Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opstarten pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: opstarten pc

Als je dat tooltje gebruikt heb doe dan het volgende:
    1) download MBAM, http://www.malwarebytes.org/mbam.php
    2) Hijackthis, http://download.cnet.com/Trend-Micro...-10227353.html

Installeer beide progjes en maak een scan ermee. VERANDER EN VERWIJDER NIKS en sla beide logbestanden op.
    Ga dan naar http://www.nucia.eu/forum/forumdisplay.php?f=38 maak er een account aan, post beide logbestanden (Ctrl+C Ctrl +V) en vraag hen beleefd (daar houden ze echt van) of ze eens deze logbestanden willen onderzoeken.
    Onderneem NIKS op eigen houtje en wacht hun antwoord af.
    Ik hoop dat je van dat beest afgeraakt, nogmaals succes.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Het is een "dl32.exe", geen dll32, en de uitleg heb ik al gegeven maar niemand die mij "au sérieux" neemt blijkbaar.
      De kans dat AL zijn bestanden besmet zijn is zeer groot (zeg maar voor 99,99%)!!!
      Ook de cd's die gebrand zijn op deze pc zullen besmet zijn!
      Tenzij je het aangereikte tooltje gebruikt, en dan nog, daarom voegde ik "succes" eraan toe, heb ik mijn twijfels.
      Die dl32 staat op zijn C maar zet zichzelf in het geheugen zodra de pc opgestart wordt!

Grtz, RF

Nogmaals ga naar daar: http://www.techspot.com/startup/13061/
      lood voor oud ijzer jong ..

Name: Win32 Update
      Filename: dl32.exe
      Command: C:\WINDOWS\system32\dl32.exe
      Description: A variant of the IRCBot family of worms and IRC backdoor Trojans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        lood voor oud ijzer jong ..

Name: Win32 Update
        Filename: dl32.exe
        Command: C:\WINDOWS\system32\dl32.exe
        Description: A variant of the IRCBot family of worms and IRC backdoor Trojans.
        Lood voor oud ijzer??
        Eerst zei je dat het geen virus was en voegde je er een geestig icoontje aan toe () en nu dit. Bedankt hoor.
        Als ICT-er heb ik tot nu toe niks constructiefs van je gelezen.
        Ik ben zeker "God de vader" niet, maar ik probeer tenminste naar een constructieve oplossing te zoeken. En als ik ernaast zit, wat best mogelijk zou kunnen zijn, dan moet jij maar eens uitleggen hoe je het zou oplossen.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Een reboot is niet hetzelfde als een shutdown + boot.
          Een gewone reboot is onvoldoende om alles te resetten/wissen, het moet een cold boot zijn (koude start).
          Als je een hardnekkig virus wil verwijderen dan moet je dan nog eerst je PC scannen op virussen, deze verwijderen en eigenlijk afsluiten door de stekker uit te trekken want bij normaal afsluiten heb je veel kans dat het virus vanuit het geheugen terug weggeschreven wordt bij het afsluiten.
          Allé, vooral bij sommige hardnekkige virussen en minder goede virusscanners dan toch.
          Ook een PC waar alles op fout loopt kan best eens gereset worden door de stekker er even uit te halen ... een minuutje dan toch (iets minder is meestal ook goed maar de meesten denken dat 5 seconden al een eeuwigheid is ).

Ja ... starten bij een toetsencombinatie en een kat dat 's nachts op uw klavier loopt zeker?
          Mijn kat is er in elk geval eens in geslaagd zo mijn PC uit te schakelen.

Dan heb jij toch een speciale PC dat niet voldoet aan de specificaties ATX ... bij uitschakelen blijft hier o.a. nog steeds het ledje op de netwerkkaart branden.

4.1.3.2 5VSB
          5VSB is a standby voltage that may be used to power circuits that require power input during the powereddown
          state of the power rails. This power may be used to operate circuits such as soft power control. It is
          recommended that the 5VSB line be capable of delivering 2 A. This current allows the implementation of
          features such as Wake on LAN technology in accordance with IAPC (see
          http://developer.intel.com/technology/iapc/index.htm for more information).

Als je de stekker uittrekt of de stroom uitschakelt, dan verandert de situatie natuurlijk wel een beetje.
          Ja en so what .. als ge standaards quote moet ge ze ook verstaan of dacht je dat die "wake on lan" een soort Rooms mirakel was ? of denkt ge dat die NIC op zijn eentje het ganse OS opstart ? mooi niet dus ... en denkt ge dat als ge "wake on lan" uitschakelt in de bios dat die NIC eventuele requests niet ziet ? .. en BTW niet alle NIC ondersteunen hardwarematig een "wake on lan" dus wat staat er dan nog te pruttelen op je mobo denk je ? .. en een ledje laten branden als je mobo onder spanning staat ? gosh .. da's enkel kwestie van een digitaal lijntje hoog/laag te trekken .. in 't slechtste geval zegt dat enkel wat het zegt nl dat je mobo/NIC nog onder spanning staat. period.
          Wie/wat zegt je trouwens dat fabrikanten de full ATX standaard moeten implementeren in een mobo ? Niets of niemand, zoek het maar na in de verschillende bios implementaties .. dacht je dat elke fabrikant die destijds een RS-232 poort op z'n PC zette (en later de opvolgers ervan) de full standaard implementeerde ? mooi niet dus, wat support mensen meer dan grijs haar bezorgde bij problemen omdat ze ieder keer en voor elk model de "break-out" box moesten boven halen om te zien wat er gekableerd was en tot hoever ..

& BTW de referenties die ge quote zijn enerzijds de ATX VORMFAKTOR ttz aan welke voorwaarde de VORM en de LAYOUT van een ATX mobo moet voldoen, niets meer niets minder.

Al de rest wordt bepaald door de ACPI standaard en je mobo kan al dan niet ACPI compliant zijn maar het hoeft niet ..

".....
          Advanced Configuration & Power Interface (ACPI)

The Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) is an open industry specification co-developed by Hewlett-Packard, Intel, Microsoft, Phoenix, and Toshiba. It establishes industry-standard interfaces for OS-directed configuration and power management on notebooks, desktops, and servers. The ACPI specification is available for download from the ACPI website...."

en nog

"...The Advanced Configuration and Power Interface Specification, Revision 3.0b describes the structures and mechanisms necessary to design operating system-directed power management and make advanced configuration architectures possible. ACPI applies to all classes of computers. If you want to design and build an ACPI-compatible system, you need the ACPI Specification...."

maar niets zegt dat ge er geen moogt bouwen die niet ACPI is ..

Comment

Lood voor oud ijzer??
            Eerst zei je dat het geen virus was en voegde je er een geestig icoontje aan toe () en nu dit. Bedankt hoor.
            Ik ben zeker "God de vader" niet, maar ik probeer tenminste naar een constructieve oplossing te zoeken. En als ik ernaast zit, wat best mogelijk zou kunnen zijn, dan moet jij maar eens uitleggen hoe je het zou oplossen.
            Beste als ge u als ICT'er profileert en ge kent het verschil niet tussen een virus, een worm en een Trojan dan zou ik maar beter niet aandringen als ik van u was .. trouwens welke argumenten geeft u dat om te zeggen dat de infectie van de PC (die nu komt boven drijven!) onlosmakelijk verbonden is met de OP zijn aanvankelijke (her)start probleem ? geen enkel dus .. voor mij een ongelofelijk brakke diagnose ... en ik zal het hier nog eens herhalen, dit gefriemel hier in een poging om de OP te helpen is kompleet natte-vinger werk en in het slechtste geval enkel goed genoeg om de OP de koord te verkopen waarmee hij zich PC gewijs, gaat ophangen ... het levert de ene wakke diagnose na de andere op en het blijkt nu al dat de OP zijn PC meer dan stevig verziekt is door meer dan 1 ziektekiem ... je kan in dit geval blijven dis***eren tot je blauw ziet, iedereen en niemand heeft dan gelijk ..
            enfin 'k verlies hier andermaal mijn tijd met warm water uit te vinden .. na bijna 40 jaar computer support zou 'k beter moeten weten, like it or not

Comment

En we zijn weer vertrokken..
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Deze morgen heb ik weer de super anti spyware geinstalleerd en opnieuw alles laten scannen . Na het verwijderen van het ongedierte had ik 4 gb extra ruimte op de c schijf .
                Dit was ook een probleem , je zag de vrije ruimte op de c schijf met de minuut verminderen .

De pc is tot nu toe nog niet vanzelf opgestart . Ik zal maar blijven duimen zeker .

Maar ik wil jullie zeker al bedanken voor de hulp .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                  En we zijn weer vertrokken..
                  Vindt het wel prettig om ze zo te zien discussiëren op Chit Chat.

Ik hou van virussen en spyware, anders had ik geen werk.
                  Canon EOS 1D + Tamron 28-75 F2.8 + Canon 50mm F1.8 + Canon 300mm F4 L

"Photography is truth."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sarolea Bekijk bericht
                    Deze morgen heb ik weer de super anti spyware geinstalleerd en opnieuw alles laten scannen . Na het verwijderen van het ongedierte had ik 4 gb extra ruimte op de c schijf .
                    Dit was ook een probleem , je zag de vrije ruimte op de c schijf met de minuut verminderen .

De pc is tot nu toe nog niet vanzelf opgestart . Ik zal maar blijven duimen zeker .

Maar ik wil jullie zeker al bedanken voor de hulp .
                    ROFLMAO 4GB
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganon Bekijk bericht
                      Vindt het wel prettig om ze zo te zien discussiëren op Chit Chat.

Ik hou van virussen en spyware, anders had ik geen werk.
                      Maar toch niet op uw pc zeker?

Grtz, RF

Comment

Lood voor oud ijzer??
                        Oeps, zie pas nu mijn verkeerde zinsopbouw.
                        Er staat: Als ICT-er heb ik tot nu toe niks constructiefs van je gelezen.
                        Moet zijn: Van u als ICT-er heb ik tot nu toe niks constructiefs gelezen.
                        Voor alle duidelijkheid, ik ben dus geen ICT-er. Mijn excuus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sarolea Bekijk bericht
                          Zoveel te beter als het nog niet opnieuw gebeurd is, maar ben je 100% zeker dat de computer niet kan opgestart worden door het indrukken van een paar toetsen? Als je computer volledig uitstaat druk eens een paar toetsen van het toetsenbord in om te zien of de computer niet opstart? Probeer een tijdje je spatiebalk of zo in te houden en te zien of het 'fenomeen' zich opnieuw voordoet.

Anders : is het altijd op hetzelfde uur dat de computer opnieuw opstart? Misschien een scheduled tasks dat de computer opnieuw laat opstarten? Ik weet zoiets kan zeer onwaarschijnlijk klinken op een PC, ik heb het wel al voorgehad op mijn Mac...

Off the record : het heeft lang geduurd eer de scheldpartijen begonnen waren...

Comment

Als je dat tooltje gebruikt heb doe dan het volgende:
                            1) download MBAM, http://www.malwarebytes.org/mbam.php
                            2) Hijackthis, http://download.cnet.com/Trend-Micro...-10227353.html

Installeer beide progjes en maak een scan ermee. VERANDER EN VERWIJDER NIKS en sla beide logbestanden op.
                            Ga dan naar http://www.nucia.eu/forum/forumdisplay.php?f=38 maak er een account aan, post beide logbestanden (Ctrl+C Ctrl +V) en vraag hen beleefd (daar houden ze echt van) of ze eens deze logbestanden willen onderzoeken.
                            Onderneem NIKS op eigen houtje en wacht hun antwoord af.
                            Ik hoop dat je van dat beest afgeraakt, nogmaals succes.

Grtz, RF
                            En ik vind twee keer op mijn pc > Rogue.WinAntivirus
                            En nu?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oeps, zie pas nu mijn verkeerde zinsopbouw.
                              Er staat: Als ICT-er heb ik tot nu toe niks constructiefs van je gelezen.
                              Moet zijn: Van u als ICT-er heb ik tot nu toe niks constructiefs gelezen.
                              Voor alle duidelijkheid, ik ben dus geen ICT-er. Mijn excuus.
                              Daarom je verkeerde zinsbouw (heb ik er genoeg smileys bijgezet om te laten merken dat dit humor is?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                En ik vind twee keer op mijn pc > Rogue.WinAntivirus
                                En nu?
                                Staat er niet bij dat de virussen zijn verwijderd?

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                                Daarom je verkeerde zinsbouw (heb ik er genoeg smileys bijgezet om te laten merken dat dit humor is?)
                                Hihi, kan iedereen overkomen Dany.

Grtz, RF

Comment

Working...
                                X