Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jools Holland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Jools Holland

Vorige donderdag was de wereldberoemde pianist en presentator van "Later" te gast in de stadsschouwburg te Brugge met zijn ryth'm and blues band.
    Via de echtgenoot van een collega, die een Engelse collega heeft die Jools persoonlijk heel erg goed kent, had ik de gelegenheid na het optreden om samen met Jools aan tafel te zitten en een glas te drinken.
    Ik weet dat het ook maar een mens is, maar de eenvoud en hartelijkheid van die man heeft me toch geweldig geraakt. Op het scherm komt hij ook joviaal over, maar je weet natuurlijk nooit of dat echt is.
    We hebben ongeveer een uur zitten praten en het viel me op dat hij bijzonder goed geïnformeerd is over onze Vlaamse schilderkunst en cultuur in het algemeen.
    Zo wist hij dat er een grote tentoonstelling is over Karel de Stoute (veel Bruggelingen weten het niet eens), die hij in juni komt bezoeken met zijn vrouw. Verder wist hij natuurlijk dat het de zondag erop De Ronde van Vlaanderen was, enz.
    De man is een wereldvedette die programma's presenteert die door miljoenen mensen worden bekeken maar hij staat veel meer met zijn voeten op de grond dan veel van onze Vlaamse pseudo-vedetten van wie de bekendheid niet verder reikt dan hun eigen provincie.
    Een toffe peer die Jools en een fantastische pianist.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Working...
X