Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tom van Harte.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tom van Harte.

Alles draait om emoties in een mensenleven. En degenen die denken dat ze zich nooit door emoties laten leiden, dwalen. Elke keuze die we maken is gebaseerd op emotie, hoezeer we dat ook proberen te rationaliseren. We zijn chemische fabriekjes of we dat nu willen of niet (heb ik niet uitgevonden hoor, heb het van een uroloog).
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      je niet laten leiden door emoties of leven zonder emoties is nog wel heel iets anders he
      Et voilà
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
        Alles draait om emoties in een mensenleven. En degenen die denken dat ze zich nooit door emoties laten leiden, dwalen. Elke keuze die we maken is gebaseerd op emotie, hoezeer we dat ook proberen te rationaliseren. We zijn chemische fabriekjes of we dat nu willen of niet (heb ik niet uitgevonden hoor, heb het van een uroloog).
        Als je weer eens kwaad wordt, klop er dan maar direct op.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Een mensenleven zonder emoties lijkt me toch wel een heel saaie bedoening hoor.
          Dat is juist.

Een beetje te veel achter de computer gezeten misschien ?
          Dat is ook juist.
          Maar het is niet relevant want jij verwijst naar mij
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik probeer heus ook mijn emoties de bovenhand niet te laten nemen. Ook niet als ik kwaad word. Erop kloppen heb ik nog nooit gedaan, zelfs nooit iemand uitgescholden.
            Wrok, jaloersheid, naijver, boosheid, vreugde zijn emoties die bij een mens horen.
            Je kan dan wel proberen er zo weinig mogelijk rekening mee te houden maar uiteindelijk spelen ze wel mee en ik denk dat ze altijd wel een invloed hebben op eender welke besluitvorming.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Ik probeer heus ook mijn emoties de bovenhand niet te laten nemen. Ook niet als ik kwaad word. Erop kloppen heb ik nog nooit gedaan, zelfs nooit iemand uitgescholden.
              Wrok, jaloersheid, naijver, boosheid, vreugde zijn emoties die bij een mens horen.
              Je kan dan wel proberen er zo weinig mogelijk rekening mee te houden maar uiteindelijk spelen ze wel mee en ik denk dat ze altijd wel een invloed hebben op eender welke besluitvorming.
              Natuurlijk Plato.
              Zonder emotie hadden we geen muziek, geen boeken, geen spannende verhalen,
              weinig cultuur, weinig liefde. We hadden dan zo goed als niets.

Kijk of lees maar William Shakespeare

Als ik in het vliegtuig zit zou ik wel graag hebben dat onze piloot zich daar niet
              mee bezig houdt
              Bepaalde trainers van voetbalploegen vragen of eisen dat thuis, bij de spelers,
              alle problemen zijn opgelost alvorens deel te nemen aan een toernooi.

Soldaten die voor een paar maanden op missie gaan wordt hetzelfde gevraagd.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Working...
              X