Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opstarten pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: opstarten pc

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Staat er niet bij dat de virussen zijn verwijderd?

Grtz, RF
    Ik kan ze verwijderen als ik "klik" he
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Ik kan ze verwijderen als ik "klik" he
      Klikken dan Theo.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Klikken dan Theo.

Grtz, RF
        Ok, is gebeurd.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Ja en so what .. als ge standaards quote moet ge ze ook verstaan of dacht je dat die "wake on lan" een soort Rooms mirakel was ? of denkt ge dat die NIC op zijn eentje het ganse OS opstart ?
          En denk jij dat als enkel het BIOS onder spanning blijft zoals jij aanhaalde die netwerkkaart de wake on lan zal activeren? Denk je echt dat die netwerkkaart iets zal detecteren als die niet onder spanning staat?
          mooi niet dus ... en denkt ge dat als ge "wake on lan" uitschakelt in de bios dat die NIC eventuele requests niet ziet ? ..
          Natuurlijk ziet die dat omdat die netwerkkaart onder spanning blijft staan zoals al aangehaald en niet het BIOS alleen.
          Je bent je eigen een beetje aan het tegenspreken vrees ik.
          en een ledje laten branden als je mobo onder spanning staat ? gosh .. da's enkel kwestie van een digitaal lijntje hoog/laag te trekken .. in 't slechtste geval zegt dat enkel wat het zegt nl dat je mobo/NIC nog onder spanning staat. period.
          Inderdaad, dus niet alleen het BIOS.
          Wie/wat zegt je trouwens dat fabrikanten de full ATX standaard moeten implementeren in een mobo ?
          En wie zegt dat zoals jij aanhaalde op alle PC's enkel het BIOS onder spanning blijft staan? Dit staat in geen enkele standaard!

Als je zo zeker bent dat er buiten het BIOS niets onder spanning blijft staan dan nodig ik u uit om op "uw" PC eens in vrije sloten of zo alle pinnetjes kort te sluiten en te zien of daarna alles nog correct werkt.
          Of verwissel eens een paar geheugenlatjes zonder de stekker uit te trekken.
          Zonder spanning kan je toch niets fout doen ...

Ik vrees dat uw ervaring komt vanuit het tijdperk dat een PC nog een echte schakelaar had waar effectief de volledige voeding uitgeschakeld werd ... dan zat je redelijk (niet volledig) safe met al dit soort zaken.
          Last edited by VerSeg; 26 maart 2009, 23:00.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Maar toch niet op uw pc zeker?

Grtz, RF
            Zoals je zegt, niet op mijn pc.
            Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

"Photography is truth."

Comment

Als het te ingewikkeld wordt -zoals hier - dan zou ik mijn pc opnieuw installeren met Windows. Dan is de hele nest er ineens van af (hoop ik, of nie ?)
              (en nee, is geen startpunt voor discussie over Apple vs Windows)
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                Als het te ingewikkeld wordt -zoals hier - dan zou ik mijn pc opnieuw installeren met Windows. Dan is de hele nest er ineens van af (hoop ik, of nie ?)
                Als je dat correct aanpakt toch ... zelfs na een herinstallatie kan anders een virus er nog op zitten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                  (en nee, is geen startpunt voor discussie over Apple vs Windows)
                  Een herinstallatie zal niet helpen om de simpele reden dat, als je de pc opstart het virus (dat op de C schijf staat) zich direct in het geheugen gaat nestelen.

En zo ingewikkeld is het toch helemaal niet, alleen die drie progjes draaien en die logs van MBAM en HijackThis posten op Nucia. Die mannen leggen dat uit van haartje naar draadje en zelfs een newbie verstaat het heel goed. In ieder geval is het beter dan al je data te verliezen door Vista of XP opnieuw te installeren, wat toch niet vlekkeloos zal gebeuren aangezien het virus nog niet verwijderd is.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Working...
                  X