezoekt. Op de meeste websites wordt een deel van die informatie gebruikt om de lay-out en scripts af te stemmen op de browser en OS dat je gebruikt. En dat is nodig ook want ie heeft het soms heel erg moeilijk met bepaalde stijlkenmerken en scripts die voor firefox perfect werken en visa versa. Door zo onderscheid te maken hoeft men geen ongename verrassingen tegen te komen als men eens een website bezoekt met een andere browser.

Ik hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vigaj Bekijk bericht
              Het IP adres dat je te zien krijgt op de website, is degene die je internet provider geeft aan de computer die direct aan het internet is verbonden. In jouw geval je kabel of ADSLrouter. Daarom dat je met beide computers hetzelfde IP adres gebruikt op het internet. Binnen je eigen netwerk, achter je router, hebben die 2 computers die je gebruikt waarschijnlijk een ander adres: iets in de aard van 192.168.*.*. Dit zijn interne adressen. Je router geeft je deze adressen voor elke werkende een ander. Als je op het internet gaat, dan schermt je router dit adres af en gebruikt het adres dat hij zelf heeft gekregen.

De informatie die je te zien krijgt op de website over je computer, is informatie die je browser stuurt naar alle websites die je bezoekt. Op de meeste websites wordt een deel van die informatie gebruikt om de lay-out en scripts af te stemmen op de browser en OS dat je gebruikt. En dat is nodig ook want ie heeft het soms heel erg moeilijk met bepaalde stijlkenmerken en scripts die voor firefox perfect werken en visa versa. Door zo onderscheid te maken hoeft men geen ongename verrassingen tegen te komen als men eens een website bezoekt met een andere browser.

Ik hoop je hier een beetje mee geholpen te hebben.
              Inderdaad, dat was wat ik mij afvroeg, hoe het kwam dat ik op beide computers hetzelfde IP te zien kreeg, maar nu is het mij duidelijk, bedankt

Comment

[MOD]
                Even verplaatst naar een geschikter forumdeel

Comment

Working...
                X