Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brom in luidsprekers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Brom in luidsprekers

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Er zijn hulpstukken te krijgen in de handel mir maar ik ben de naam kwijt.
    Het ligt aan de antenne, ik ben nu zeker dat het dat is.
    Mantelstroomfilter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
      Dat is hem
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Dat is hem
        Je zit dus met een aardlus. Je hebt blijkbaar ook wat problemen met toestellen die defect gaan. Laat je electrische installatie en aarding van het gebouw eens nakijken.

Het kan ook zijn dat er ergens een netfilter in een toestel aan de secundaire kant aan de aarding ligt. Die werkt dan niet meer ,maar dat zou al straf zijn.

Comment

Je zit dus met een aardlus. Je hebt blijkbaar ook wat problemen met toestellen die defect gaan. Laat je electrische installatie en aarding van het gebouw eens nakijken.
          Klopt
          Bij wie moet ik daar voor zijn?
          Het zijn hier appartementen he Fabbe.

Het kan ook zijn dat er ergens een netfilter in een toestel aan de secundaire kant aan de aarding ligt. Die werkt dan niet meer ,maar dat zou al straf zijn.
          Versta ik dus niemendal van he
          Leg eens uit in mensentaal.

Anderzijds Fabbe: dit soort brom of storing komt regelmatig voor als ik dat zo lees op het internet.
          En dat wil niet persé zeggen dat er overal op die plaatsen waar het voorkomt fouten zijn met de stroom of weet ik veel.
          ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
          Intussen heb ik hier een (dure) piekspanning-beveiliger geplaatst.
          Daarop is de APC Back-UPS CS op aangesloten en die verdeelt de stroom naar de toestellen.
          Voordien Fabbe, stond de autonomie van de batterij van die APC op 10 minuten...
          En NU op 43 minuten.
          Dat snap ik ook weer niet. Hoe kan dat nu?
          Die APC is van 2003.
          Last edited by theokus; 11 april 2009, 14:51.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Die 2 luidsprekers hebben elk een drie-polige stekker. (zeg ik dat juist?)
            (faze, nul en aarding)
            Gewoon een geaarde stekker dus.
            Maar dit komt niet echt overeen met dit :
            De stekker van deze installatie heeft géén aarding en is aangesloten op dezelfde stroomkring.
            Wat bedoel je nu juist?

Wat geeft het trouwens als je die INDI-box er eens tussenuit haalt (kabel-tv) of de stekker van de INDI-box eens uittrekt? Blijft het gebrom dan ook bestaan?
            Last edited by VerSeg; 12 april 2009, 03:23.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Klopt
              Bij wie moet ik daar voor zijn?
              Het zijn hier appartementen he Fabbe.

Versta ik dus niemendal van he
              Leg eens uit in mensentaal.

Anderzijds Fabbe: dit soort brom of storing komt regelmatig voor als ik dat zo lees op het internet.
              En dat wil niet persé zeggen dat er overal op die plaatsen waar het voorkomt fouten zijn met de stroom of weet ik veel.
              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Intussen heb ik hier een (dure) piekspanning-beveiliger geplaatst.
              Daarop is de APC Back-UPS CS op aangesloten en die verdeelt de stroom naar de toestellen.
              Voordien Fabbe, stond de autonomie van de batterij van die APC op 10 minuten...
              En NU op 43 minuten.
              Dat snap ik ook weer niet. Hoe kan dat nu?
              Die APC is van 2003.
              Een goede elektricien kan dit in 1/2 uurtje klaren.
              Netfilters en de uitleg van de werking vind je hier http://www.vego.nl/4/n/n_039.htm
              en hier met foto's http://www.euronet.nl/~mgw/backgroun...filter_bg.html

In alle toestellen met een 3 polige stekker zou dit aanwezig moeten zijn.Deze kunnen aan het chassis hangen of zitten op de printplaat. Let op ,ik heb al bv versterkers die via parralelle import gezien waar deze componenten er niet in zitten.

Aardlussen komen inderdaad veel voor maar dit kan je oplossen.
              Je kan uw CAI doos veranderen in een galvanisch gescheiden.

Wat je APC betreft laat ik over aan iemand die daar wat van kent.

Zalig pasen
              Last edited by Fabbe; 12 april 2009, 09:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Gewoon een geaarde stekker dus.
                Maar dit komt niet echt overeen met dit :
                Wat bedoel je nu juist?

Wat geeft het trouwens als je die INDI-box er eens tussenuit haalt (kabel-tv) of de stekker van de INDI-box eens uittrekt? Blijft het gebrom dan ook bestaan?
                Al aan gedacht maar nog niet uitgevoerd.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik vind persoonlijk dat sommigen het hier veel te ver gaan zoeken om te beginnen.
                  Eerst proberen uitsluiten waar het probleem eventueel kan liggen alvorens iemand in te schakelen waar je veel te veel geld aan gaat geven.
                  Voor hetzelfde ligt het probleem gewoon bij die INDI-box of bij de luidsprekers. Door wat combinaties uit te testen kunt ge zelf al 80% uitsluiten.
                  Als je daarvoor iemand laat komen dan betaal je al meer voor zijn verplaatsing en werkuren dan dat een nieuwe set luidsprekers of de vervanging van die INDI-box u zou kosten.
                  Neem eens een verlengkabel en neem de stroom van die speakers eens in een andere plaats of zo, kunt ge ook al eens iets uittesten.
                  Bestond het probleem altijd of is het plots ontstaan?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik vind persoonlijk dat sommigen het hier veel te ver gaan zoeken om te beginnen.
                    Eerst proberen uitsluiten waar het probleem eventueel kan liggen alvorens iemand in te schakelen waar je veel te veel geld aan gaat geven.
                    Voor hetzelfde ligt het probleem gewoon bij die INDI-box of bij de luidsprekers. Door wat combinaties uit te testen kunt ge zelf al 80% uitsluiten.
                    Als je daarvoor iemand laat komen dan betaal je al meer voor zijn verplaatsing en werkuren dan dat een nieuwe set luidsprekers of de vervanging van die INDI-box u zou kosten.
                    Neem eens een verlengkabel en neem de stroom van die speakers eens in een andere plaats of zo, kunt ge ook al eens iets uittesten.
                    Bestond het probleem altijd of is het plots ontstaan?
                    Met die mantelstroomfilter zal het hopelijk opgelost zijn.

Ik heb niet veel keuze in stopcontacten.
                    Slechts drie in de living...
                    Twee zijn veel te ver van de installatie.

* Je hebt gelijk qua kosten ...
                    Last edited by theokus; 12 april 2009, 14:16.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Gelukkig zitten we in Chit-Chat ...@ Verseg jij bent de technische knobbel in deze zaken dus help hem er maar uit voor mij case closed. Ik ga mij op de achtergrond beginnen houden bij dit soort vragen..

Comment

Gelukkig zitten we in Chit-Chat ...@ Verseg jij bent de technische knobbel in deze zaken dus help hem er maar uit voor mij case closed. Ik ga mij op de achtergrond beginnen houden bij dit soort vragen..
                        Neen Fabbe.... allee nu.
                        Beter samen werken dan tegen werken niet?

Als ik wist hoe ik de zaken hier definitief kon oplossen
                        dan viel ik niemand lastig Fabbe.

Ik heb intussen de technische uitleg gelezen.
                        Mijn probleem is dat ik hier in mijn omgeving niet een betrouwbare elektricien
                        kan vinden... ondanks dat ik mijn portemonnee open houd.

Ik heb gesproken al en tijdje terug i.v.m. de elektriciteit hier met mijn buren.
                        Is een andere appartementsblok.
                        En die hebben ook last van veel lampen die springen en dergelijke zaken meer.

Zelf ben ik zo goed als 20 jaar bezig met vragen hoe dat zit bijv. met mijn
                        accumulatiekachel in de living.
                        Die heeft een voeler en de kachel past zijn warmte aan binnen, aan de buitentemperatuur.
                        Bij sommige buren is die los gekoppeld en bij mij willen ze dat niet doen.
                        En ik weet niet waarom.

Dezelfde electricien heeft me ooit gezegd om een bepaald stopcontact in de keuken
                        NIET meer te gebruiken.... Tja, waarom is dat he??

En dat ALLES geeft me het gevoel dat er iets niet pluis is...
                        Plus dan zijn er nog die spanningspieken.

Ik ben altijd voor één onderzoek geweest en één oplossing.
                        En dan is gedaan he.

Begrijp me niet verkeerd he maar het is om te janken Fabbe.
                        En ik kan er niet tegen dat iets blijft liggen en niet opgelost geraakt.

Wat die brom nu betreft
                        Ben ik al blij dat ik dat al gevonden heb....en ik hoop met zo'n mantelstroomfilter
                        de zaak opgelost is.

Ik kan gaan zoeken met verlengkabels maar stel dat het dat is en opgelost is,
                        dan kan ik die kabels toch niet zomaar laten liggen he.
                        Die luidsprekers hebben elk een aparte stroomkabel en ik kan die toch moeilijk
                        ergens in de keuken gaan insteken he
                        Enz. Enz.
                        Last edited by theokus; 12 april 2009, 15:18.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Alle raad is welkom en ik ben niet de technische knobbel dat elk probleem kent en kan oplossen, ik kan alleen maar raad en mijn mening geven zoals een ander.
                          Het enige is dat ik er eerder voor zou kiezen om een en ander zelf uit te sluiten alvorens een vakman duur te betalen om iets uit te testen.
                          Niet altijd maar in de meeste gevallen ligt een probleem bij een kleinigheid dat je zelf kan oplossen of omzeilen.
                          Als die mantelstroomfilter zoals u aanhaalt helpt heeft hij nog altijd een goede zaak gedaan want zoiets is geen weggesmeten geld.
                          Last edited by VerSeg; 12 april 2009, 22:47.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Working...
                          X