Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe Gmail pop account configureren in Windows Live mail

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe Gmail pop account configureren in Windows Live mail

Ik zit nu al uren te knoeien om in Live Mail mijn Gmail account te configureren.
    Ik had eens geprobeerd via IMAP, maar da's zo'n ongelooflijke doolhof van instellingen dat ik het maar via POP probeer.
    Het lukt niet , ik krijg dan de melding:

Er is een onbekende fout opgetreden.

Onderwerp 'testje'
    Serverfout: 421
    Reactie van server: 421 Cannot connect to SMTP server 64.233.183.109 (64.233.183.109:25), connect error 10060
    Server: 'smtp.gmail.com'
    Fout bij Windows Live Mail, fout-id: 0x800CCC67
    Protocol: SMTP
    Poort: 25
    Beveiligd(SSL): Ja

Wie kan mij verderhelpen ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Re: Hoe Gmail pop account configureren in Windows Live mail

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik zit nu al uren te knoeien om in Live Mail mijn Gmail account te configureren.
    Ik had eens geprobeerd via IMAP, maar da's zo'n ongelooflijke doolhof van instellingen dat ik het maar via POP probeer.
    Het lukt niet , ik krijg dan de melding:

Er is een onbekende fout opgetreden.

Onderwerp 'testje'
    Serverfout: 421
    Reactie van server: 421 Cannot connect to SMTP server 64.233.183.109 (64.233.183.109:25), connect error 10060
    Server: 'smtp.gmail.com'
    Fout bij Windows Live Mail, fout-id: 0x800CCC67
    Protocol: SMTP
    Poort: 25
    Beveiligd(SSL): Ja

Wie kan mij verderhelpen ?
    Heb je aangegeven in je gmail account dat je POP wil gebruiken, je moet dit hier expliciet gaan vermelden.

Tevens werken de POP en SMTP servers op SSL dus moeten de poorten veranderd worden.

RTFM van GMAIL: http://mail.google.com/support/bin/t...en&topic=12805
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Opgelost, alles stond juist, uitgenomen de smtp poort, die stond op 25 ipv 465.

Bedankt !

Comment

Waarom zou je gmail in een emailclient gebruiken? alle voordelen van gmail naar de haaien!
        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
          Waarom zou je gmail in een emailclient gebruiken? alle voordelen van gmail naar de haaien!
          Akkoord, maar als je om één of andere duistere reden 4 mailadressen nodig hebt is het wel handig als al die mails op dezelfde plek toekomen...
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
            Akkoord, maar als je om één of andere duistere reden 4 mailadressen nodig hebt is het wel handig als al die mails op dezelfde plek toekomen...
            Dat is het ongeveer: enkele tijd terug een gmail adres aangemaakt op aangeven van mijn zoon, en nu terug van onder het stof gehaald.
            Maar om dan elke keer te moeten gaan aanloggen bij gmail.com....

Comment

Nou, dan gebruik je gewoon gmail als emailclient je kan verschillende emailadressen ontvangen van daaruit, en ook van daaruit emails versturen met die adressen.
              mét alle voordelen van gmail ^^

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Maar om dan elke keer te moeten gaan aanloggen bij gmail.com....
                Er bestaat ook zoiets als Gmail notifier. Een klein prog'je dat een pop-up toont bij het ontvangen van een nieuw bericht op dat account. Zo moet je niet onnodig gaan kijken.

@Jook: wist niet dat dit kon, zal 't direct 'ns bekijken, want dat lijkt me wel interessant
                You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

bij instellingen, tabblad accounts
                  een jaar geleden lukte het alleen niet voor hotmail, maar nu blijkbaar wel.

Comment

Je kan de web interface blijven gebruiken, ook als je outlook/livemail gebruikt.
                    Door Gmail in outlook/livemail verlies je de voordelen van van de web mail niet.

In tegendeel, je krijgt de voordelen van een client erbij. (drag en drop, mogelijkheid tot backup onafhankelijk van google, ontvangen en verstuurde mail ook beschikbaar als gmail er eens uitligt, onvangst confirmatie voor een verstuurde mail, en vast nog wel een paar andere dingen zoals in 1 keer alle berichten gelezen zetten als ze over verschillende pag verdeeld staan.

j.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                      Je kan de web interface blijven gebruiken, ook als je outlook/livemail gebruikt.
                      Door Gmail in outlook/livemail verlies je de voordelen van van de web mail niet.

In tegendeel, je krijgt de voordelen van een client erbij. (drag en drop, mogelijkheid tot backup onafhankelijk van google, ontvangen en verstuurde mail ook beschikbaar als gmail er eens uitligt, onvangst confirmatie voor een verstuurde mail, en vast nog wel een paar andere dingen zoals in 1 keer alle berichten gelezen zetten als ze over verschillende pag verdeeld staan.

j.
                      Hallo, precies om die redenen gebruik ik windows live mail .Doch heb een probleem...:
                      -in mijn G mail account laat ik 5 e mail accounts binnenkomen .
                      -in Windows live mail haal ik de mails van mijn G mail account binnen ( en heb ik de andere accounts ingesteld zodat ik ook onder hun naam kan versturen)
                      -Ik heb een heleboel mapjes waar ik verzonden e mails indien nodig opberg .
                      Probleem: als ik het ongeluk heb om eens Gmail te openen via Webmail, dan staat daar in verzonden ALLE e mails die ik ooit heb verzonden via Windows Live mail, met een ander account dan Gmail... er staat netjes de label bij waar ik ze geklasseerd heb. En bij sync komen AL die emails weer in "verzodnen" in windows live mail...een drama ( nu 1200 mails . Omze uit de verzonden map in Gmail/web te halen is me een raadsel. Als je ze verwijdert, zijn ze ook verdwenen uit de mapjes waar ze in stonden geklasseerd..

Comment

En wat zouden die voordelen dan wel zijn? Ik heb 3 Gmails naast mijn yahoo en hotmail adressen (en alle mailboxen op mijn domeinnaam) en laat Mailwasher gewoon pollen of er mail is, ophalen/lezen gaat in Pegasus mail (IMAP).
                        Ik zie echter geen voordelen om Gmail via het web te gebruiken.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          En wat zouden die voordelen dan wel zijn? Ik heb 3 Gmails naast mijn yahoo en hotmail adressen (en alle mailboxen op mijn domeinnaam) en laat Mailwasher gewoon pollen of er mail is, ophalen/lezen gaat in Pegasus mail (IMAP).
                          Ik zie echter geen voordelen om Gmail via het web te gebruiken.
                          Gmail heeft toch een paar leuke features dat het aantal mailboxen dat je nodig hebt drastisch inperkt. Je kan bijvoorbeeld automatisch laten filteren met het + teken, eigenlijk een onbeperkt aantal nieuwe adresssen.
                          http://www.toolnext.com/2008/04/gmai...-sign-for.html

De zoek functie is bijzonder snel en ik vind de labels ook wel handig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                            Gmail heeft toch een paar leuke features dat het aantal mailboxen dat je nodig hebt drastisch inperkt. Je kan bijvoorbeeld automatisch laten filteren met het + teken, eigenlijk een onbeperkt aantal nieuwe adresssen.
                            http://www.toolnext.com/2008/04/gmai...-sign-for.html

De zoek functie is bijzonder snel en ik vind de labels ook wel handig.
                            OK, voor mij dus inderdaad geen voordelen, ik heb sowieso al onbeperkte adressen (aliassen en/of mailboxen) en stel ook op de server filters in op alias, mailbox of domein.

Enig voordeel voor mij is dat ik mij gmail, yahoo of hotmail adres geef als ik "anoniem" wil blijven.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

Comment

Working...
                            X