Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Zijn geen patatten, dees keer...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 't Zijn geen patatten, dees keer...

    maar een fiets die in de aanbieding staat bij Aldi (vanaf zaterdag.)

    Ik ben reeds een tijdje op zoek naar een fiets, en 't moet vooral goedkoop zijn, want ik ben niet zeker of hij heel veel zal gebruikt worden...

    Mijn vraag: te doen? Heeft er iemand ervaringen met de Aldi fietsen? Voordelen? Nadelen?

    Alle hulp welkom!
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

    Ik heb geen persoonlijke ervaring met zulke fietsen, maar diegene die ik tegenkwam, kraakten en piepten nogal veel.
    Dit kan natuurlijk ook liggen aan een gebrekkig onderhoud van de eigenaars.

    Persoonlijk zou ik toch een gulden middenweg zoeken, want met heel goedkope fietsen heb je altijd last.

    Tweedehands staat er altijd wel een degelijke fiets voor een koopje.
    Canon 5D, Olympus OM Zuiko 28f2.8, 50f1.4, 135f3.5, 300f4, Leica Elmarit-R 90f2.8, Yashica ML 50f1.4
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

      Ik heb er destijds een gekocht en na enkele maanden maar ineens nieuwe wielen laten inplaatsen want de assen waren van erg bedenkelijke kwaliteit. Voor de rest was de fiets wel in orde hoor. Maar voor een goede kwaliteit kan je er niet onderuit, je zult de geldbeugel wat meer moeten opentrekken. Tegenwoordig zijn de fietsen niet goedkoop meer. Reken toch maar tussen de 600- à 750 euro voor iets degelijks.

      Grtz, RF

      PS: Hou de maat van het kader in het oog zodat je niet te groot of te klein koopt.


      Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

      Comment


      • #4
        Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ik heb er destijds een gekocht en na enkele maanden maar ineens nieuwe wielen laten inplaatsen want de assen waren van erg bedenkelijke kwaliteit. Voor de rest was de fiets wel in orde hoor. Maar voor een goede kwaliteit kan je er niet onderuit, je zult de geldbeugel wat meer moeten opentrekken. Tegenwoordig zijn de fietsen niet goedkoop meer. Reken toch maar tussen de 600- à 750 euro voor iets degelijks.

        Grtz, RF

        PS: Hou de maat van het kader in het oog zodat je niet te groot of te klein koopt.
        Het is opa-praat maar toch: meer dan 20.000 frank voor een fiets...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

          Vorig jaar een 'nieuwe occasie' gekocht bij fietsverhuurbedrijf aan zee. Ieder jaar vervangen ze de fietsen die het seizoen hebben gedaan.
          Besteld in juni, afgehaald 15 augustus.
          Zijn steeds van degelijke kwaliteit en krijgen nog een onderhoud indien nodig.
          Bij mij stonden de stoppeltjes nog op de banden...
          Kostprijs : 250 EUR.

          Mvg,
          Tim.

          Comment


          • #6
            Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

            Als je een goedkope fiets wil ga dan naar Decathlon. Ze hebben daar een serieuze fietsafdeling die toch wat meer service geeft dan een grootwarenhuis.
            Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

            Comment


            • #7
              Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

              Een aantal jaar geleden eentje gekocht, na 3 kleine tochtjes was/is de trapas gebroken.
              Ga het niet laten herstellen want ik denk dat de kosten te hoog gaan oplopen.

              Comment


              • #8
                Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

                Als je tweedehands wil overwegen: dit weekend verkoopt iemand een hele hoop tweedehands-fietsen aan de verkeerslichten (woning aan het kruispunt hé, niet op het kruispunt zelf ) op de N1 in Waarloos.

                Zelf heb ik er nog geen gekocht daar (mijn fietske doet het na 16 jaar nog steeds goed), maar vrienden al wel en die zijn er toch heel tevreden over.

                En anders eens overwegen in NL te gaan kopen (www.izibike.nl)

                Comment


                • #9
                  Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

                  Maw: niet doen...

                  Allen bedankt voor jullie reactie's! Ik denk dat ik niet veel verkeerd doe als ik eens een kijkje ga nemen in de Aldi (heb toch nog patatten van doen ), maar ben ondertussen ook elders aan het kijken...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

                    Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Maw: niet doen...

                    Allen bedankt voor jullie reactie's! Ik denk dat ik niet veel verkeerd doe als ik eens een kijkje ga nemen in de Aldi (heb toch nog patatten van doen ), maar ben ondertussen ook elders aan het kijken...
                    Het probleem met die goedkopere fietsen is de service... Je kan met zo'n fiets moeilijk naar een fietsenhersteller, die zien onmiddellijk welk gerief ze in handen krijgen en sommigen laten hun ongenoegen duidelijk merken.
                    Decathlon heeft eigenlijk ook een goedkopere reeks en hebben een eigen fietsatelier. Dit lijkt mij een betere keuze !
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Het is opa-praat maar toch: meer dan 20.000 frank voor een fiets...
                      Of het opa praat is? Zou kunnen, maar voor een degelijke fiets ga je onder de 500 EUR niet veel vinden. En denk je dat het dat niet waard is, probeer eens zo een "dure" fiets. Bij langere fietstochten ga je wel degelijk het verschil voelen. Om gewoon je kleine verplaatsingen te maken, kom je er met een goedkopere ook wel.

                      Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #12
                        Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

                        Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
                        Als je een goedkope fiets wil ga dan naar Decathlon. Ze hebben daar een serieuze fietsafdeling die toch wat meer service geeft dan een grootwarenhuis.
                        Als ik nu ergens nooit meer een fiets koop, dan zal het wel Decathlon zijn. Goeie service? Na 2 weken de trapas gebroken - constructiefoutje zo bleek. 3 maanden mogen wachten voor een nieuwe - 't zijn dozenschuivers die nog moeilijk deden over de garantie ook.
                        Service? Al eens een fiets binnen gebracht bij Decathlon? Uren aanschuiven voor iemand vrij is bij het binnenbrengen en idem bij het ophalen.

                        Dan nog liever ne velo van dunaldi
                        flickr.com/wernerwattenbergh
                        flickr.com/vdpsportfotograaf
                        http://voetbalfotografie.wordpress.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

                          "Oxford" blijkt heel goed te zijn
                          Last edited by toerist; 18 maart 2009, 17:41.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

                            't Blijkt inderdaad den deze te zijn:



                            Kan iemand dat bevestigen?

                            @Toerist: hoe heb je dat gevonden...?
                            http://www.digifotofreak.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: 't Zijn geen patatten, dees keer...

                              Ik heb mijn Oxfordje bijna twintig jaar. 3 versnellingen, maar rijdt als geen ander Af en toe een grondig onderhoud bij de fietsboer en weer weg ermee. Ik ben alleen niet te spreken over de nieuwe generatie fietspompen Laatste onderhoud kreeg ik nieuwe wielen met een nieuw ventieltje, dus ook een nieuwe pomp. De banden zijn achteraf nog platter dan ervoor!

                              Daarentegen, mijn ventje doet zijn fiets van de hand. Die fietst nooit en het staat hier maar stof te vangen. 't Is wel een grote maat want hij is om en bij de 2m (mijn ventje, niet de fiets...). Maar 't zal een beetje uit de richting zijn

                              Comment

                              Working...
                              X